Helsingin yksityinen silmäsairaala

kohta ex-kierosilmä?

Onko kellään kokemuksia tuosta paikasta ja lääkäreistä ja palvelun laadusta?
Maksavana asiakkaana tietysti oletan palvelun olevan hyvää, mutta voihan olla toisinkin, joten siksi kaipailisin kokemuksia!

Olen varannut sieltä nyt silmälääkärille ajan toiveena päästä karsastusleikkaukseen.

Millaisia kokemuksia teillä on karsastusleikkauksista ko. paikassa? Onko leikkaukset olleet onnistuneita?

Minulla on karsastus leikattu elämäni aikana kahdesti oikeasta silmästä ja taas on vinksahtanut.. Kunnalliseen silmälääkärit eivät laita edes tutkimuksiinkaan enää jostain syystä joten ei jää vaihtoehdoksi kuin mennä käymään yksityisellä siinä toivossa että korjaisivat silmäni..kyseessä siis piilokarsastus.

En kaipaa mitään muuta niin paljon kuin sitä että voisin jälleen katsoa ihmisiä suoraan silmiin häpeilemättä!!

16

8007

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kohta ex-kierosilmä?

      siis oikea silmäni karsastaa sisäänpäin kun toinen katsoo suoraan..

    • kylläkyllä!

      Olen käynyt siellä ja on hyvää asiantuntevaa palvelua. Itse kärsin piilokarsastuksesta ja sain sieltä lähetteen kunnalliselle karsastuspoliklinikalle ja molemmat silmäni ovat juuri leikatut. Kolme viikkoa mennyt ja hyvältä näyttää. Ilman käyntiä silmäsairaalassa en olisi päässyt näin pitkälle. Lääkärikin oli hyvä, mukava ja osaava. Suosittelen!

      • kohta ex-kierosilmä?

        Hienoa, että sinulla on onnistunut laikkaus! :) Optikon silmälääkäri ei edes halunnut laitaa minusta lähetettä kunnalliseen jatkotutkimuksia varten. Sanoi, että silmääni ei voi leikkauksella hoitaa... Siksi nyt olen menossa tuonne Helsinkiin että saan varman vastauksen! Ja jos lääkäri sanoo että silmän voi leikata, varaan heiltä leikkausajan heti kun se vaan on mahdollista. Niin kyllästytynyt olen miettimään missä asennossa pääni täytyy olla katsoessani ihmisiä eri suunnissa, ettei silmät olisi ihan kierossa! Jatkuva päänsärky ja ajoittainen silmänjomotus on hyvin raskasta ja kaukana olevien asioiden hahmottaminen esim.autoa ajaessa on välillä vaikeaa ja saattaa vääristyä.
        Toivottavasti saan yhtä hyvän kokemuksen kuin sinäkin! :)


    • kylläkyllä!

      Optikon silmälääkärit eivät yleensä ole kovin hyviä.. Se on mun kokemukseni. Varmaan on poikkeuksiakin. Voisit pyytää siellä (silmäsairaala) lähetteen kunnalliselle (HKI), mikäli siis haluat. Tulisi halvemmaksi sulle. Onko sulla ollut ollenkaan käytössä prismalasit?

      • tarkennusta

        Kokemuksesi ei kuvasta todellisuutta. Eikä kysyjä voi pyytää lähettä jos "haluaa", voit keskustella täyttääkö tila kunnallisen hoidon kriteerejä, aikuisten karsastuksia ei kovin hevillä hoideta kunnallisesti, kyseessä on usein ns. kosmeettinen haitta vs. lasten karsastus jossa näkö voi jäädä pysyväsi huonoksi.


    • kohta ex-kierosilmä?

      Kiitos vastauksistanne! :)

      Mietin myöskin sitä, että vaikuttaisiko Helsingistä saatu lähete kunnalliseen pääsemiseen, mutta joutuisi sitten odottamaan vähintään sen puoli vuotta että toimenpiteeseen pääsee ja luulempa myös että eivät kunnallisessa minun tapauksessani edes tee, koska lähinnähän tämä minulla juuri on kosmeettinen haitta. Olen siis valmis maksamaan operaation Helsingissä kunhan vaan saan sellaisen vastauksen lääkäriltä, että sen todellakin voi tehdä! Olen niin masentunut noista optikonlääkäreiden tuomioista..

      Mulla ei ole ollut prismalaseja kun lapsena ennen ensimmäistä leikkausta (9v.) ja silloin oli myös peittohoito. Viimeksi silmä leikattiin v.2003(27v), myöskin kunnallisessa ja silloin ei ollut mitään prismalaseja ennen leikkausta. Olen nyt 36v. Silmä oli hyvä n.4 vuotta jonka jälkeen olen huomannut silmän taas pikkuhiljaa vinksahtaneen sisäänpäin.. Se ei ole kuitenkaan niin paha, että sitä kaikki vastaantulijat edes huomaisivatkaan(ehkä?), mutta minulle tarpeeksi paha... Ja työskentelen ulkotöissä, joten silmälasit on niin hankalat että toivompa että helsingin lääkäri ei niitä edes ehdota... Piilarit mulla on olleet jo yli 15 vuotta, mutta niihinhän ei saa prismoja..

      Perjantaita odotellessa... :) :)

    • kylläkyllä!

      Hyvä tarkennusta.
      Kyllä voi pyytää, eri asia saako.
      Itselle hän (lääkäri) ehdotti heti ja ilmeisen hyvin osaa lähetteitä kirjoittaa koska sain ajan kunnalliseen ja vielä aika nopeasti. Kyseenalaista mikä on kosmeettinen haitta ja mikä ei. Itsellä on/oli piilokarsastus joka ei yleensä näy mitenkään, jos en ole väsynyt. Ongelmani vaan on, tai siis oli, että mulla oli maksimi prismat mitkä sai ja silti karsastusta jäi paljon enemmän jäljelle. (10 molemmissa silmissä laseissa) Kunnallisessa piti pitää vielä prismalasien päällä (vasemmalla) lisäprismalappua puolisen vuotta. Kärsin myös kaksoiskuvista ja päivittäisistä päänsäryistä. Näillä kriteereillä pääsin kunnalliselle ja leikkaukseen.

      Kerro sitten ex-kierosilmä, miten meni ja mitä tehdään. Tsemppiä huomiselle!

      • lihatiskilläkö?

        No nyt menee hiustenhalkomiseksi. "Voi pyytää" pitää sisällään oletuksen, että jos pyytää niin saa. Antaa olla. Onnea jokaikiselle. Heippa.


    • kohta ex-kierosilmä?

      No nyt on käyty Helsingissä ja olipa ihan turha käynti..oli väärä silmälääkäri.. :( Eli ei edes alkanut asiaani sen enempää pohtimaan vaan pyysi tilaamaan ajan Laura Lindbergille, joka on erikoistunut juuri karsastusjuttuihin. No, tilasin ajan saman tien, mutta ensimmäinen vapaa aika löytyi vasta 29.11. Taas odottelua, mutta silloin sitten tehdään myös ortoptistin tekemä tutkimus. Joten eiköhän sen käynnin jälkeen saa sitten vastauksen jatkoista! Huoh..

    • kylläkyllä!

      Mites meni, "kohta ex-kierosilmä"?

    • Korjaus

      Optikoissa päivystävät silmälääkärit pitävät vastaanottoa myös lääkäriasemilla. Esim Helsingin yksityisen silmäsairaala kuuluu Silmäasemiin ja Silmäsairaalan lääkärit käyvät myös Silmäaseman liikkeissä pitämässä vastaanottojaan

    • Nenä ruudussa

      Silmäsairaalan lääkäreistä vain huonoja kokemuksia, homma hoidetaan vasurilla liukuhihnatouhulla ja päin persettähän se sitten menee. Että ketuttaa ja raskaasti, joulu piloilla kun ei minkäänlaisilla laseilla näe, ei kunnolla lähelle eikä kauas, valot vilkkuu ja vipattaa, portaiden ja katureunojen tasoeroja ei hahmota kunnolla, on matulatorista kystaa ja paineet katossa ja kaikkea muu, että menkää vaan leikkaukseen!

    • Ensuosittele

      Kyseisen palveluntarjoajaan ei voi luottaa. En suosittele kenellekkään Silmäsairaala Helsinkiä.

    • jkh1

      Liukuhihna meininkiä koko touhu. Älkäää ainakaan valitko lääkäriä, joka omistaa palan kakusta. Tällä kyseisellä firmalla laadunvalvonta ei toimi.

    • Anonyymi

      Mulla oli aivan mahtava kokemus citycenterin silmäsairaalassa! Kävin laserleikkauksessa ja kaikki henkilökunta oli supermukavaa! Tykkäsin kans siitä että ne selitti niitä mittauksia ja toimenpiteitä mulle tosi tarkasti (vaikken puolia ymmärtänyt), tuli sellanen vakavasti otettu olo. 5/5 kaikenkaikkiaan, lääkäreistä varsinkin Jarno Ylitalo. Niin symppis!!

    • Anonyymi

      Ei ole palvelusta tietoakaan

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      26
      1346
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1282
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1196
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1194
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1173
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1171
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1167
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1139
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1130
    Aihe