Laiska moottori ja hybridistä vain vähäinen hyöty kulutukseen.
TM koeajoi HSD Yariksen
15
391
Vastaukset
- jaa-a
Tarkoitatko esimerkiksi seuraavaa kohtaa artikkelista?
"Taajamakulutukseksi mittasimme 5,1 litraa. Tavallisella automaattivaihteisella Yariksella kulutus oli 1,8 litraa korkeampi, joten hybridin toimivuus kaupunkiolosuhteissa tuli taas todistettua"- anonymous4
Mitens maantiejo? 7,5 l/100 km@120 km/h. Maantievauhdeissa esim 90 hybridin kulutussäästö noin puoli litraa vrt. TM 2/12 yaris 1,33 multidrive.
Sitäpaisti kaikki eivät halua automaattia. Hybridissä automaatti tulee pakkovalintana. Tokihan sitä voi verrata hybridin kulutusta automaattiin, mutta kannattaa huomata että tällöin vertailu tapahtuu hybridin ehdoilla.
Vastaavasti lähtökohtana vertailussa olisi voitu pitää bensa-yarista. Olisi voitu todeta että bensa yariksessa ei kalliin akun uusimistarvetta, jm-arvo on tutkitusti hyvää tasoa, toisin kuin hybrideillä, jotka ovat kalliita ostaa ja joiden arvonalennus on ripeä. Hybridi on kalliimpi hankkia. Jos hybridi-yariksella säästäisi keskimäärin vaikkapa 1,5 litraa satasella, paljonko euroissa säästää vuositasolla kun vuotuinen ajosuoritte on keskimääräistä tasoa sanotaan 12 tkm/a. Muutaman satasen. Kalliimman hankintahinnan kuolettaminen bensansästöillä kestää vuosia. - newyaris
anonymous4 kirjoitti:
Mitens maantiejo? 7,5 l/100 km@120 km/h. Maantievauhdeissa esim 90 hybridin kulutussäästö noin puoli litraa vrt. TM 2/12 yaris 1,33 multidrive.
Sitäpaisti kaikki eivät halua automaattia. Hybridissä automaatti tulee pakkovalintana. Tokihan sitä voi verrata hybridin kulutusta automaattiin, mutta kannattaa huomata että tällöin vertailu tapahtuu hybridin ehdoilla.
Vastaavasti lähtökohtana vertailussa olisi voitu pitää bensa-yarista. Olisi voitu todeta että bensa yariksessa ei kalliin akun uusimistarvetta, jm-arvo on tutkitusti hyvää tasoa, toisin kuin hybrideillä, jotka ovat kalliita ostaa ja joiden arvonalennus on ripeä. Hybridi on kalliimpi hankkia. Jos hybridi-yariksella säästäisi keskimäärin vaikkapa 1,5 litraa satasella, paljonko euroissa säästää vuositasolla kun vuotuinen ajosuoritte on keskimääräistä tasoa sanotaan 12 tkm/a. Muutaman satasen. Kalliimman hankintahinnan kuolettaminen bensansästöillä kestää vuosia.Mun automaattijaris vie motarilla 100kmh vauhdilla 6.1 litraa/100km, kierroksia koneessa on tällöin 1850-2000, riippuen onko ylämäki, vastatuuli, alamäki tai myötätuuli. Mut mulla onkin vain led valot päällä, paljons se vaikuttaa?
- nafta-sähkömies
anonymous4 kirjoitti:
Mitens maantiejo? 7,5 l/100 km@120 km/h. Maantievauhdeissa esim 90 hybridin kulutussäästö noin puoli litraa vrt. TM 2/12 yaris 1,33 multidrive.
Sitäpaisti kaikki eivät halua automaattia. Hybridissä automaatti tulee pakkovalintana. Tokihan sitä voi verrata hybridin kulutusta automaattiin, mutta kannattaa huomata että tällöin vertailu tapahtuu hybridin ehdoilla.
Vastaavasti lähtökohtana vertailussa olisi voitu pitää bensa-yarista. Olisi voitu todeta että bensa yariksessa ei kalliin akun uusimistarvetta, jm-arvo on tutkitusti hyvää tasoa, toisin kuin hybrideillä, jotka ovat kalliita ostaa ja joiden arvonalennus on ripeä. Hybridi on kalliimpi hankkia. Jos hybridi-yariksella säästäisi keskimäärin vaikkapa 1,5 litraa satasella, paljonko euroissa säästää vuositasolla kun vuotuinen ajosuoritte on keskimääräistä tasoa sanotaan 12 tkm/a. Muutaman satasen. Kalliimman hankintahinnan kuolettaminen bensansästöillä kestää vuosia.mitä mukavaa siinä kepin hämmentämisessä on... ja yritä nyt hybridivastaisuutesi sumentamana käsittää se että 15 vuotta markkinoilla olleista priuksista on vaihdettu aivan mitätön määrä akkuja, parista sadasta autosta parin miljoonaan valmistetun joukossa
- giregrhgur
Yaris ostetaan yleensä kauppakassiksi ja lähinnä kaupunki/taajamapyöritykseen ja monella se pidetään 15v ja jos sinä aikana tulee vaikka 200 tkm tällöin säästö olis 200 000/(100*1,8*1,7)= 6120 eur eli hinnan eron erotuksen 1,33 malliin saa jo hyvin takasian lisäksi hybridissä on paremmat varusteet, samoilla varusteilla hintaero on aika pieni.
- jfdgjfdgfgfgf
kaava meni väärin piti olla 200000/100*1,8*1,7=6120 eur
- anonymous4
jfdgjfdgfgfgf kirjoitti:
kaava meni väärin piti olla 200000/100*1,8*1,7=6120 eur
Ei varmaan sovi jos siteeraan TeeÄmmää?
"Kulutuksen kautta hintaeroa joutuu kaventamaan vuositolkulla, ja suorituskyvyssäkin perusmalli on parempi, joten Hybridin valintaan pitää olla myös ideologisia syitä" TM 20/2012 s. 109. - unohtuiko jotain
jfdgjfdgfgfgf kirjoitti:
kaava meni väärin piti olla 200000/100*1,8*1,7=6120 eur
Et sitten laske rahalle mitään korkoa?
- pekku222
unohtuiko jotain kirjoitti:
Et sitten laske rahalle mitään korkoa?
Pankissa taitaa rahalle saada nyt jotain 0,2% vuosittaista korkoa. Ja määräaikasitalletuksellekin kauppalehden mukaan vain jotaisn1% molemminpuolin riippuen pankista. esim 2000 euron talletukselle saisit siis 20 eur/vuosi.
- 666665
Entäs jos pidetään 30 vuotta, tulisiko vielä isommat säästöt? In real life kukaan ei pidä 2012 hankkimaansa autoa 15 vuotta.
- Tietäjä ei luulija
666665 kirjoitti:
Entäs jos pidetään 30 vuotta, tulisiko vielä isommat säästöt? In real life kukaan ei pidä 2012 hankkimaansa autoa 15 vuotta.
Suoomessa henkilöautojen keskimäärinen romutusikä on yli 20 vuotta:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/suomen_autokanta/autokannan_kehitys/autokannan_keskimaaraisen_romutusian_kehitys
Kuinka niin ei kukaan pidä 15 vuotta uutta autoaan? Mihin perustat tämän esittämäsi huikean ja syväanalyyttisen väitteesi? - 666665
Tietäjä ei luulija kirjoitti:
Suoomessa henkilöautojen keskimäärinen romutusikä on yli 20 vuotta:
http://www.autoalantiedotuskeskus.fi/tilastot/suomen_autokanta/autokannan_kehitys/autokannan_keskimaaraisen_romutusian_kehitys
Kuinka niin ei kukaan pidä 15 vuotta uutta autoaan? Mihin perustat tämän esittämäsi huikean ja syväanalyyttisen väitteesi?Sanotaanko siellä tilastossa että autot pysyy suurimmaksi osaksi ensiostajillaan paaliin asti?
Kehitys kehittyy ja tavaroiden elinikä lyhenee vuosi vuodelta. Autoja ei edes tehdä 20 vuoden elinkaarta silmällä pitäen. Joissakin maissa yli 6 vuotiaan auton ylläpitämisestä tehdään kallista. Esim Japanissa.
Om Tojota alkaa olla jo aika lailla pintaruosteinen, vaikka ikää on vasta 7,5 vuotta. Ruostesuojauttaminen uutena olisi kannattanut.
- kukkuluuruu
Vokkelifaneille ei vain mahdu päähän, että yaris on taloudellisin luokassaan. Ja tämä kun ottaa tarpeeksi päähän, pitää autolla ajaa pelkästään moottoritiellä, vetää vaunua, kuormata autoon vähintään 1000kg kuormaa, sen pitää olla manuaali ja ei se taloudellinenkaan saisi olla.
- palstamillimetrejä
Tojotakin onkin aina paska, ja jos ei muuten ole, niin näillä palstoilla on pakko keksiä jokin syy miksi Tojota on paska vaikkei olisikaan. Nih.
- Kallista säästöä
TalSa mittasi kulutukseksi viisi litraa.
http://www.taloussanomat.fi/autot/2012/11/17/toyotan-sahkoisempi-yaris/201241921/304
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384128- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151961Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581588Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341417VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981141
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070