Ilkeä puoliso

????

Puolisoni (65 vuotias) on muuttunut ilkeäksi.Hän piikittelee lähinnä arvostelemalla sisaruksiani.Lisäksi hän arvostelee kovin sanoin ohjelmia,joita katson televisiosta.Vaikuttaa siltä,että hän ei antaisi minun elää muuta kuin joka sekunti hänelle.
Onkohan tämä normaalia tuon ikäiselle.Jotenkin vaan tuntuu melkein ahdistavalta tuollainen.

40

930

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mieti, mieti!

      Etkös vieläkään tiedä, miten suomalainen
      mies ratkaisee tuontyyppiset ongelmat?

    • Tutkittavaa

      Ärtyisyys voi olla merkki alkavasta dementiasta tai muusta oman kunnon heikkenemisestä. Käynti lääkärissä ei haittaa.

      • Tutkittava silti

        Tarkoittanet: ... alkavasta dementoivasta sairaudesta ...

        Dementia ei saa koskaan olla diagnoosi, sillä se sinällään ei ole sairaus vaan jokin diagnosoitava sairaus aiheuttaa dementiaa, dementoi.


    • on jo kiire

      Jo kymmenen vuotta nuoremmallekin, silloin alkaa miehillä vaihdevuodet, jotka saattavat kestää lopun elämän. Jos et halua pilata omaa loppuelämääsi niin tee irtiotto ajoissa.

    • +458724+08+098+06890

      Voi tuo olla toisinkin päin! Vaimostani on tullut ilkeä ämmä hänen vaihdevuosiensa alettua. Kun minäkin olen noissa vaikeissa ikä-luvuissa, arvata saattaa miten paljon meillä kiukutellaan kaikista asioista.
      En minä mutta se toinen...

      • L - L

        En voi moittia vaimoani koska minä olen meillä ärhäkämpi, mutta koskaan ei meistä kumpikaan ole mennyt henkilökohtaisuuksiin, saatikka sukulaisten mollaamiseen.

        Onneksi meillä kummallakin on eri asiat jotka ärsyttävät joten toisen joskus intoillessa voi toinen huoletta hymyillä peitetysti.

        Joskus, kun vaimo ottaa kierroksia, minä yritän olla osaaottavan näköinen koska huvittunut välinpitämättömyyteni vain antaa lisää vauhtia.


      • Anonyymi

        Minä en kuuntelisi mitään nalkuttamista ja arvostelemista sukulaisistaan, ja televisio ohjelmia katsoisin ihan juuri niitä mitkä minua kiinnostaa .


    • L - L

      Jotainhan siltä ukoltasi puuttuu!

      Ei tuo kuitenkan ole tavallista käyttäytymistä.
      Eiköhän tässä iässä lepponen aktiivisuus ole leimallisempaa.

      Tilanteessasi temperamenttinen vaimoni vaatisi tilanneselvityksen ja käytäytymisen muutoksen tai muuten meille tulisi kaksi eri osoitetta.
      Tuskin leikaisi mattoja halki mutta taatusti ei sietäisi kovinkaan pitkään.

      • Anonyymi

        Olen nähnyt tilanteen missä vaimo sanoi että ukko tekee sitä sun tätä ja halveksii häntä kun hän juo kaljaa lauantaisin. Ihmettelin kovasti, koska olin tuntenut heidät kauan ja mielestäni mies oli ihan kunnollinen mies.
        Sitten alkoi nainen haukkumaan vaan entistä enemmän miestään , ja ilmeni että se olikin hän jolla oli alzheimer . Joten se vei vaimon nopeasti hänen omaan maailmaansa , missä oleståkeli
        Tietämättä maailman asioista eikä tuntenut poikiaankaan lopuksi. Äjoten meitä on monenlaisia , ja syyt ilkeytensä myös monet.


    • Hei kun keikuskelen

      Oma koti kullan kallis. Vanha hyvä lausahdus. Koti pitäisi olla sellainen, että se on maailman paras pesä-pesä, jonne on mukava tulla ja mukava eleleskellä.
      Onhan avioliitto varsinainen elämän korkeakoulu. On otettava huomioon se toinen osapuoli ja juuri tuo toisen huomioonottaminen on joillakin kovin hakusessa.

      Voiko puoliso ihan yhtäkkiä (65 vuotiaana) muuttua ilkeäksi? Vai olisiko ollut havaittavissa jo aikaisemminkin jonkinasteista pikku ilkeilemistä? Jotkut kun ovat luonteeltaan sellaisia, että haukkumalla muita (vähättelemällä), saavat itse nostettua itsensä pikkusen paremmaksi (heidän mielestään).

      Koti, jossa ilkeillään, arvostellaan sukulaisia ja sen semmosta, on mielestäni hirmuisen inho-äklö-kurja asuinpaikka. Sinne ei varmaankaan ole kiva mennä työpäivän jälkeen.

      Ongelmista on Aina keskusteltava. Ei ole Pakko hyväksyä toisen ilkeilyä ja haukkumista. Siitä on ilmoitettava tarpeeksi topakasti toiselle osapuolelle, että "Hei täähän ei passaa laisinkaan, koitahan parantaa tapasi."

      Yhdessä oleminen onnistuu, kun molemmat kunnioittavat toisen mielipiteitä (vaikkeivät olisi samat), keskustelevat mahdollisista ongelmista (heti kun niitä ilmenee) ja pikkuruisena lisänä niitä suukotteluita ja taputuksia ja halauksia ja kenties kehuja "no-johan-oot-ollut-ahkera-vaimo/mies"-huomionosoituksia, jos toinen vaikka on koko päivän huhkinut leivonnaisia pakastimeen, siivouksia tai auton huoltoja tai muuta semmosta. Onhan se kivaa, kun toinen huomaa...

      Taas ja taas ja taas kirjoitan samoin, kuin niin monta kertaa aikaisemminkin. Toki, koska asia ei ole miksikään muuttunut.
      Elikkä on Parempi olla hyvin yksin, kuin huonosti kaksin.


      Jos Ahdistavuus on sisuksissa, niin silloin tarttee tehdä jotakin.
      Kaikki ratkaisut ei ole helppoja, jos vaikkapa joutuu jättämään kumppanin, mutta pitemmän päälle se kuitenkin kannattaa.

      • parempi olla

        "Parempi olla hyvin yksin kuin huonosti kaksin." Sepä on viisaasti sanottu. Ja on tosi niin.


      • Anonyymi

        Ihan totta, erokin on suuri päätös , mutta joskus tarpeellinen.
        Ja kun on lähtenyt niin ne rukoilee perään ja soittelevat yhtä mittaa , joka tekee asian vielä vaikeammaksi . Mutta kun saa oman asunnon niin mikä ihana tunne kun kukaan ei piikittele eikä ota puheeksi sukulaisia negatiivisessa merkityksessä , ja sitä voi etsiä ihan omia ystäviäkin joiden luona on kiva piipahtaa aina silloin sun tällöin


    • Valitettavasti monet avioliitot ovat juuri tuollaisia ja syy omaan eroonikin.
      On niin masentavaa olla koko ajan arvostelun ja hienoisen pilkankohteena!

      • tunturin kukka

        Moikka, sama täällä.
        Minua arvosteltiin n. 30 vuotta tekemisistäni, ulkomuodostani,
        petipuuhista ym., siis mikään ei ollut ex:än mieleen.
        Koti oli aina hoidettu siis pihatöitä myöten, paino kieppui 55-58kg
        paikkeilla
        eli ei yhtään ylimääräistä (hänen mielestään läski), työn takia oli pakko
        pitää huoliteltu ja siisti ulkonäkö, sängyssä olen vaihtelunhaluinen enkä olisi
        tyytynyt aina samaan.
        No viimein sain itsestäni irti ja 5 vuoden pohdinnan jälkeen keräsin
        kimpsut ja kampsut. Mies ei ymmärtänyt ollenkaan että lähden hänen
        "hyvästä hoivastaan".
        Kuulemma parempaa miestä kuin hän on ei löydy mistään???
        Rajansa kaikella, kenenkään ei tarvitse kuunnella solvauksia
        koko ikäänsä.
        Elämä on lyhyt ja jokaisella on oikeus siitä nauttimiseen vaikka
        yksin jos ei kaksin luista.


      • Kiinnostiko ?

        Tuliko koskaan otettua selville, MIKSI ukko käyttäytyi kuin käyttäytyi. Yrittää ainakin voisi ja pitäisi, vaikka usein nämä ovat miehenpuolille selvittämättömiä juttuja. Jos mielikuvitus ei riitä muuhun kuin toisen mollaamiseen, niin tuskin silloin osaa ajatella, mikä oman käytöksen motiivi on.


    • Takapiru

      Mulla on ilkeä ex-ukko. Jätti, meni kihloihin avioliiton harkinta-aikana. Nyt ei vaivaudu vastaamaan enään viesteihini, vaikka yhteisiä lapsia, joiden takia joku roti pitäisi olla. Eikä mitään selitystä...

    • Elämä voi olla

      Jos ilkeilyä ei ole ollut ennen ja miehesi on ollut uskollinen, niin ehkä hän hakee "oikeutusta" vastata myöntävästi kolmannelle osapuolelle joka on antanut selvät singnaalit mielenkiinnosta? ? Oma kumppanini toimi niin, ennenkuin meni....

    • nämä on nähty

      Haluaa irtioton, toivoo että sinä teet päätöksen, voi sitten itse olla syytön "uhri" jonka paha vaimo jätti.

    • Ei ole normaalia enkä minä ainakaan tuollaisesta haaveillut nuorena rakkaudesta haaveillessani.

      Tuossa on teilläkin vaarana että tulevaisuudessa onnellisin kokemuksesi tulee olemaan joko avioero tai puolison kuolema. Inhimillistä sekin ja niin monelle totta.

    • ????

      Jotenkin tuntuu oudolta ajatella,että tässä iässä alkaisi käydä avioero-prosessia läpi.Mieheni kertoo kavereistaan,jotka ovat jopa useita kuukausia
      mökillä -vaimo ei ole mukana.Hänkin on ollut kesäisin paljon mökillä.En osaa oikein uskoa,että hänellä olisi mielessä toinen nainen.Nyt hän on yrittänyt olla kaupungissa.Hän kävi vuositarkastuksessa lääkärissä ja ilmeni diabetes.Lääkitys saman tien.Voisko olla,että diabetes vaurioittaa hermostoa ja hermostuu herkemmin?Jospa lääkitys auttaisi asiaa.

      Hänellä taitaa olla käsittelemättömiä traumoja sukulaisteni suhteen,koskapa hän nyt kun hermosto on lujilla (diabetesko aiheuttaa???) ei pysty pidättelemään tramojansa,vaan antaa tulla ulos.
      Onkohan joku sukulaiseni loukannut häntä verisesti tietämättäni ?
      Hän ei ole juuri sukujuhlissa viihtynyt.
      Ihmeellistä tämä ihmisen elämä kaikkinensa.Sitä kun nuorena rakastuu toisiinsa ja elämän myötä tulee tällaisia tilanteita.Olemme olleet yhdessä 36 vuotta ja toisaalta olemme kuin "yhtä puuta", nyt uskoisin diabeteksen olevan repeilyn syynä.

      • Itsehän meistä jokainen loppupelissä päättää, millaista elämänpolkua täällä tallaa.


    • onnea vaan

      tuollaiseksi muuttu jo nyt ex.ni, oli ollu vuosia jo toinen kuviossa,lähdin pois ja nyt elävät yhdessä, ei voinut kertoa suoraan..

    • Kenen elämä?

      Myös minun mieheni solvaa sukulaisiani, vaikkei ole ollut heidän kanssaan tekemisissä vuosiin. En voi katsoa itselleni kiinnostavia ohjelmia, sillä mies puhkuu ja tuhisee äkäisesti, kun katson moista roskaa. Aina katsotaan ohjelmia, jotka kiinnostavat miestäni ja tehdään asioita, joita hän haluaa. En muista milloin olisi tehty yhdessä mitään sellaista mitä minä haluan. Häntä ei tunnu asiani kiinnostavan, sillä hän keskeyttää ja vaihtaa puheenaihetta kesken keskustelujen. Hän tarttuu pieniin kielivirheisiini, kun ei kuulemma ymmärrä mitä tarkoitan, jonka koen piikittelyksi sairaudestani. Hän pyytää (käskee) hoitamaan asioita puolestaan, jotka sitten tietysti teen väärin. On miehessäni myös ihania piirteitä, joiden ansiosta tässä vielä olen, mutta tuntuu kuin ne piirteet olisivat vähenemässä ja eläisin elämääni vain hänelle....

      • Kenen vastuu

        Kuka päättää elämästäsi ja siitä miten sinua kohdellaan? Hankkikaa toinen tv niin molemmat saa katsoa mitä haluaa. Jos ei mies suostu tekemään sellaista mikä sinusta on kivaa, tee tai mene yksin tai jonkun kaverisi kanssa. Et ole miehesi jatke varsinkaan jos olet onneton. Onhan se varmasti vaikea muuttaa totuttuja rutiineita. Miehesi suu voi loksahtaa auki kun et alistukaan vaan hänen elämäänsä vaan alat haluta myös jotian itsellesi myös! Pidä itsestäsi ja hyvinvoinnistasi huolta, meillä on vain yksi elämä.


    • Tekemättömät synnit?

      Essolla on monesti käsitelty tätäkin ongelmaa, ja siksi me tiedämme, mistä vanhenevan miehen ärhentely johtuu. Useimmissa tapauksissa mies on alkanut katua tekemättömiä syntejäänj ja siksi hän on hankkinut toisen naisen, jolle hänen ei tarvitse ärhennellä. Joissakin tapauksissa arhentely johtuu alkavasta dementoitumisesta, mutta nämä tapaukset ovat harvinaisempia.

    • Kenen elämä?

      Tiedän varmasti ettei miehelläni ole toista naista, enkä jaksa uskoa myöskään dementoitumiseen, mies on vasta 53 ja edellä mainitsemani ongelmat ovat jatkuneet jo useampia vuosia.

      • Paskamainen persoona?

        Jos olet aivan varma siitä, että miehelläsi ei ole toista naista eikä alkavaa dementiaakaan, niin sitten hän on vain paskamainen persoona, mutta sitä ei kuitenkaan luokitella sairaudeksi. Miehesi vähäinen ikä (53 vuotta) puhuisi tämän vaihtoehdon puolesta.


      • Kenen elämä?
        Yleismies kirjoitti:

        Paskamainen persoona?

        Jos olet aivan varma siitä, että miehelläsi ei ole toista naista eikä alkavaa dementiaakaan, niin sitten hän on vain paskamainen persoona, mutta sitä ei kuitenkaan luokitella sairaudeksi. Miehesi vähäinen ikä (53 vuotta) puhuisi tämän vaihtoehdon puolesta.

        Hehe, tätä olen myös itse miettinyt. Mutta kumma kyllä, hän tuntuu olevan hyvinkin pidetty ihminen ystäviemme ja ohi kulkevienkin tuttavuuksien keskuudessa. Rakkaimmilleenhan yleensä pahat olot puretaan, mutta pohjaton kaivo en minäkään ole. Hän myös joskus vitsailee olevansa narsisti, mutta itse mietin olisiko vitsien taustalla vinha perä....


      • Minun elämä
        Kenen elämä? kirjoitti:

        Hehe, tätä olen myös itse miettinyt. Mutta kumma kyllä, hän tuntuu olevan hyvinkin pidetty ihminen ystäviemme ja ohi kulkevienkin tuttavuuksien keskuudessa. Rakkaimmilleenhan yleensä pahat olot puretaan, mutta pohjaton kaivo en minäkään ole. Hän myös joskus vitsailee olevansa narsisti, mutta itse mietin olisiko vitsien taustalla vinha perä....

        Ehkä ei narsisti, mutta ehkä teidän suihteenne on vain alun pitäen muotoutunut tuollaiseksi, että mies vie ja sinä vikiset. Mutta jos miehesi arvostaa sinua tilanteen muuttaminen ei pitäisi olla mahdotonta


      • Ei ikäkysymys

        Paljon nuoremmatkin kuin 53-v. voivat sairastua dementoivaan sairauteen.


    • kyllä lähtee..

      kyllähän se ottaa päähän kun vanhenee, ja mikäs sen parempi kohde purkaa pahaa oloa kun pitkäaikainen puoliso, ja uskoa ei se enää lähde kun ikää,mutta

      • Ei muuten ota

        Niin varmaan, jos pää on tyhjä. Yleensä viisas, valveutunut ja terve ihminen 'seestyy', tasaantuu, hyväksyy itsensä ja olonsa ja osaa nauttia kaikesta, mitä elämä vielä antaa ja suo. Silloin ei ole paha olo ja jos joskus on, sitä ei ole enää tarvis purkaa lähimmäisiin - ainakaan selittämättä ja selvittämättä syytä.


    • hevat

      kYLLÄ viittaa nyt siihen kuuluisaan vanhuuden tautiin,joka alkaa narsissin
      tyylillä. Olen kohtalo toveri erosin,kun olin 53v tyytyväinen nyt ollut vuosia.
      Nyt hänellä on aizeimerin tauti,siis alku oli sellainen,kun nyt itselläsi.

    • Vie puolisosi tutkimuksiin, josko olisi iskenyt dementia. Toisaalta keskustele ja yritä selvittää mitä on taustalla. Jos ei auta niin ota ero. Elämä on lyhyt joten miksi sietää toisen ilkeyksiä jollei niihin löydy hyvää syytä. Ikävää että joudut kokemaan tämän. Ehkä puolisollasi on oikeasti sairaus joka tekee sen ettei voi hillitä itseään ja ilkeilee.

    • ===

      Ei se maahanmuutto voi olla päivänpolttava kotimaan eikä ulkomaan uutinen. Tuleeko maahanmuutosta päivänpolttava kotimaan uutinen siinä vaiheessa kun meillä tapahtuu ensimmäinen joukkoraiskaus tulijoiden taholta, kuten on jo tapahtunut, Saksassa, Ranskassa, Tanskassa, Norjassa, Ruotsissa, Englannissa ja Hollannissa?

      Saako näistä päivänpolttavista ulkomaan tapahtumista, jotka huolestuttavat kaikkia perheellisiä joilla on tyttäriä joille toivovat että heidän koko elämänsä ei tuhoutuisi jonkun jihadistin raiskauksen seurauksena?

    • ...

      Ei tuo oikein ole sukupuolikysymys, muijat muuttuu järkiään kameiksi narsisteiksi ja kaikkitietäviksi juoruakoiksi vanhemmiten. Hormonihommelit eukoilla ja monet jäävät ikäänkuin tyhjän päälle, kun alkavat loispummieläkeläisiksi. Menee rutiinit rikki, alkaa turhautuminen, liikaa joutilasta aikaa, liikaa muijan naamarin tuijottamista, se nyt kenen tahansa hermoille.

      Joku mainitsikin kesämökille pakenemisen. Kyllä mäkin vietän enenevässä määrin aikaa mökillä. Vähän vaihtelua ja saa olla itekseen, puuhailla omia juttujaan ja ihan ite valita, mitä telkkarikanavaa kattoo tai mitä ruokaa ostaa itselleen kaupasta. Sitäpaitsi mökillä mukavampi juopotellakin, kun eukko ei ole nalkuttamassa.

      Että mun mielestä paras unohtaa lekurit ja huumausaineet, mitä ne määrää vaivaan kuin vaivaan. Dementiasta turha puhua, jos mitään muuta oiretta ei ole kun ärtyneisyys. Kuulostaa ihan normaalilta tympiintymiseltä, ihminen ei ole terve, jos ei olisi välillä veetuuntunut.

      Ai niin, milloin olet kuullut, että joku mies olisi kiinnostunut muijansa sukulaisista tai pitäisi niistä. Tietylainen suorapuheisuus kuuluu aikuistumiseen, hitto jos ukko pitänyt lärvinsä kiinni ties kuinka monta kymmentä vuotta, oikein terapeuttista sanoa, mitä mieltä on muijan sukulaisista. Ja telkkarista puhuen, eikö ole rahaa ostaa kahta telkkaria, loppuu se kaukosäätimestä riiteleminen.

      =DW=

      • Anonyymi

        Lempisanasi: kun alkavat loispummieläkeläisiksi.


    • läskiksi ei mennyt

      Minun ukko (on 55 v) alkoi haukkumaan minua läskiksi ja niin edelleen,sanoin ,että kyllä joku minut tämmöisenä huolii.Sitten menin paikalliseen kuppilaan kaljalle.Enhän minä yleensä kaljaa juurikaan juo,mutta silloin maistui tuoppi.Pari kertaa kun kävin kaljalla,alkoi mieheni puheet muuttua hyväksyvämpään suuntaan.
      Kai se on joskus asetettava ukko kilpailutilanteeseen.Siitähän ne ukot tykkää,että saa kilpailla naisista.

    • Anonyymi

      Olen huomannut omassa miehessäni samoja piirteitä. Hän on 63 vuotias. Onko sinun miehesi sairas (erinlaisia kipuja ja paljon lääkkeitä syövä) Olen myös miettinyt että onkohan alkavan dementtian oireita??

    • Anonyymi

      Kivut tekevät kärttyiseksi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      129
      4880
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3076
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1787
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1601
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1228
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1213
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1177
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1177
    Aihe