Sivujen teon alkeet

alkajakoodari

Haluaisin alkaa tekemään nettisivuja. Kannattaako ensiksi opetella HTML ja CSS vai joku CMS, kuten Drupal? Ja onko hyväntasoinen harjoitusprojekti tehdä suunnilleen yhtä monimutkainen sivu kuin http://kde.org/ ?

7

208

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Validkitisijä

ei oo hyvätasoinen harjoitusrojekti! validaattori antaa 2 virhettä css

• alkajakoodari

Ahaa, no mikä olisi hyvä harkkaprojekti? Tein yhden sivun, jossa on tekstiä, pari diviä ja 55 riviä HTML 5:ttä sekä 15 riviä CSS:ää. Validointi oli kunnossa. Ideat on vaan vähissä.

• kuhankiusasin
        alkajakoodari kirjoitti:

Ahaa, no mikä olisi hyvä harkkaprojekti? Tein yhden sivun, jossa on tekstiä, pari diviä ja 55 riviä HTML 5:ttä sekä 15 riviä CSS:ää. Validointi oli kunnossa. Ideat on vaan vähissä.

ihan vain kiusaksesni laitoin et kaksi virhettä ^^
        juus siis tosta validoinnista ei juurikaan kannata välitää mitään, pääasia et sivut toimii oikein yleisimmillä selaimilla, tabeilla ja kännyillä

• alkajakoodari
        kuhankiusasin kirjoitti:

ihan vain kiusaksesni laitoin et kaksi virhettä ^^
        juus siis tosta validoinnista ei juurikaan kannata välitää mitään, pääasia et sivut toimii oikein yleisimmillä selaimilla, tabeilla ja kännyillä

OK. Mulla ei ole tablettia ja Explorer puuttuu kun käytän Linuxia. Pitäisikö ostaa vai onko Linuxille saatavissa emulaattoreita?

• vattubaasikal

drupalin käyttäminen nimenomaan vaatii hyvää php,html ja css osaamista jos sillä haluaa tehdä kotisivuja.. paitsi tietysti jos käytää aina vaan mukan tulevia ulkoasuja eikä koskaan mitään lisäosia

• alkajakoodari

• omat kokemukset

CSS3, HTML5 on ihan hyviä uutuuksia, mutta opettele se ihan perus html,css ensin huolellisesti. Ei noissa paljoa ole teknisiä eroja.

Lähinnä html5:en käyttö kannattaa opetella harjoitustöitä tehdessä, jos ratkaisua ei löydy suoraan perus html:llä.

PHP vaatii harjoittelua huomattavasti enemmän kuin html ja css, PHP lasketaan kuitenkin jo kunnon ohjelmointikieleksi. Toisaalta perusteet kun osaa pääsee jo pitkälle harjoitustöitä tehdessä.

Paras opetella ensiksi html,css huolellisesti. Sen jälkeen php.
      (Lisäksi olisi esim.Javascript, flash,mysql...)

Kannattaa lähinnä keskittyä yhteen asiaan kunnolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4251
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2360
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1891
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1505
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1473
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1294
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      788
    8. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      751
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106