Helmiseeprapeipot..

Peippotyttö

Seeprapeipoillani on nyt poikasia, mutta tänä aamuna näin että helmiseeprapeipponi parittelivat häkissä, eivätkä mielestäni olleet tehneet mitään "kosintatanssia". Luulin, että ne ovat sisaruksia. Ne kuulemma myös itse valitsevat parhaat geeniperimät poikasilleen ennen kuin parittelevat. Olen myös kuullut, että jos molemmat ovat esim. uroksia, ne voivat käyttäytyä pariskunnan tavalla, mutta eivät kai ne näin pitkälle menisi?

2

92

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -M-

      Jooooo...
      Helmiseeprikset ei erityisemmin tanssi niin kuin vaikka harlekiinipeipot, vastaavaa laulelua ja kosiskelua nillä toki on kuin tavallisilla seepriksissä.

      Linnut ei pahemmin ihmisten moraalikäsityksistä piittaa ja niillä parittelua ei millään muotoa estä se että ne ovat sisaruksia tai muuta sukua keskenään, omistajan tehtävä on valvoa ettei lähisukuiset yksilöt pesi keskenään. Eihän parittelusta sinänsä haittaa ole, kunhan ei poikasiksi asti anna touhun päästä. Mistähän olet moisia "valitsevat parhaan perimän" puheita kuullut, tokihan tuollainen voi luonnossa toimia (tosin tuskin sielläkään mitenkään tietoisesti) kun sitä valinnanvaraa ja tilaa oikeasti, mut häkissä tai muuten rajatussa populaatiossa lintu tyytyy siihen mitä sattuu ylipäätään tarjolla olemaan, oli se sitten isä, äiti tai sisarus
      .
      Jos hormonit on riittävästi hyrrällään eikä naaraita näy niin kyllä ne koiraat ihan sujuvasti toistensakin selkään hyppivät, niillä ei edelleenkään ole mitään kultturipohjaisia estoja niin kuin ihmisillä. Yleensä sekä tavallisilla että helmiseepriksillä vain koiras laulaa, eli sukupuolten pitäis selvitä lintuja tarpeeksi kauan tarkkailemalla (tosin ilman että jompikumpi tai molemmat alkaa munia, varma voi olla vain jos kuulee linnun laulavan, koiraskin voi toki vain piippailla jos ei laulata...)

    • Peippotyttö

      Okei :) Kiitos vastauksesta. Ja koiraita ovat molemmat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe