Kännykän vuokraus USAssa?

minka

Tietääkö kukaan miten onnistuu kännykän vuokraus USA:ssa (itse olen menossa Los Angelesiin useammaksi viikoksi)?. Vai kannattaako mieluummin ostaa vaikka joku "vanhentunut" malli? Entä onnistuuko turistina jonkinlaisen prepaid-liittymän hankkiminen?

10

1430

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VES

      Olen pähkäillyt saman kysymyksen kanssa. Vuokraushinnat tuntuvat olevan korkeita, olikohan peräti yli $40 per viikko.

      Paras vastaus on mielestäni kolmitaajuuskännykkä. Täkäläisistä uusimmista kännykkämalleistamme useimmat alkavat olla kolmitaajussmalleja, mikä tarkoittaa kahden Suomessa/Euroopassa käytettävän taajuuden lisäksi 1900MHz-taajuutta, joka on käytössä USA:ssa. Yksi halvimmista on esim. Nokia 3200, jonka tarjoushintana on ollut 139,-.

      Sellainen känny toimii USA:ssa, kunhan omalla operaattorilla on roaming-sopimukset paikallisten operaattoreiden kanssa.
      Puheluhinnoista en tiedä, ne eivät varmasti ole halpoja. Eivät myöskään puhelujen vastaanottomaksut.

      Niin, ja "kännyhän" ei USA:ssa ole "handy" vaan "cell phone". "Handy" on eurooppalaisten keksimä nimitys, jota englanninkieliset eivät ymmärrä.

      • Ves

        ... tuohon jaaritukseeni. Se esimerkki 3-taajuuspuhelimesta oli Nokia 3100 eikä 3200.
        PÄivän lehdessä ollut mainos pisti silmään, ja jostakin alitajunnasta nousi heti pisteliäs huomautus, että olen jakanut väärää tietoa.


    • ainakin

      saa kännykän n. 1$:lla kun ottaa liittymän.

    • Aurora

      Lainasimme miehen kaverin kolmitaajuuspuhelinta (oma sim-kortti puhelimeen, tietenkin) ja kiitokseksi hän sai viskipullon. Olimme kylläkin vain pari viikkoa.

      Toinen vaihtoehto on käytetyn kolmitaajuuspuhelimen osto. Vanhimmat eivät varmaan maksa muutamaa kymppiä enempää?

    • Saija

      Palasimme just neljän viikon reissusta jonka vietimme sektorilla Minneapolis-Buffalo-Toronto.
      Matkassa meillä oli omat 3-taajuuspuhelimet.Ja hyvin toimi. Ainakin Sonera (ja varmaan Radiolinjakin) toimii. Asian voi tarkistaa omalta operaattorilta.
      Sieltä päästä en puhelinta ostaisi. Sim kortti on lähes tuntematon käsite - liittymä on itse puhelimessa. Puhelimet olivat halpoja, mutta Suomessa niillä voi heittää vesilintua.
      Vielä ei ole tietoa minkälainen lasku on tulossa,mutta se taitaa olla pikku juttu itse matkan hintaan verrattuna.

      • mallu

        Suomi-Amerikka seuraan liittymällä www.sayl.fi (jäsenhinta 20 e) voi vuokrata USAssa toimivan puhelimen 17 e viikko. Tosin ei varmaan kannata jos seuran toiminta ei muuten kiinnosta.


    • Sirkma

      HELLO, tultiin just 4 vkon reissulta Californiasta ja viisaasti hankittiin 3-taajuuspuhelimet ennen matkaa, mutta loppujen lopuksi ne eivät kovinkaan luotettavasti toimineet(Radiolinja). Ja kovien puhelumaksujen pelossa päädyimme ostamaan paikallisesta cellphone kaupasta Usalainen kännykän johon itseensä sai ostaa puheaikaa. Se maksoi 39 dollaria siis puhelin ja 90 min puheaikaa (Usan sisäisiä puheluita varten). Matkan edetessä latasimme samaan puhelimeen lisää puheaikaa tarpeen mukaan esim 10 dollaria kerralla jolla sai about 1h aikaa puhua. Toimi hyvin meillä ja ainakin tiesi mitä puhelut kulloinkin maksaa. Puhelimella ei tietenkään nyt mitään täällä tee mutta meni pakollisiin matkakuluihin.

    • Frank

      Katso netistä:

      http://www.sayl.fi ja ota yhteys sinne. Liity jäseneksi. Jäsenetuna voit vuokrata kännyn jo suomessa. Samalla saa muitakin vinkkejä.

    • Mirkku

      Olen joskus metsästänyt kissojen ja koirien kanssa hyvää liittymää mutta ainakin Floridassa liittymät otetaan vähintään 24 kuukaudeksi tai sitten joutuu maksamaan jotain peruutusmaksuja. Ei ole olemassa Prepaid liittymiä ellei tee pitempää sopimusta. Kännykkä kannattaa viedä jo Suomesta tai sitten hei lomalla voi toki olla ilmankin kännyä. Puhelinkoppeja on joka nurkalla ja niihin voi ostaa niitä kortteja millä voi sitten soittaa.

    • koko

      moi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      100
      3060
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      82
      3026
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1931
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1434
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1226
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1155
    7. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      869
    8. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      124
      795
    9. 46
      783
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      747
    Aihe