Mitä ruokaa syötätte havannalaiselle tai muulle turkkirodulle? Itsellä nyt julmettu ongelma turkin huopaantumisesta, takkupaakkuja on vaikka muille jakaa, ruoan vaihdoin jokin aika sitten....
Mitä olette hyväksi havainneet? MIten öljy tai muu siihen lisäksi vielä - auttaako ja kuinka hyvin? Ei mikään ruoka tai öljy säännöllistä huoltoa (pesua, kampaamista) poista tietenkään, mutta helpommaksi haluaisin elämän turkkien kanssa... :-/
Havannankoiran tai muun turkkikoiran ruoka-"gallup"
2
2795
Vastaukset
- 18+13
Raakaruokinta, pellavaöljy auttaa pitämään turkin kunnossa, samoin piitabletit
- Havahauva
Hei Logaguu!
Minulla on havannalaisia ja syötän niille Acanan nappuloita sekä "koiranpuuroa" 50/50. Koiranpuuroon laitan naudan jauhelihaa, tummaa riisiä, ohraa sekä porkkanaa. Kalaöljyihin nuo eivät koske, joten annan silloin tällöin rypsiöljyä. Raakaruokintaa en voisi edes kuvitella raakoine luineen: oksettaa pelkkä ajatuskin luumöhnäisistä tassu- ja partakarvoista ja samasta mömmöstä pitkin lattioita :-O
En kuitenkaan usko, että turkin takkuuntuminen johtuisi ruuasta, vaan enemmänkin liasta ja kosteudesta. Ainakin täällä rannikolla on satanut melkein joka päivä ja maa on jatkuvasti märkä eli koirien turkki on hetkessä likainen ja ulkoilun jälkeen kosteahko. Kosteus ja ulkoilussa tarttuva lika (vaikka kävelisi vain asvaltilla) takkuunnuttavat turkin. Myös kurapuvut huopaannuttavat turkin hetkessä ja ainakin itse olen luopunut niiden käytöstä.
Omilla koirillani kerran viikossa kampaaminen riittää pitämään takut poissa paitsi nuorimmaisella, joka vaihtaa juuri pentukarvaa pois ja tarvitsee siksi päivittäistä kampaamista ja tiheämpää pesua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864