minä

Pääsenkö lähtemään?

Niin kysyisin, että pääsenkö lähtemään yksin Turkkiin, kun oon vasta 16? Oma passi tietysti on, mutta tuleeko kentällä mitään ongelmia..? Ja kumpaa ajan kohtaa suosittelette, lokakuu vai keväällä? Siis onko kaikki toiminta jo loppunu lokakuussa?

14

1309

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samiira^

sun kannattaa mennä elokuussa :D sillo on kaikist lämpimintä ja uskon et pääsisit yksin mutta kannattaa kysäistä jostain :D

mä oon menos 18päivä

• Rubiini

Naiset ovat yksin melko suojattomia turkin kaduilla. Itse olin ystäväni kanssa ja muutaman kerran liikuin kaduilla yksin, yölläkin. Joka suunnasta tuntui, että tuli miehiä laumoittain kyselemään kysymyksiä, tarttuivat käsivarteen, eivätkä meinanneen millään irroittaa ja luovuttaa. Siis varovaisuutta. Kunnet ottaisi jotakuta ystävääsi mukaan?

• minä
        Rubiini kirjoitti:

Naiset ovat yksin melko suojattomia turkin kaduilla. Itse olin ystäväni kanssa ja muutaman kerran liikuin kaduilla yksin, yölläkin. Joka suunnasta tuntui, että tuli miehiä laumoittain kyselemään kysymyksiä, tarttuivat käsivarteen, eivätkä meinanneen millään irroittaa ja luovuttaa. Siis varovaisuutta. Kunnet ottaisi jotakuta ystävääsi mukaan?

..onki se, ettei kukaan halua lähteä sinne, niin karkaan yksin.. kun vaan onnistus..(?)

• tyttäreni

kanssa Alaniassa, jostakin syystä kimmastui basaarissa, jättäytyi 5 m taakse. Hetken päästä tuli vierelleni paikallisen "gigolon" kanssa. Ei päässyt tästä eroon. Eikä tämä "herra" tahtonut vieläkään luovuttaa ennenkuin "nojasin" hänet päin seinää. Kuinkahan tytölle olisi yksin käynyt?

• enkeli

ei 16 vuotias saa lähteä lomalle ilman valvojaa..joko omaa tai vierasta..ota joku täysi ikänen mukaasi ei ole pakko olla sukulainen tai odota että täytät 18,v ..elo syyskuu on parasta aikaa itse lähden 18.9 ja hauskaa aidon pitää vaikka lähdenki äitini kanssa..olen kyllä jo täysi ikänen mutta ..äidin kanssa on kivaa..

• minä
        enkeli kirjoitti:

ei 16 vuotias saa lähteä lomalle ilman valvojaa..joko omaa tai vierasta..ota joku täysi ikänen mukaasi ei ole pakko olla sukulainen tai odota että täytät 18,v ..elo syyskuu on parasta aikaa itse lähden 18.9 ja hauskaa aidon pitää vaikka lähdenki äitini kanssa..olen kyllä jo täysi ikänen mutta ..äidin kanssa on kivaa..

..mistä ne "turvaukkelit" siellä kentällä tietää, kenen seurassa mä oon? Voisko onnistua, jos lähtisin yksin? Mihin voi matka loppua? siis tulisko missään ongelmia?

• Rubiini
        minä kirjoitti:

..mistä ne "turvaukkelit" siellä kentällä tietää, kenen seurassa mä oon? Voisko onnistua, jos lähtisin yksin? Mihin voi matka loppua? siis tulisko missään ongelmia?

Tiedän siitä kun olin itse. Siihen tarvitaan vanhempien lupalappu matkatoimistoon. Tule mun kanssa ensi kesänä :) Näillä näkymin en ole itsekään saamassa seuraa reissulleni :)

• tyttö
        Rubiini kirjoitti:

Tiedän siitä kun olin itse. Siihen tarvitaan vanhempien lupalappu matkatoimistoon. Tule mun kanssa ensi kesänä :) Näillä näkymin en ole itsekään saamassa seuraa reissulleni :)

Miten vanha oot nyt? siis ookko käyny yksin turkissa 16 vuotiaana? no miten reissu meni? en mä kyllä muuten tulis ikinä mitään lupalappua vanhemmilta saamaan.. onks se ihan pakollinen? ja mistä ne tietää, onko se ite tehty vai ei?

• Susa
        tyttö kirjoitti:

Miten vanha oot nyt? siis ookko käyny yksin turkissa 16 vuotiaana? no miten reissu meni? en mä kyllä muuten tulis ikinä mitään lupalappua vanhemmilta saamaan.. onks se ihan pakollinen? ja mistä ne tietää, onko se ite tehty vai ei?

Että et saa mitään lappua vanhemmiltas. Mikä sua sinne niin vetää? Oletko ihastunut, rakastunut vai muuten vain hölmö? Ei siellä kukaan tajua sitä, että eurooppalaiset laskee kakaransa yksin matkaan. Turkkilaista ajattelutapaa jonkin verran tuntevana, voin sanoa, että sellaisen nuoren ajatellaan olevan ns. huonosta perheestä, joka ei lapsistaan välitä. Joillekin olisit taas ns. helppo saalis. Sitä mihin se saattais johtaa, voi vain arvailla. En minä sitä ihmettele, jos maasta pidit. Siellä on paljon kaikenlaista nähtävää, vaikka jotkut muuta väittää. Sitä minä en vaan ymmärrä, että pitäis lähteä tuossa iässä yksin matkalle. Vanhempasi ovat todella fiksuja, jos eivät vielä päästä sinua yksin/ilman heitä matkaan. Äläkä nyt hulluja suunnittele, väärennös on väärennös vaikka kyse olisikin vanhempien lupalapusta.

• tyttö
        Susa kirjoitti:

Että et saa mitään lappua vanhemmiltas. Mikä sua sinne niin vetää? Oletko ihastunut, rakastunut vai muuten vain hölmö? Ei siellä kukaan tajua sitä, että eurooppalaiset laskee kakaransa yksin matkaan. Turkkilaista ajattelutapaa jonkin verran tuntevana, voin sanoa, että sellaisen nuoren ajatellaan olevan ns. huonosta perheestä, joka ei lapsistaan välitä. Joillekin olisit taas ns. helppo saalis. Sitä mihin se saattais johtaa, voi vain arvailla. En minä sitä ihmettele, jos maasta pidit. Siellä on paljon kaikenlaista nähtävää, vaikka jotkut muuta väittää. Sitä minä en vaan ymmärrä, että pitäis lähteä tuossa iässä yksin matkalle. Vanhempasi ovat todella fiksuja, jos eivät vielä päästä sinua yksin/ilman heitä matkaan. Äläkä nyt hulluja suunnittele, väärennös on väärennös vaikka kyse olisikin vanhempien lupalapusta.

kukaan ei lähe sinne mun kans!!!!!!!! lähtisin kyllä vanhempien kans, jos ne lähtis! ja kerran ite oon rahani tienannu, niin saan kyllä ite päättää mihin ne laitan!

• tara

Miksi kukaan edes tahtoisi mennä yksin? Onko sulla tosiaan tarpeeksi rahaa? Jos haluat "karata" niin ehkä kannattaa valita joku vähän läheisempi paikka, vaikka Tampere, kuin Alanya. Mutta kyllä on turkissa vielä kova meno lokakuussakin, itse olen ollut siellä 2 kertaa syksyllä.

• tyttö

karata. kukaan ei sinne suostu mun kans lähteen (siis kukaan ei tykänny Turkista) ja mulla kyllä on ITE TIENATUT rahat koossa! en mä sinne yksin mielelläni lähtiskään, mutten kuitenkaa mitään ilmotusta pistä, kuka lähtis mun kans :)

• Rubiini
        tyttö kirjoitti:

karata. kukaan ei sinne suostu mun kans lähteen (siis kukaan ei tykänny Turkista) ja mulla kyllä on ITE TIENATUT rahat koossa! en mä sinne yksin mielelläni lähtiskään, mutten kuitenkaa mitään ilmotusta pistä, kuka lähtis mun kans :)

Kyllä olen ollut 16vuotiaana ensimmäisen kerran turkissa kaverini kanssa joka oli myöskin 16. Mutta jos käytät jonkun suomalaisen matkatoimiston pakettimatkoja, et tule pääsemään suomesta pois ilman vanhempien lupalappua. Ehkä sitten odotat, kunnes saat lähteä.
        Mulla itselläni oli oikein antoisa reissu silloin, eikä mitään ongelmia ilmennyt. Oppaat ovat siellä vastaamassa kysymyksiin jos on kysyttävää. Ilman täysi-ikäistä matkaseuraa ei koitunut mitään ongelmia. Ensi kesänä jälleen sitten matkaan. Ehkä yksin tällä kertaa jos matkaseuraa ei löydy

• aika rohkeeta

Mieti...tarkkaan.Itse en kyllä lähtisi yksin.Miehet siellä huomaa hyvin nopeasti,jos liikkuu yksin ja voivat alkaa seuraamaan ja tehdä ties mitä.Kannattaa olla äärimmäisen varovainen,jos lähdet.En kyllä suosittele.Itse olen käynyt n.10 kertaa Turkissa ja tiedän aika paljonkin ikäviä juttuja

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      260
      5732
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      36
      3326
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      143
      2597
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      220
      2082
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      71
      1610
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1027
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      971
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      825
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      123
      823
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      10
      768
    Aihe