asunnon vuokraus

Jelppiä!!

Olen menossa toiseen kaupunkiin noin 150 kilometrin päähän katsomaan asuntoja.

Ongelma on se, että tuntuu hölmöltä sopia kymmenen eri yksityisen vuokraajan kanssa aika jolloin menen katsomaan asuntoa.

Onko halu nähdä asunto kutakuinkin vuokrauspäätös?
Entä jos toinen asunto jota käyn katsomassa on juuri unelma kaikin puolin ja vuokraan sen, mitä teen niiden kahdeksan muun vuokraajan kanssa kun aika näytöstä on jo sovittu?
Entä kannattaako kiertää kaikki sovitut asunnot (tapaamiset) läpi ja "palata taaksepäin" ottamaan se ensimmäinen tai kolmas tai viides?

4

655

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

"Onko halu nähdä asunto kutakuinkin vuokrauspäätös?"

Ei todellakaan, ainakaan mulle.

• tulee

Kannattaa muistaa myös, että vuokranantajallakin on todennäköisesti useita ehdokkaita joista valita.
      Jos löydät sopivan asunnon kohtuullisella vuokralla, minun mielestäni kannattaa tehdä vuokrasopimus heti, jos vastapuoli siihen suostuu. Muille vuokraajille voit sitten soittaa ja perua tapaamisen. Asunnon katsominen sinänsä ei velvoita mihinkään.
      Minulla on kahdessa asunnossa vuokralaiset, ja ennen sopimuksen tekoa näytin asuntoa arviolta kahdellekymmenelle halukkaalle. Näytöissä keräsin nimet ja puhelinnumerot, ja päätöksen tehtyäni soitin valitsemalleni henkilölle.
      Noin yleensä kannattaa käyttäytä asiallisesti ja pukeutua siisteihin vaatteisiin, missään tapauksessa ei kannata haista oluelle tai väkevämmille, koska sellaiset karsitaan ensimmäiseksi.

• vuokrannut eilen

oliko valinta noin vaikeaa itse tosin soitin yhdelle kuka halusi vuokrata, tapasin hänet ja hän halusi vuokrata asunnon. vuokraaja ei nyt ollut mikään kännipää, joten että hännelle viitsi asunnon luovuttaa, sanoin pelisäännöt hänelle. vakuus ja vuokrakin on jo maksettu että toivon parasta et kaikki menisi hyvin. meidän ei ole koskaan tarvinnut valita kymmenien joukosta vuokralaisia lienee hyvää tuuria meillä et on saatu hyviä asukkaita. hunoistakin vuokralaisista olen kuullut, ja kaveri joutui antamaan häädön justiin yhdelle vuokralaiselle.

• ollut
        vuokrannut eilen kirjoitti:

oliko valinta noin vaikeaa itse tosin soitin yhdelle kuka halusi vuokrata, tapasin hänet ja hän halusi vuokrata asunnon. vuokraaja ei nyt ollut mikään kännipää, joten että hännelle viitsi asunnon luovuttaa, sanoin pelisäännöt hänelle. vakuus ja vuokrakin on jo maksettu että toivon parasta et kaikki menisi hyvin. meidän ei ole koskaan tarvinnut valita kymmenien joukosta vuokralaisia lienee hyvää tuuria meillä et on saatu hyviä asukkaita. hunoistakin vuokralaisista olen kuullut, ja kaveri joutui antamaan häädön justiin yhdelle vuokralaiselle.

Ei valinta loppujen lopuksi vaikea ollut. Lehti-ilmoituksen perusteella vain tuli runsaasti yhteydenottoja enkä halunnut ketään karsia ennakkoon näkemättä. Puhelimitse yhteydenottoja tuli varmaan kolmisenkymmentä heti lehden ilmestyttyä. Näyttö oli vain kahtena päivänä, ja toisen päivän iltapäivällä tein päätöksen. Vuokra-asuntoja on ainakin minun asuinpaikkakunnallani niin niukasti tarjolla, että halukkaita vuokralaisia löytyy joka asuntoon useampikin. Tilannehan on vuokranantajan näkökulmasta katsottuna erinomainen, kun pääsee itse valitsemaan vuokralaisen, eikä vuokrasta tarvitse tinkiä.
        Halusin kirjoituksellani hieman painottaa sitä, että vuokranantaja loppujen lopuksi tekee päätöksen siitä, kenelle asunnon vuokraa, eikä niinpäin että vuokralainen valitsee vain minkä haluaa vuokrata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      109
      2710
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      62
      1724
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      15
      1710
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      261
      1591
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      9
      1552
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      26
      1256
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      26
      1135
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1052
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1022
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      81
      1015
    Aihe