Mitä tarkoittaa L ja G ?

Äl&G

Olen huomannut että rekoissa on välillä pyöreät vihreät merkit joiden sisällä on valkoinen kirjain L tai G ? Minua on jäänyt vaivaamaan että mitä tämä tarkoittaa.
Yleensä olen vastaaviin L ja G merkintöihin törmännyt ruokalistoissa yms. joissa ne tarkoittaa Laktoositonta ja Gluteenitonta. Ei kai kuljettajien ruoka-aine allergioita tarvitse sentään merkitä ajoneuvon keulaan nykyään ?

6

4932

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 455234

Ne on niitä päästö ja tietulli merkkejä yms. Joita tuolla oikeesa euroopassa käytetään.

Suomalaiset vehkeet joko euroliikenteessä tai ne on tuonti romuja...

• Äl&G

Kiitos. Taas olen hieman viisaampi

• Vilkku katolla

Tarkennuksena,vois mainita,että ne on Ainoastaan Itävallan!! liikennöintiin tarkoitettuja ulkopuolisia merkintöjä ajokin tuottamasta melusta/hiljaisuudesta (L) mikä pitää olla,jos meinaa yö aikaan maassa liikkua ja muut (S,3,G ainakin) on päästöjen luokituksiin olevia tunnuksia.

• Anonyymi

Tietääkö joku mitä tarkoittaa kyltti joka on valkoinen ja siinä on mustalla A kirjain?

• Anonyymi

Nämä ajaa ulkomaille ja esimerkiksi laivaan ajaessa kokki laskee autot joissa kuljettaja on merkannut ruokavalionsa ja varaa sen mukaan kyseisiä tuotteita.
      Sama on Euroopassa, pystytään ennakoimaan millaisia aamupaloja tehdään kun yöllä kierretään rekkaparkki ja lasketaan L ja G autot.
      A keulassa on alkoholisti, näillä on alkolukko ja tarjoilukielto.

• Anonyymi

L= laktoositon kuski
      G= gluteeniton kuski

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää iltaa!

Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      16
      457
    2. Näytät kivalta kun nukut

*zoomaa palohälyttimen kameraa*
      Ikävä
      10
      412
    3. Haittaako jos

kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      16
      347
    4. Arvaa mitä mies

Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      3
      341
    5. Mies mä oon ihan helppo

Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      13
      206
    6. Hyvää yötä

Janne niminen mies🥰
      Ikävä
      1
      103
    7. 0
      90
    8. Mies olen aika erakko nykyään

Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      0
      90
    9. Kuinka moni palstalaisista on näin hyvässä kondiksessa

76-vuotias rokkari Rick Springfield esittelee elämäntyyliään : https://www.youtube.com/watch?v=GbxHuNy6d68
      70 plus
      3
      67
    10. Olet onnellinen sinkku

Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      1
      61
    Aihe