Hinta

MyBaby

Minkä hintaisia akita pennut yleensä on?

Ei mistään huippuvanhemmista vaan keskimääräisistä.

6

210

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • musheri1

      keskimäräinen hinta on n. 1000e kennelliittoon rekisteröidystä akita pennusta.
      esim. purentavikaisen, värivirheellisen voi saada muutama sata halvemmalla.

      • öööääälh

        Keskimääräinen hinta 1000 e?? Eli normaali akitan hinta jotain 800-1200 e?? Kyllä normaalista akitan hinta on jotain 1500 e tienoilla.


    • kallis Suomessa

      Akitalla ei tarvitse olla mitään "huippuvanhempia" normaalia korkeammaksi hinnaksi, vaan akita on Suomessa niin harvinainen, että jokaisen akita on vanhempien laadusta riippumatta rekisteröitynä todella arvokas. Tuskin 1000 e riittää rekisteröidyn akitan hinnaksi suomalaisilta kasvattajilta. Ja muutenkin akitan kasvattajat ovat Suomessa todella tarkkoja jalostustyössään.

      Mitä muuten tarkoitat ns. huippuvanhemmilla akitan kohdalla? Ei ole mitään järkeä on teettää akitoja joillain surkeilla koirilla, joilla on luonnevikaa, pahoja sairauksia tai vastaavaa.

      • MyBaby

        Entä jos teettää pennut niin nuorella koiralla jonka luonne, ym ei ole vielä täysin kehittyneet.
        Kuinka sellaisesta pentueesta voi sanoa että terveistä vanhemmista?
        Huippuvanhemmalla tarkoitan sitä että ei ole MITÄÄN vikaa luonteessa, lonkissa, silmissä, ei allergioita ja tarpeeksi vanha jotta nämä olisi voinut kehittyä jos on kehittyäkseen.


      • Eli ethän
        MyBaby kirjoitti:

        Entä jos teettää pennut niin nuorella koiralla jonka luonne, ym ei ole vielä täysin kehittyneet.
        Kuinka sellaisesta pentueesta voi sanoa että terveistä vanhemmista?
        Huippuvanhemmalla tarkoitan sitä että ei ole MITÄÄN vikaa luonteessa, lonkissa, silmissä, ei allergioita ja tarpeeksi vanha jotta nämä olisi voinut kehittyä jos on kehittyäkseen.

        nyt tarkoita kun aloituksessa mainitsit ettei tarvitse olla huippuvanhemmista ja tässä nyt sitten selität luonne, lonkka, silmävammoja tai allergioita, niin haluatko todella itsellesi koiran jolla ON jotain noista tai edes SAATTAA olla? Kaikki suomen akitat taitavat olla toisilleen jotain sukua, sillä kannat ovat pienet ja siten huonon geeniperimän rikastumisen mahdollisuus on erittäin suuri.

        Kannattaisiko mieluummin kuitenkin minimoida riskit? Elämä sairaan koiran kanssa ei ole herkkua.


      • MyBaby
        Eli ethän kirjoitti:

        nyt tarkoita kun aloituksessa mainitsit ettei tarvitse olla huippuvanhemmista ja tässä nyt sitten selität luonne, lonkka, silmävammoja tai allergioita, niin haluatko todella itsellesi koiran jolla ON jotain noista tai edes SAATTAA olla? Kaikki suomen akitat taitavat olla toisilleen jotain sukua, sillä kannat ovat pienet ja siten huonon geeniperimän rikastumisen mahdollisuus on erittäin suuri.

        Kannattaisiko mieluummin kuitenkin minimoida riskit? Elämä sairaan koiran kanssa ei ole herkkua.

        En ole ottamassa koiraa, kunhan kyselen muuten vain:)
        Kaikilla akitoillahan ei kumminkaan ole huippuvanhempia ja niitäkin myydään joten ihan uteliaisuuttani tässä kyselen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe