viisumisäännöstä!?

tiivitaavi4

Moi, kertokaa nyt tyhmälle!

Eli olen ollut tänä vuonna viikon toukokuussa Turkissa (7-8 pv), 6 viikkoa kesällä (42pv) ja syyskuussa viikon (7-8 pv) eli yhteensä n. 58 pv.

Nyt lähen ens kuussa ja olen 26 pv, eli yhteensä olen ollut toukokuusta joulukuuhun 84 pv.

Eli milloin taas voin matkustaa Turkkiin ilman viisumia? Mistä alkaa uudestaan tuo 180 pv alusta? Onko aiempi alkanut silloin kun toukokuussa olen mennyt?

4

268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiedähäntä

Kannattaa soittaa suurlähetystöön ja varmistaa. Itse olen kuullut tuosta säännöstä niin monta versiota, etten enää tiedä ketä uskoa.

Yleisimmän version mukaan viisumisi olisi nollaantunut lokakuussa kun se 180 päivää ensimmäisestä maahantulopäivästä tuli täyteen.
      Toisen (kuulemma suurlähetystön) version mukaan 90 päivän jälkeen pitää odottaa se 90 päivää. Eli kun ensi kuun matkasi jälkeen menisit Turkkiin, saisit olla siellä 6 päivää, ja sen jälkeen sinun pitäisi odottaa 3 kk. Eli tämän version mukaan odotettaisiin kunnes 90 päivää tulee täyteen, sen jälkeen karenssi ja viisumivapaus alkaisi alusta. Itse en tuota usko, mutta näin on lähetystöstä kuulemma kerrottu.

Itse ymmärsin säännön tuon ensimmäisen mukaiseksi, mutta kuultuani liian monta kauhukuvaa säännöstä, ja päätettyäni viettää enemmän aikaa Turkissa, hain oleskeluluvan kahdeksi vuodeksi. Enää ei tarvitse stressata päivämääristä ja varata rahaa sakkoihin.

Maksu viisumin ylityksestä on kuulemani mukaan 50 €/vrk.

• translate

viisumin ylittyessa 1 vrk = 24 dollaria. noın 50 turkin liiraa. itse maksoin juuri 2pvn sakon joka oli 106 liiraa.

• Faktaa51

Lueppa asiasta www.turkkitieto.blogspot.fi saat vastauksen kysymyksiin. Loistavasti tietoa.

• elekee

ei oo mitään maksuaaaaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      206
      3858
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2446
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2223
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      71
      1175
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe