Evorel-laastari persiissä

vihainen 50v

... kolmas. Auttaako tuo, kun olen niin VIHAINEN?
Käytättekö kyseistä lääkettä ja oletteko siihen tyytyväisiä? Aloitin siis hiljattain, enkä vielä tiedä miten vaikuttaa.

15

15115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vihainen 50 v

      ... sen vahvuus on 50 mikrogrammaa ja 2 laastaria viikossa. Mulla on menkat vielä ties miksi, eikä niitä kuuluisia hikipuuskia ole ilmaantunut.
      Olen sekaisin nupistani: apaattinen, vihainen ja eristäytynyt, ts. en halua tavata ihmisiä. En saa iloa tai mielihyvää mistään, jos ei lasketa salamipizzaa ja rauhoittavia lääkkeitä.
      Tällä menolla menetän työni ja mieheni.

      • vaihtoon

        Moi
        Heti näin alkuun, koeta rauhoittaa itseäsi sen verran, että pystyt keskittymään itsesi kuunteluun. Tuo laastari lensi minulta ainakin roskiksiin parin viikon kokeilun jälkeen.

        Älä ota kaikkia ulos apteekista, siis koko määrää, koska sinun tulee kokeilla muitakin yhdistelmävalmisteita. Itse löysin avun useammaksi vuodeksi Femoston tableteista. Niistä vahvinta en tainnut koskaan tarvita,muistaakseni keskimmäinen vahvuus riitti alkuunsa ja siinähän vuodot jatkuvat niin kauan, kun kyseinen tuote on käytössä.Siis, jos ei tunnu olo hyvältä,vaihda tuote. Koejakson voi kukin itse päättää, mutta tuo laastari esim. aiheutti minulle jumalatonta jalkasärkyä sekä turvotusta.


      • vaihtoon
        vaihtoon kirjoitti:

        Moi
        Heti näin alkuun, koeta rauhoittaa itseäsi sen verran, että pystyt keskittymään itsesi kuunteluun. Tuo laastari lensi minulta ainakin roskiksiin parin viikon kokeilun jälkeen.

        Älä ota kaikkia ulos apteekista, siis koko määrää, koska sinun tulee kokeilla muitakin yhdistelmävalmisteita. Itse löysin avun useammaksi vuodeksi Femoston tableteista. Niistä vahvinta en tainnut koskaan tarvita,muistaakseni keskimmäinen vahvuus riitti alkuunsa ja siinähän vuodot jatkuvat niin kauan, kun kyseinen tuote on käytössä.Siis, jos ei tunnu olo hyvältä,vaihda tuote. Koejakson voi kukin itse päättää, mutta tuo laastari esim. aiheutti minulle jumalatonta jalkasärkyä sekä turvotusta.

        Niin ja vielä yksi asia, heitä ne hiton rauhoittavat lääkkeet hevon kuuseen, jos yhtään ajattelet asioita eteenpäin. Olen käynyt samat asiat läpi, lukuunottamatta niitä rauhoittavia.Ei uskallus riittänyt niiden syömiseen,tiedän että olisin tarvinut niitä, mutta valitsin hetkellisen unettomuusjakson ja hain sairaslomaa, jolloin sain itseni taas tasapainoon ja kyllä sinäkin siitä selviät, mutta se ei käy ihan sormia napsauttamalla.Toimi !!!!!


      • vihainen 50v
        vaihtoon kirjoitti:

        Niin ja vielä yksi asia, heitä ne hiton rauhoittavat lääkkeet hevon kuuseen, jos yhtään ajattelet asioita eteenpäin. Olen käynyt samat asiat läpi, lukuunottamatta niitä rauhoittavia.Ei uskallus riittänyt niiden syömiseen,tiedän että olisin tarvinut niitä, mutta valitsin hetkellisen unettomuusjakson ja hain sairaslomaa, jolloin sain itseni taas tasapainoon ja kyllä sinäkin siitä selviät, mutta se ei käy ihan sormia napsauttamalla.Toimi !!!!!

        Kiitos. Otin 1 kk satsin, jonka ajattelin kokeilla ja tarvittaessa keskeyttää. Prkle jos tämä tästä vielä huononee!
        Nykyaikaiset bentsot on myrkyttömiä, enkä ole taipuvainen kehittämään riippuvuutta. Tupakointikin loppui 3 kk sitten ihmeen kivuttomasti. Mutta, tämä hullu pää ...
        No, muut lukijat: kokemuksia Evorel-laastarista?


      • vaihtoon
        vihainen 50v kirjoitti:

        Kiitos. Otin 1 kk satsin, jonka ajattelin kokeilla ja tarvittaessa keskeyttää. Prkle jos tämä tästä vielä huononee!
        Nykyaikaiset bentsot on myrkyttömiä, enkä ole taipuvainen kehittämään riippuvuutta. Tupakointikin loppui 3 kk sitten ihmeen kivuttomasti. Mutta, tämä hullu pää ...
        No, muut lukijat: kokemuksia Evorel-laastarista?

        Ymmärrän.....minä sain myös tosi kiukkuisen ja luuserimaisen olemuksen ja pelkäsin, että jään pysyvästi sellaiseksi. Kokeilujaksossa oli laastaria,kierukkaa,geeliä ym.
        Kokeile ihmeessä Femostonia, en halua sitä muuten kehua, mutta kun toimi niin pirun hyvin. Niin, ja varo ylensyömistä, kilot tulee yllättäen tuossa tilanteessa.


      • yliviiskyt

        Hei! Itselläni ei ole kokemusta Evorel laastarista, mutta ystäväni on käyttänyt jo yli kymmenen vuotta. Häneltä on kohtu poistettu. Evorel sopii tosi hyvin, eikä mitään haittoja ole ilmaantunut. Hän ei ole edes lihonut koko aikana.

        Sinä sait vissiin jotain keltarauhashormoonia myös? Niiden kanssa saa olla tarkka, koska voivat helposti aiheuttaa mielialaan alavirettä. Oletko kokeillut vahvaa yhdistelmä B-vitamiinia Neuromax nimistä? Mulle se on auttanut alavireeseen, sekä kalaöljy.

        Voimia sulle:)


      • piirakka60

        Itselläni menkat loppuivat 57 vuotiaana, joten ole iloinen. Monet synnyttävät vielä 56 vuotiaana lapsiakin.

        Muista käydä päivittäin kävelemässä puolisen tuntia, niin se piristää ja kohottaa mielialaasi.

        Mieti, mistä syystä olet kiukkuinen. Mikä on se tekijä, joka aiheuttaa sinulle mielipahaa ja ärtymystä? Keskustele myös miehesi kanssa, onko hän huomannut, missä tilanteissa ärsyynnyt eniten.

        Evorel on hormonikorvaushoitovalmiste ja se sisältää estrogeeni-nimistä naishormonia. Evorelia käytetään vaihdevuodet ohittaneiden naisten hoitoon, joten on outoa, että se on määrätty jo nyt sinulle, kun sinulla on menkat vielä.

        Naisen elimistössä muodostuvan estrogeenin määrä vähenee vaihdevuosien aikana. Tästä voi aiheutua oireina esim. kasvojen, kaulan ja rinnan kuumotusta eli kuumia aaltoja. Evorel lievittää näitä vaihdevuosien jälkeen esiintyviä oireita. Evorelia määrätään ainoastaan, jos oireet haittaavat huomattavasti päivittäistä elämää.

        Evorelia käytetään ehkäisevänä valmisteena luukadon estoon vaihdevuosien jälkeen.


    • vihainen 50v

      En saanut keltarauhashormonia. Koko homma on vähän hutiloitu, enkä ole vielä käyny gynelläkään. Saas nähdä miten tämä sujuu. Hankin nuo vitamiinit.
      Kiitos vastauksistanne, hieman piristyin niiden ansiosta :)

    • Plaastari

      Mulla on Estradot-laastari 75 mikgr. Tuo 50 ei riittänyt. Paras korvaushoito tähän saakka, aikaisemmin kokeilussa ollut geeli ja jotain yhdistelmäpillereitä - en tykännyt niistä yhtään. Menee kyllä jonkun aikaa että vaikuttaa toi laastari. Ei kahdessa viikossa vielä mistään tule apua, ei geelistä eikä pillereistäkään. Laastarissa on parasta se että annostelee sitä estrogeeniä tasaisesti läpi vuorokauden. Tää sopii mulle. Kannattaa jaksaa odottaa 2-3 kuukautta ja katsoa sitten.

    • Plaastari

      Aijoo, piti vielä sanoa että kannattaa vaihtaa sen laastarin paikkaa. Pidän itse välillä lantioluun alapuolella, välillä alavatsalla. Persiissä en oo pitänyt :)

    • hotmum

      Mulla kans kokemusta Evorel-laastarista 50 mikrogrammanen. Käytin 4kk laastaria, mutta sitten alko tuntuu aivan käsittämättömältä. Huimausta, huonoa oloa, sydäntuntemuksia, itkuisuutta ja ärtyneisyyttä. Lopetin laastarin käytön tässä alkukesällä. Kesä meni kivasti, mutta nyt tämä syksy aivan kamalaa. Joka viikko jossain lääkärissä aina vaan lisää lääkettä. Fsh- arvo tsekattu viime viikolla oli 72 lääkäri sanoi että mulla 10x määrä verrattuna normitasoon. Tänään kokeiltu akupunktiota, saa nähdä mitä tekee.

      • Rerete

        Sinulla voi olla piiloraudan puutos. Mittauta ferretiini taso.


    • bentsot pois

      Olen samaa mieltä nimimerkin Vaihtoon kanssa rauhoittavista: jätä ne pois. Asteittain, jos et heti pysty. Ei myrkyttömiä bentsoja ole olemassakaan, ne kaikki koukuttaa. Jonkun yksittäisen joskus ottaminen ei koukuta. Bentsoja ei ole pakko syödä, voi sanoa lääkärille, ettei niitä halua käyttää missään tapauksessa. Sairasloma on parempi, saat mietittyä ja levättyä kunnolla.

      • vaihtoon

        Niin, kyllä niitä minullekin tarjottiin, jotenkin sain taisteltua pahimman ajan, jolloin tuli siis unettomuutta,hermostuneisuutta,nopeaa painon nousua sekä pelko siitä, mitä tapahtuu minun kehossa.....! Pahin aika kesti n. ½ vuotta, mutta loputonhan se tie olisi ollut, jollei itse yritä tehdä asialle mitään.Jälkeenpäin todella kauhistelen sitä aikaa ja nyt tietysti ymmärrän, mitä kannattaa tehdä. Hetkellä, jolloin siinä sumussa elää, ei välttämättä pysty tekemään teräviä, viisaita ratkaisuja.Apua pitää hakea ja kertoa tilanne myös kotona perheelle. Lepoa...lepoa....ja sitten liikuntaa, sekä kevyt ruokavalio itselle sopiva hormoonihoito.


    • Vadeli

      Mulla menee aina hyvin ne 2 ekaa viikkoa, mut sit ne 2 seuraavaa, eli just se keltarauhashormooni, ni kaikki päin helvettiä suorastaan. Oon aina ihan sairaan kiukkunen ja ei tuu mistään mitään. Käytössä 50mg evorel. Eikö annostus riitä, pitäiskö vaihtaa toiseen merkkiin vai mikä avuksi? Oon käyttänyt nyt vajaa pari kuukautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe