Olen huomannut että rekoissa on välillä pyöreät vihreät merkit joiden sisällä on valkoinen kirjain L tai G ? Minua on jäänyt vaivaamaan että mitä tämä tarkoittaa.
Yleensä olen vastaaviin L ja G merkintöihin törmännyt ruokalistoissa yms. joissa ne tarkoittaa Laktoositonta ja Gluteenitonta. Ei kai kuljettajien ruoka-aine allergioita tarvitse sentään merkitä ajoneuvon keulaan nykyään ?
Mitä tarkoittaa L ja G ?
6
4605
Vastaukset
- 455234
Ne on niitä päästö ja tietulli merkkejä yms. Joita tuolla oikeesa euroopassa käytetään.
Suomalaiset vehkeet joko euroliikenteessä tai ne on tuonti romuja...- Äl&G
Kiitos. Taas olen hieman viisaampi
- Vilkku katolla
Tarkennuksena,vois mainita,että ne on Ainoastaan Itävallan!! liikennöintiin tarkoitettuja ulkopuolisia merkintöjä ajokin tuottamasta melusta/hiljaisuudesta (L) mikä pitää olla,jos meinaa yö aikaan maassa liikkua ja muut (S,3,G ainakin) on päästöjen luokituksiin olevia tunnuksia.
- Anonyymi
Tietääkö joku mitä tarkoittaa kyltti joka on valkoinen ja siinä on mustalla A kirjain?
- Anonyymi
Nämä ajaa ulkomaille ja esimerkiksi laivaan ajaessa kokki laskee autot joissa kuljettaja on merkannut ruokavalionsa ja varaa sen mukaan kyseisiä tuotteita.
Sama on Euroopassa, pystytään ennakoimaan millaisia aamupaloja tehdään kun yöllä kierretään rekkaparkki ja lasketaan L ja G autot.
A keulassa on alkoholisti, näillä on alkolukko ja tarjoilukielto. - Anonyymi
L= laktoositon kuski
G= gluteeniton kuski
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244586- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521