Miksi aina pitäisi päästä mahdollisimman halvalla? Kun minä tein lähtöä Amsterdamiin kaupunkiviikonloppua viettämään, minua varoiteltiin reissun kalleudesta. Kun sitten tein toisen matkan (Viroon), mikä tietysti oli paljon Hollantia halvempi paikka, minua varoiteltiin minibaarin juomien törkeistä hinnoista hotellissa.
Kun vaihdoin matkavaluuttaa kotikyläni pankissa, niin jo joku besserwisser suositteli edullisempaa kurssia tarjoavaa Forexia vai mikä se putiikki nyt olikaan.
Kun viisasteluun tympääntyneenä vietin viikon länsisuomalaisissa maisemissa (hotelleissa majoittuen), ihmeteltiin, etten lähtenyt vaikka Bulgariaan, jossa samalla rahalla olisi elänyt herroiksi - ja vieläpä ulkomailla!
Päätin pysyä kotona. Arvaatte varmaan, että sitä vasta ihmeteltiinkin! Tuollainen edustava ja kielitaitoinen vaativaa työtä tekevä herrasmies, eikä käy missään tuttujen ympyröiden ulkopuolella??!!
MITÄ JÄRKEÄ KAIKESSA TÄSSÄ ON??
Edullisuus/halpuus
3
702
Vastaukset
- tatu
Jaa-a... Ei kannata kuunnella muiden mielipiteitä, minä matkustan yleensä sinne minne itse haluan ja minne mieleni tekee, tietysti aina rahatilanteestani riippuen.
- tyhmä vintiltä
Harmi kun ovat sekoittaneet vähä-älyisen ja vähävaraisen käsitteet noin pahasti.
Minulla ei sitä ongelmaa ole kun molempia olen. - mira
Aivan, miksi sitä ei sais lomalla elellä herroiksi ja nähdä sitten "loppu vuosi nälkää"?
Itse säästän rahaa matkailuun elämällä niin että syön edullista kotiruokaa, en ostele turhuuksia jne. Näin lomaillessa ei tarvitse kokoajan laskea pennejä vaan voi nauttia...Syödä ravintoloissa käydä mielenkiintoisissa kohteissa, museoissa jne.
Ehkä toi juttu että lomalla pitäis päästä halvalla tulee jostain sieltä kun seuramatkat 1970 luvulla yleistyi ja ihmiset yllättyivät etelän lomakohteiden halpuutta, siitä tuli sellanen käsite että (etelän)lomalla on ja pitää olla halpaa.
Tietty tälläkin palstalla kirjoitellaan paljon hinnoista ihan asialliseen tyyliin, eli annetaan ohjeita mm. siitä ettei tule huijatuksi. eli vaikka ei halpuutta tavoittelisikaan niin siltikään ei pidä maksaa ylihintoja, varsinkin jotkut arabimaat, niin siellähän saa huijautettua itseään vaikka kuinka. Mutta esim rahanvaihto, ne erot valuutanvaihtopaikkojen välillä on niin pienet että itse en jaksa edes miettiä moisia, vaihdan rahaa aina matkakohteen lentokentällä, oli kurssi mitä tahansa. Tai joku vesipullo, en todellakaan jaksa tehdä moisten pikkuasioiden kanssa hintavertailuja kun ilman vettäkään ei voi elää. Suhteutan hinnan kotimaan pulloveden hintoihin.
Hupaisana esimerkkinä Legoland, kuvittelevat ihmiset että sieltä saa kassikaupalla legoja halpahintaan, oikeesti ne on kalliimpia kuin suomen tavarataloissa, mutta onhan se kuitenkin mukava ostaa matkamuistoksi vaikka ois muutaman euron kalliimpaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa1803067SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän671931Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,3071916Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava1081891Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --241708Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.291559Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue291392Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?1181263Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411142RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041072