Hurghada, Sharm-el-Sheikh vai Marsa Alam?

meriliina

Eli siinäpä se pulma...mitä kohdetta suosittelette n. 35v. pariskunnalle maaliskuun lomareissua ajatellen? Päivät yleensä tykkäämme loikoilla rannalla ja iltaisin käydä kävelemässä, istua kahvilla ulkona, joskus vähän shoppailemmekin. Tuo uusi Marsa Alam houkuttelisi mutta onkohan liian rauhallinen paikka meille? Emme siis todellakaan kaipaa mitään biletystä/baareja mutta edes jotain nähtävää kohteessa ettei tarvitse illalla yhtä katua sahata edes takaisin. (niin kuin kävi Khao Lakissa Thaimaassa) Hughadassa olen käynyt viikon lomalla 11v. sitten mutta siitä reissusta ei paljon ole mieleen jäänyt muuta kuin Luxorin ja Kairon reissut joihin meni puolet lomasta. Tällä kertaa ei ole tarkoitus noissa paikoissa käydä.

13

1100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Turisti.

      Tuossa jo oikeastaan vastasit itse itsellesi. Eli ei se paikka vaan hotelli ja sen sijainti. Jokaisessa paikassa (Marsa Alam, Hurghada, Sharm el Sheikh) on hotelleja, joista matkaajan ei tarvitse liikkua mihinkään, hotellialue on verran hulppea ja hyvin varustettu. Mutta on myös enemmän kaupunkihotelleja (Hurghada, Sharm el Sheikh), jotka ovat enemmän kaupunkia, mutta niissä on yleensä hankalampi mennä rannalle ja ympäristö on meluisampi. Sitten on kolmas vaihtoehto eli lomakylä, joka on edellisten yhdistelmä eli niin suuri, että on kaupunkimainen, mutta rauhallinen ja missä rantapalvelut on myös huomioitu.

      Valinta on teidän, mitä itse todella arvostatte. Noista kolmesta minä menisin nyt Marsaan - kas kun siellä ei ole vielä tullut käytyä ja siellä on myös noita täyden palvelun lomakyliä.

    • cfhbvcbvbvbc

      En ota kantaa noihin paikkoihin, kun olen ollut vaan Hurghadassa, mutta tuo maalisikuu ja rannalla loikoilu osu silmään. Maaliskuu on suhteellisen "kylmä" egyptissä... vaihka mittari näyttää yli 20 astetta, niin se tuuli on todella viileä.
      Olimme viimeksi huhtikuussa ja silloinkin ainoastaan minä nautin "lämmöstä" ei ollut tukahduttavan kuuma eli oli hellpoa ottaa aurinkoa, mutta varsinkin seurueemme naiset valittivat kylmyydestä ja tekivät päätöksen, että jos joskus palaamme, niin aika olisi touko- lokakuu

    • fjdköa

      Ajatellen lomanne ajankohtaa, suosittelisin Marsa Alamia, joka on kaikkein eteläisimpänä noista vaihtoehdoista eli siellä on todennäköisimmin lämmintä. Kyllä maaliskuu on yleensä lämmin missä vain Egyptissä, mutta kuitenkin epävakaa, joten siksi valitsisin tuon eteläisimmän paikan. Ja kyllä Marsa Alamissakin voi ottaa taksin lähimpään paikalliseen kylään, ja katsella siellä tunnelmia. Siellä voi myös mennä delfiinien tähyilyretkelle.

    • sheikkari

      Kun menee Sharm el Sheikiin ja otta hotellin Naama Bayn alueelta niin ei tule pettymään,hyvä ranta,lämmin merivesi,suojaisa paikka vaikka muualla lähistöllä tuulisikin

    • meriliina

      Kiitokset vastauksista. Edellisen kerran kävin Egyptissä syyskuussa jolloin tarkeni erittäin hyvin. Mutta nyt kun tuli nuo lämpötilat puheeksi niin enpä tuota huomannutkaan ajatella että onko siellä Egyptissä maaliskuussa lämmin. Sitä vain olettaa että siellä on aina lämmin vaikka niin ei varmastikaan ole. Meillä on nyt oikeastaan melko tarkkaan määritelty ajankohta jolloin on molemmilla talviloma ja pakettimatkoja tuohon aikaan ei viikoksi juuri muualle tehdä kuin Kanarialle ja Egyptiin. Thaimaahan tai Kap Verdelle ei kannata viikoksi lähteä. Jotenkin vain alkaa tuo Kanaria kyllästyttää. Onkohan kuitenkin niin että Kanarialla tarkenis paremmin kuin Egyptissä? Pakko myöntää että jos lämpötila on alle 25c niin mä en rannalla tarkene olla. (tykkään kunnon helteistä :))

    • sheikkari

      Kyllä se on päinvastoin,maaliskuussa Egyptissä useimmiten melko selvästi lämpimämpää ja aurinkoisempaa kuin Kanarialla,poikkeuksia voi olla mutta harvemmin

      • xdxddfdcds

        Maaliskussa egyptissä palelee ja se on fakta. Ei pysty kun hylkeet makoilemaan rannalla. Iltaisin saa pukeutua takkiin ja pitkiin housuihin.
        Toki lämpömittari näyttää yli kahtakymmentä ja yleensä suomalainen pitää sitä kuumana... Toisin kuitenkin, kun ollaan egyptissä.
        Tyyntä siellä alkukeväästä ei ole. Miksi jotkut hotellit mainostavat, että allas on lämmitetty joulu- maaliskuun. Minä tiedän miksi ja sinne ei normi suomalainen mene, kun korkeintaan kerran päivässä


      • fjdköa
        xdxddfdcds kirjoitti:

        Maaliskussa egyptissä palelee ja se on fakta. Ei pysty kun hylkeet makoilemaan rannalla. Iltaisin saa pukeutua takkiin ja pitkiin housuihin.
        Toki lämpömittari näyttää yli kahtakymmentä ja yleensä suomalainen pitää sitä kuumana... Toisin kuitenkin, kun ollaan egyptissä.
        Tyyntä siellä alkukeväästä ei ole. Miksi jotkut hotellit mainostavat, että allas on lämmitetty joulu- maaliskuun. Minä tiedän miksi ja sinne ei normi suomalainen mene, kun korkeintaan kerran päivässä

        Jaa. Kyllä mä olen onnistunut polttamaan ihoni maaliskuun alussa Hurgadassa. Oli lähemmäs 30 astettta. Tosin Sharmissa maaliskuun lopussa eräänä vuonna tarkeni kyllä kuivana ottaa aurinkoa, mutta uimisen jälkeen tuli vilu. Eli lämpötila oli n. 24 astetta.


    • 9+12

      Älkää VAAN menkö Marsa Alam'iin !! Pliis
      Hurghadan Sakkala ON SE PAIKKA ! Maaliskuussa jo tooosi lämmintä :)

      • 3k3

        Voisitko niiko vähän valaista, miksei menisi Marsaan?


    • ketsup

      sharm-el-sheik ilman muuta.kaikki muut on käyty.
      maaliskuu ei liian kuumaa.ainoa miinus on että
      muslimikultuuria en hirveesti rakasta mutta maassa
      maan tavalla.pitää mennä oikealla asenteella.turhat
      valitukset pois meistä.hyvää matkaa!

    • Pari vuotta sitten sharmissa maaliskuun toisella viikolla todella lämmin,tänä keväänä helmikuussa taas hieman turhan tuulista..Mutta kyllähän siellä jokatapauksessa paremmin tarkenee maaliskuussa kuin kanarialla.

    • Menemme viikoksi Marsa Al Alamiin helmikuun 26 alkaen. Miten kylmää on silloin meressä? Vastaako suomen kesäistä merivettä? Entä illat , pitääkö ottaa villatakki ja sukkahousut mukaan?
      Ja sitten rokotteista: oletteko ottaneet lavantauti rokotteen Egyptiin? Muut on kunnossa. Kiitos avusta ja Hyvää uutta vuotta 2015!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      54
      3683
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      166
      2297
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2009
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      139
      1884
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      398
      1306
    6. 80
      1215
    7. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      135
      1104
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1030
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      980
    Aihe