Lapseni on huostaanotettu ja sijoitettu,päätös tuli postissa maanantaina.syy oli isän väkivaltaisuus ja minun kasvatustaidot,jos tuli ongelmatilanne,menin lukkoon.
Mutta miksi ei ajateltu sitä että vanhemmat ovat eroneet ja asuvat eri paikkakunnalla?
Minun pitää olla se vahvempi vanhempi että pärjään pojan kanssa,yksinhuoltajana.
Mitä tarkoittaa se etten pärjää lapsen kanssa kahdestaan,että minä tarvitsen toisen aikuisen rinnalle tarkoittaako tämä miestä rinnalla,joka on kuin sijaiskodin isähahmo,josta poika saa jatkossakin miehenmallia?
onneksi poika saa olla samassa paikassa eikä tarv vaihtaa perhettä tai mennä laitokseen.
huostaanotto ja sijoitus
6
492
Vastaukset
- helvetti jo tulos
tämä on ongelma kohta,varsinkin,kun fyysistä kuritusta ei saa tehdä lapselle.ls vaatii,että lapseni tottelee minua.pitäisi nyt heti saada mies taloon,joka saa lapselle kuria ja uskoo kun kielletään.lastensuojelu jyrää päälle,asianajajan ottaminen ei taida pitää lastani itselläni.kysyn sinulta,miten voi elää kun lapsi on otettu huostaan?se suru mikä jäytää ja lamaannuttaa.en usko selviäväni jos ls tekee ylimielisen ja turhankin ratkaisun.
- selvennä vähän
"Lapseni on huostaanotettu ja sijoitettu"
"Mitä tarkoittaa se etten pärjää lapsen kanssa kahdestaan,että minä tarvitsen toisen aikuisen rinnalle"
"tarkoittaako tämä miestä rinnalla,joka on kuin sijaiskodin isähahmo,josta poika saa jatkossakin miehenmallia?"
"onneksi poika saa olla samassa paikassa eikä tarv vaihtaa perhettä tai mennä laitokseen."
----- Miten niin tarvitset toisen aikuisen rinnalle? Perheneuvolassa saa neuvoa ja tukea! Onko sinusta ok, että oma lapsi otetaan kodista pois, vain sen takia, että yhteiskunnan tukijärjestelyt on pyllystä? Tukihenkilöitä on olemassa juuri siksi, että esim miehenmallia saa myös "mieskaverilta", joka puuhaa ukkojen juttuja poikalapsen kanssa.
Sinulla on oikeus pyytää myös tukiperhettä, joka hyvässä lykyssä on kuin mummila.
Nuo on lakisääteisiä avopalveluita, joita ainakin ennen on ollut ihan lapsen hyvän vuoksi laadittu ja että vanhempi/vanhemmat saisi hengähtää. -Niinkuin vaikkapa äveriäämpi perhe hankkii kotiapulaisen: Ei vanhempi ihan yksin tosiaan jaksa, mutta ei nyt lasta saa kodistaan ottaa pois! - Kuntoutus?
Minä ymmärsin, että äiti (ap) ei kykene asettamaan rajoja, vaan menee lukkoon konfliktitilanteissa lapsen kanssa. Jos väkivaltainen isä on pois kuvioista ja tämä on todella ainoa ongelma, niin olisiko vielä voinut kokeilla perhekuntoutusta ennen huostaanottoa? Pelkkä perheneuvola tai joku muu kevytapu ei tuossa tilanteessa riitä, ei joku voi olla koko ajan "tukemassa" äitiä, kun lapselle pitää näyttää kaapin paikka. Onko äidin ongelman taustalla oma kokemus väkivallan kohteena olemisesta? Ehdottaisin, että ap pyytäisi vielä terapiaa itselleen ja pitkää perhekuintoutusjaksoa yhdessä lapsen kanssa, jos sijoitus ei tunnu hyvältä ratkaisulta. Hyvä sekin voi tietysti olla.
- hjkhkh
Valtava määrä lapsia on huostassa eikä heitä kotiutetakkaan vaikka on puhe että mahdollisimman pian perhe yritetään.Kyllä he kaikki joutuvat olemaan 18v, asti ja sitten saavat mennä minne haluavat kun rahan tulo lakkaa,
- ghdjchjd
En ole aivan varma mitä luin mutta jos huostaanottoon ei ole kolmea syytä niin sitä ei voida tehdä sillä tiedän sen koska olen huostaanotettu lapsi
- ghkkghkhg
Ei ole kuin aikanaan yksi.Synnytyksen jälkeinen masennus josta olen toipunut jo vuosia sitten.Alkoa en käytä en myöskään huumeita,miessuhteita ei ole.Elän normaalia tavallista perheelämää.2 lasta jo kasvattanut aikuisiksi.Huostaanotto oli jo alun alkaen väärä.Eikä purusta ole puhettakaan vaikka ovat käyneet meillä kotona monta kertaa kyyläämässä,eikä huomautettavaa ole ollut,eivät myöstäänosaa sanoa ainuttakaan syytä miksei lapsi pääse kotiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408