Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

huostaanotto ja sijoitus

manninenkirsti

Lapseni on huostaanotettu ja sijoitettu,päätös tuli postissa maanantaina.syy oli isän väkivaltaisuus ja minun kasvatustaidot,jos tuli ongelmatilanne,menin lukkoon.
Mutta miksi ei ajateltu sitä että vanhemmat ovat eroneet ja asuvat eri paikkakunnalla?
Minun pitää olla se vahvempi vanhempi että pärjään pojan kanssa,yksinhuoltajana.
Mitä tarkoittaa se etten pärjää lapsen kanssa kahdestaan,että minä tarvitsen toisen aikuisen rinnalle tarkoittaako tämä miestä rinnalla,joka on kuin sijaiskodin isähahmo,josta poika saa jatkossakin miehenmallia?
onneksi poika saa olla samassa paikassa eikä tarv vaihtaa perhettä tai mennä laitokseen.

6

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helvetti jo tulos

      tämä on ongelma kohta,varsinkin,kun fyysistä kuritusta ei saa tehdä lapselle.ls vaatii,että lapseni tottelee minua.pitäisi nyt heti saada mies taloon,joka saa lapselle kuria ja uskoo kun kielletään.lastensuojelu jyrää päälle,asianajajan ottaminen ei taida pitää lastani itselläni.kysyn sinulta,miten voi elää kun lapsi on otettu huostaan?se suru mikä jäytää ja lamaannuttaa.en usko selviäväni jos ls tekee ylimielisen ja turhankin ratkaisun.

    • selvennä vähän

      "Lapseni on huostaanotettu ja sijoitettu"

      "Mitä tarkoittaa se etten pärjää lapsen kanssa kahdestaan,että minä tarvitsen toisen aikuisen rinnalle"

      "tarkoittaako tämä miestä rinnalla,joka on kuin sijaiskodin isähahmo,josta poika saa jatkossakin miehenmallia?"

      "onneksi poika saa olla samassa paikassa eikä tarv vaihtaa perhettä tai mennä laitokseen."

      ----- Miten niin tarvitset toisen aikuisen rinnalle? Perheneuvolassa saa neuvoa ja tukea! Onko sinusta ok, että oma lapsi otetaan kodista pois, vain sen takia, että yhteiskunnan tukijärjestelyt on pyllystä? Tukihenkilöitä on olemassa juuri siksi, että esim miehenmallia saa myös "mieskaverilta", joka puuhaa ukkojen juttuja poikalapsen kanssa.

      Sinulla on oikeus pyytää myös tukiperhettä, joka hyvässä lykyssä on kuin mummila.

      Nuo on lakisääteisiä avopalveluita, joita ainakin ennen on ollut ihan lapsen hyvän vuoksi laadittu ja että vanhempi/vanhemmat saisi hengähtää. -Niinkuin vaikkapa äveriäämpi perhe hankkii kotiapulaisen: Ei vanhempi ihan yksin tosiaan jaksa, mutta ei nyt lasta saa kodistaan ottaa pois!

    • Kuntoutus?

      Minä ymmärsin, että äiti (ap) ei kykene asettamaan rajoja, vaan menee lukkoon konfliktitilanteissa lapsen kanssa. Jos väkivaltainen isä on pois kuvioista ja tämä on todella ainoa ongelma, niin olisiko vielä voinut kokeilla perhekuntoutusta ennen huostaanottoa? Pelkkä perheneuvola tai joku muu kevytapu ei tuossa tilanteessa riitä, ei joku voi olla koko ajan "tukemassa" äitiä, kun lapselle pitää näyttää kaapin paikka. Onko äidin ongelman taustalla oma kokemus väkivallan kohteena olemisesta? Ehdottaisin, että ap pyytäisi vielä terapiaa itselleen ja pitkää perhekuintoutusjaksoa yhdessä lapsen kanssa, jos sijoitus ei tunnu hyvältä ratkaisulta. Hyvä sekin voi tietysti olla.

    • hjkhkh

      Valtava määrä lapsia on huostassa eikä heitä kotiutetakkaan vaikka on puhe että mahdollisimman pian perhe yritetään.Kyllä he kaikki joutuvat olemaan 18v, asti ja sitten saavat mennä minne haluavat kun rahan tulo lakkaa,

    • ghdjchjd

      En ole aivan varma mitä luin mutta jos huostaanottoon ei ole kolmea syytä niin sitä ei voida tehdä sillä tiedän sen koska olen huostaanotettu lapsi

    • ghkkghkhg

      Ei ole kuin aikanaan yksi.Synnytyksen jälkeinen masennus josta olen toipunut jo vuosia sitten.Alkoa en käytä en myöskään huumeita,miessuhteita ei ole.Elän normaalia tavallista perheelämää.2 lasta jo kasvattanut aikuisiksi.Huostaanotto oli jo alun alkaen väärä.Eikä purusta ole puhettakaan vaikka ovat käyneet meillä kotona monta kertaa kyyläämässä,eikä huomautettavaa ole ollut,eivät myöstäänosaa sanoa ainuttakaan syytä miksei lapsi pääse kotiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      83
      2122
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1808
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      31
      1781
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1530
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      67
      1496
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1402
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1364
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1322
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1284
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1271
    Aihe