huostaanotto ja sijoitus

manninenkirsti

Lapseni on huostaanotettu ja sijoitettu,päätös tuli postissa maanantaina.syy oli isän väkivaltaisuus ja minun kasvatustaidot,jos tuli ongelmatilanne,menin lukkoon.
Mutta miksi ei ajateltu sitä että vanhemmat ovat eroneet ja asuvat eri paikkakunnalla?
Minun pitää olla se vahvempi vanhempi että pärjään pojan kanssa,yksinhuoltajana.
Mitä tarkoittaa se etten pärjää lapsen kanssa kahdestaan,että minä tarvitsen toisen aikuisen rinnalle tarkoittaako tämä miestä rinnalla,joka on kuin sijaiskodin isähahmo,josta poika saa jatkossakin miehenmallia?
onneksi poika saa olla samassa paikassa eikä tarv vaihtaa perhettä tai mennä laitokseen.

6

513

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helvetti jo tulos

tämä on ongelma kohta,varsinkin,kun fyysistä kuritusta ei saa tehdä lapselle.ls vaatii,että lapseni tottelee minua.pitäisi nyt heti saada mies taloon,joka saa lapselle kuria ja uskoo kun kielletään.lastensuojelu jyrää päälle,asianajajan ottaminen ei taida pitää lastani itselläni.kysyn sinulta,miten voi elää kun lapsi on otettu huostaan?se suru mikä jäytää ja lamaannuttaa.en usko selviäväni jos ls tekee ylimielisen ja turhankin ratkaisun.

• selvennä vähän

"Lapseni on huostaanotettu ja sijoitettu"

"Mitä tarkoittaa se etten pärjää lapsen kanssa kahdestaan,että minä tarvitsen toisen aikuisen rinnalle"

"tarkoittaako tämä miestä rinnalla,joka on kuin sijaiskodin isähahmo,josta poika saa jatkossakin miehenmallia?"

"onneksi poika saa olla samassa paikassa eikä tarv vaihtaa perhettä tai mennä laitokseen."

----- Miten niin tarvitset toisen aikuisen rinnalle? Perheneuvolassa saa neuvoa ja tukea! Onko sinusta ok, että oma lapsi otetaan kodista pois, vain sen takia, että yhteiskunnan tukijärjestelyt on pyllystä? Tukihenkilöitä on olemassa juuri siksi, että esim miehenmallia saa myös "mieskaverilta", joka puuhaa ukkojen juttuja poikalapsen kanssa.

Sinulla on oikeus pyytää myös tukiperhettä, joka hyvässä lykyssä on kuin mummila.

Nuo on lakisääteisiä avopalveluita, joita ainakin ennen on ollut ihan lapsen hyvän vuoksi laadittu ja että vanhempi/vanhemmat saisi hengähtää. -Niinkuin vaikkapa äveriäämpi perhe hankkii kotiapulaisen: Ei vanhempi ihan yksin tosiaan jaksa, mutta ei nyt lasta saa kodistaan ottaa pois!

• Kuntoutus?

Minä ymmärsin, että äiti (ap) ei kykene asettamaan rajoja, vaan menee lukkoon konfliktitilanteissa lapsen kanssa. Jos väkivaltainen isä on pois kuvioista ja tämä on todella ainoa ongelma, niin olisiko vielä voinut kokeilla perhekuntoutusta ennen huostaanottoa? Pelkkä perheneuvola tai joku muu kevytapu ei tuossa tilanteessa riitä, ei joku voi olla koko ajan "tukemassa" äitiä, kun lapselle pitää näyttää kaapin paikka. Onko äidin ongelman taustalla oma kokemus väkivallan kohteena olemisesta? Ehdottaisin, että ap pyytäisi vielä terapiaa itselleen ja pitkää perhekuintoutusjaksoa yhdessä lapsen kanssa, jos sijoitus ei tunnu hyvältä ratkaisulta. Hyvä sekin voi tietysti olla.

• hjkhkh

Valtava määrä lapsia on huostassa eikä heitä kotiutetakkaan vaikka on puhe että mahdollisimman pian perhe yritetään.Kyllä he kaikki joutuvat olemaan 18v, asti ja sitten saavat mennä minne haluavat kun rahan tulo lakkaa,

• ghdjchjd

En ole aivan varma mitä luin mutta jos huostaanottoon ei ole kolmea syytä niin sitä ei voida tehdä sillä tiedän sen koska olen huostaanotettu lapsi

• ghkkghkhg

Ei ole kuin aikanaan yksi.Synnytyksen jälkeinen masennus josta olen toipunut jo vuosia sitten.Alkoa en käytä en myöskään huumeita,miessuhteita ei ole.Elän normaalia tavallista perheelämää.2 lasta jo kasvattanut aikuisiksi.Huostaanotto oli jo alun alkaen väärä.Eikä purusta ole puhettakaan vaikka ovat käyneet meillä kotona monta kertaa kyyläämässä,eikä huomautettavaa ole ollut,eivät myöstäänosaa sanoa ainuttakaan syytä miksei lapsi pääse kotiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      210
      2793
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      125
      2659
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      77
      1743
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      233
      1305
    5. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      63
      1288
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1098
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1001
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      841
    9. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      823
    10. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      823
    Aihe