STS laiminlyö alaikäisiä lapsia ulkomailla

kymppikerros

Miten voi olla mahdollista, että itseään vastuulliseksi, turvalliseksi ja laadukkaaksi mainostava huuhaatoimisto STS voi jättää alaikäisiä lapsia heitteille ulkomailla. Suomessa huostaanottoja yms. tulee paljon pienimmistäkin syistä, mutta kun STS rahastaa ja lähettää oman maan alaikäisiä kansalaisia opiskelemaan ulkomaille, niin rahastamisen jälkeen kyseistä järjestöä ei hiukkaakaan kiinnosta kyseisten nuorten hyvinvointi. Mitä tarvitsee tapahtua, että maamme viranomaiset puuttuvat tähän epäkohtaan. Omalle lapsellemme kävi juuri näin ja saimme niin sekalaista informaatiota, ettei siitä ymmärtänyt kukaan mitään: Rouva maajohtaja määräsi meidät olemaan yhteydessä vain aluevalvojaan USA:an ja aluevalvoja taas vain maajohtajaan Suomessa. Eikö edes lastensuojeluviranomaisia kiinnosta? Itse olen niin katkera lapsemme kohtelusta, että tulen tekemään niin monta puhelinsoittoa vaikka eduskunnan oikeusasiamiehelle, että viranomaiset heräävät tajuamaan tämän törkeyden...

2

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lapsi heitteillä

      Olemme yhtälailla joutuneet karvaasti kokemaan STS:n laiminlyönnin. Lapsemme tapausta tullaankin puimaan heitteillejättönä.

      Voin vain syvästi paheksua STS:n tapaa toimia sekä kieltää alaikäisten lasten yhteydenpito kotiin, omiin vanhempiinsa! Olisi mielenkiintoista tietää, mihin järjestö perustaa tämän määräyksensä? Mahdollinen koti-ikävän syntyminen, mitä on esitetty, ei ole riittävä peruste kieltää tai rajoittaa tällaista nuoren ihmisen perusturvallisuuteen oleellisesti vaikuttavaa asiaa. Samoin vanhemmilla on oikeus ja velvollisuus pitää huolta omasta lapsestaan, sitä ei STS:n erityisehdotkaan kumoa! Huolimatta tästä Suomen lain turvaamasta perusoikeudesta, on maajohtaja vedonnut toistuvasti järjestön omiin erityisehtoihin ja uhkaillut vaihto-oppilasohjelmasta erottamisella vedoten sopimusrikkomukseen.

      Vaikuttaa siltä, että Suomen lakikin jää hopealle tämän kyseenalaisen yrityksen omien erityisehtojen suhteen.

    • N.Y.

      Eihän kaupallisia järjestöjä kiinnosta kuin raha. Hehän tekevät bisnestä ja nuoret ovat vain pelinappuloita. Täysin harhaan johtavan mainonnan perusteella saattaisi luulla, että STS olisi kiinnostunut nuorista ja heidän hyvinvoinnistaan. Tämä ei valitettavasti pidä paikkaansa. Mahtaakohan STSn työntekijöillä kenelläkään olla edes omia lapsia, siksi kylmäpäistä ja tunteetonta touhu on! Uskallan epäillä, ettei monikaan äiti nukkuisi öitään rauhassa, jos kohtelisi ilman syytä nuoria näin, mitä on nähty!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe