A2 kielen lopettaminen

saksanlukia

Eli valitsin nelosella saksan A2 kielekseni, mutta nyt vitosella en enää jaksais lukea sitä, se ei vaa enää kiinnosta mua, miten sen voi lopettaa vai voiko ollenkaan, mun elämä helpotus paljon jos voisin lopettaa sen, mulla menee helposti yli 3h pelkissä saksan läksyissä... Tarviin oikeesti APUA tähän

33

7331

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alotusviestinkirjoit

      ettekö osaa auttaa mua? oikeesti itken täällä ku en vaa osaaa ja jaksa ja haluu sitä

    • Isä 47

      Kuules, juttele tästä kielen lopettamisesta oman opettajan kanssa tai rehtorin. Omalla pojalla oli sama juttu mutta vaan ranskan kielen kanssa. Kun opettajan kanssa jutteli niin sai lopettaa ps. tietysti minun luvalla:)

      • saksanlukia

        Mun äiti laitto sille mun opelle sähköpostia, se sano et sitä ei voi lopettaa kun vaan lääkärin tai psykologin luvalla


      • Anonyymi

        Mä oon saanu migreeni kohtauksia siitä stressistä ja kiikutettu 2 kertaa sairaalan (ei kiva kokemus) !! Olin tänäänkin koulusta pois kun en vaan pysty/ jaksa/ halua/ kestä/ ei kertakaikkiaan pysty menemään sinne se on liika ja rasittavaa ja kun toiset pääse jo kuoulusta joudut otse vielä jäämään yhdelle tunnille olen kertonut vanhemmilleni opettajalle ja rehtorille ja yritämme saada lomakkeen jotta voin lopettaa sen lopullisesti ! Minä saan vähemmän läksyä kun muun ja minun ei tarvitse osallistua kokeisiin lopetan aikaisintaan ennen syyslomaa


    • jeee.

      itekin luin a-saksaa ala-asteella sillo 10 vuotta sitte. porukkaa putos joukosta pikkuhiljaa jo ennen yläastetta. tehtorilta taikka opettajalta saa lapun jolla anotaan lopettamista, vanhempien suostumus vaaditaan. ei se sen isompi prosessi ole. kyseessä kuitenkin valinnainen aine.

      • vibhyct dvuvhbo.öivuby

        mulla oli saksa 4-6 lk. parhain hyvin (10) mut lopetin sen. kun menin yläasteelle me saatiin semmonen lappu mihin piti pistää tiedot. siihen piti rastittaa jos oli saksa, jätin sen täksi ottamatta ja siihen se loppu.


    • Nöööösssö

      Mul on kans saksa mut oon jo seiskal eikä ees tee pahaa no ei vaiskaa puolet ryhmäst melkee lopettanu. Meilpäin vanhempien pitää soittaa kaupungin opetusvirastoon ja sielt sen saa lopetettuu

    • määvaamoi

      Muitä alottin viitosella A-saksaa noin 30, lopulta sen lukion lopussa kirjoitti 5 oppilasta, eli 17%.
      Loppuun asti kävin, joskaan en kirjoituksissa kovin hyvin menestynyt.
      En oikein ole varma, kannattiko.
      Nyt olen jo käytännössä unohtanut koko kielen ja harkitsen että pitäisi opiskella uudestaan. Nyt toivoakseni osaisin jo opiskella kieliä vähän paremmin - heti vaan lukemaan oikeita kirjoja, vaikkei osaiskaan.

    • kokemusta on

      Itellä oli sama juttu, mutta olin valinnut saksan sijasta venäjän. Ala-aste sitä tuli kiduttua :-| , mutta ylä asteella nyt sain vihdoin lopetettua. Jos oikeasti tuntuu siltä, että haluat lopettaa niin kannattaa alkaa miettiä syitä esim. Miksi haluat lopettaa. Kun olet täysin varma asiasta, ei muuta kuin vanhempien ja reksin puheille. Itse sain lopetettua huonon numeron ja moraalittomuuden avuilla. Toivottavasti tästä oli apua ja että saat sen kielen pois (jos et sitä oikeasti halua) ;-) .

    • VENÄJÄ ON PASKAA!!!!

      Itellä sama mut venajä

    • Ilman muuta.

      Voi lopettaa tai siitä voi ottaa päästötodistukseen S-merkinnän, jolloin se ei vaikuta keskiarvoon. A2-kieli on valinnainen kieli, eikä sitä siis vaadita peruskoulun suorittamiseksi. Mulla oli A2-kielenä englanti, joten sen tietty kävin. A1-ranskan olisin kyllä mielelläni jättänyt pois :P Lukiossa jätinkin, siellä kieliä ei erotella A1&2-kieliin, on vain A-kieliä ja yksi sellainen riittää.

      Tosin saksaa kyllä kannattaisi opiskella, sillä on arvoa työmarkkinoilla. Ranskalla ei tee mitään ellei sitten EU-hommiin aio. Ja se Venäjäkin on hyödyksi työnhaussa ;) Melkeen kaduttaa etten lukiossa ottanut toista näistä, mutta toisaalta, ei mun päähän mahdu niin montaa kieltä. Enkkua osaa kaikki, se ei ole mikään valttikortti (vaikka osaankin paremmin kuin useimmat suomalaiset ja tein vapaaehtoisen suullisen kokeen, se toivottavasti on plussaa).

    • venäjänlopettaja

      itekkin lopettamassa venäjää tässä kirjottelemassa lappua tää on kyllä vaikeeta perustella:(

    • Rekeiinyhteys

      Vanhempien pitää ottaa rehtoriin yhteyttä ja pyytää, että saat lopettaa sen. Sillä tavalla onnistuu.

    • Venäjäkuraa

      VENÄJÄ ON TÄYTTÄ KURAA VITTU JOUTUU ERI LUOKALLE SEISKAL VENÄJÄ JA NORMI LUOKKA JA MUN ÄITI VALITSI MULLE SEN KIELEN SAATANA JA HAULUAN LOPETTAA

    • Epistää

      Onksteil A2 jo vitosella :o?
      Meillä se on valinnainen vasta kasilla...

      • Kahdeksannella vuosiluokalla aloitetaan B2-kieli, ei A2. A-kielet eli A1- ja A2-kielet aloitetaan alakoulussa niin, että A1 ensimmäisellä ja A2 viidennellä vuosiluokalla. Useimmiten A1-kielenä on englanti.

        B-kielet aloitetaan seuraavasti: Kuudennella vuosiluokalla B1-kieli (yleensä ruotsi suomenkielisillä oppilailla) ja B2-kieli kasilla. Pakolliset kielet peruskoulussa vain äidinkieli sekä A1- ja B1-kielet.


      • Anonyymi

        meil oi neloselta asti


    • Vea-kamalaa

      Mulla on se ongelma että haluan lopettaa venäjän. äiti ei ota kantaa. Oon kutosella ja kiinnostukseni on tiessään. Siitä tulee tosi paljon läksyy enkä jaksa sitä. Se on kirjaimellisesti kamalaa. SOS D-:

    • Bonsour

      Itse olen nyt seitsemännellä luokalla ja opiskelin ranskaa kaksi vuotta (5. luokat ja 6. luokat). Tänä vuonna lopetin sen koska ei vain jaksanut enää kiinnostaa, pitäisi mennä bussilla toiseen kouluun jonnekkin helevetin perseeseen. Kinusin reksiltä, luokanvalvojalta ja äitiltä, sain luvan lopettaa! :D

    • Purple_Heart

      Mää alotin A2-kielen 5.lk, valitsin venäjän. Nyt kun oon sit 7.lk, nii haluisin lopettaa sen. Voiko sitä lopettaa kesken lukukauden/lukuvuoden, kun mulla parhaillaan noi venäjän numerot on 4-5...

    • JoudunOpiskelemaanPaskaa

      Sama ongelma, valitsin saksan 3.lk lopussa 1 kaverini kanssa. Meidän motivaatio loppui 5.lk, jolloin oli liian myöhäistä lopettaa. Kaveri sai lopettaa kun "enkku meni huonosti". Itelläni enkku oli 9. Sitten itse kysyin äidiltäni saisinko lopettaa. Äiti kysyi miksi, ja vastasin että en jaksa sitä ja kaverikin lopetti. Äiti sanoi ei. Nyt oon 7.lk ja viimeinen mahdollisuus lopettaa. Ei oo motivaatiota, oon tosi huono siinä, se ahdistaa, esim. aina kun kysytään kenellä on saksa oon hiljaa. En vaan haluu vastata. Sitten nyt sitä tuli koulun jälkeen. En olisi missään nimessä ottanut sitä jos olisi ollut koulun jälkeen. Meille ei kerrottu että se tulisi koulun jälkeen. Tää on vaan niin ahdistavaa....

    • Minun äidinkieli on Venäjä. Mutta, Saksa on toinen merkitys.Opin sen itse.
      Ole hyvä löytää voimaa ja halu tuoda tietojaan tällä kielellä hyvälle tasolle!
      Se on aina hyödyllistä.Koska,Saksan kielen merkitys kustannukset yhdessä Englanti.Ja mielestäni vielä parempi!

    • kirjastonkoneellaolija

      mua harmistuttaa kun valitsin 4-luokalla a2 kieleksi espanjan jossa meni motivaatio 5-luokan alussa. olen nyt yläasteella ja ei siitä espanjasta oo ollut ollenkaan apua elämässäni. nyttenkin kokeet menevät päin nelosta ja todistukseenkin tuli espanjasta 5.

    • Jennaawww

      Hei! Auttakaa oon seiska luokal ja lopettaa ranskan (a2) mut en tiiä ku en saa lopettaa... Auttakaa!

    • Nakkimukinvartija

      Mullaki on ärsyttävä A2 kieli (Espanja) ja ku luen näitä nii saan toivoa siitä että joskus saan vielä lopetettua sen peruskoulun puolella...

      • Nakkimukinvartija

        Ja mua oikeesti ahdistaa kun pitäis alkaa tehä espanjan läksyjä, voi helposti mennä noin 2 tuntia, joskus en vaa jaksa enkä ees tee


    • Ruotsia on yhtä pakko lukea, kuin kuolla. Kuka hullu puhuu ruotsia?

    • Eihemmetti

      Valitsin ite A-2 kielen, saksan. MUN VITUN HUONOIN PÄÄTÖS OLI LAITTAA SILLON 3-LUOKALLA SE RASTI SIIHEN SAKSAN KOHALLE!!! Oon nyt nelosella, mulla ei oo muutenkaan mitää kaveria meidän luokalla, (4 tyttöä) ja sit mun pitäs olla jossaki saksassa. Ja mun naapuriluokalla on mulla 3 tosi hyvää kaveria, eihä ne siellä yietenkään oo. Mua stressaa koulu jo ihan saatanasti, harrastukset (musiikki ja yleisurheilu kilparyhmä) Musiikkia en saa lopettaa, en saksaa, ja mulla on siis masennusta, mut en uskalla kertoo siitä kellekkää
      Ja isä just ehti laittaa ens lukuvuoden maksun jo.. :( Haluisin harrastuksen johon ei tarvis stressata
      Mua ahistaa oikeesti kaikki... Ja äiti ei ikinä antas lopettaa saksaa. Antasko se sit jos se sais tietää mun masennuksesta?.. Mä oikeesti jopa viiltelen ranteisiin, oon olly syönättä nyt 3 päivää. Yhtrnä. Päivänä jopa avasin ikkunan, nousinsiihe ikkunslaudalle.. mut sitmä haludin viel yrittää . APUJA? SAAKO LASTA PAKOTTAA MIHINKÄÄN HARRASTUKSEEN TAI A-2 KIELEE??

      • YritänAuttaa

        Kerro vanhemmillesi kaikista näistä asioista ellet ole jo saat AIVAN VARMASTI lopettaa jos sinulla on masennus


    • EnJaksaEnää

      Siis mä oon nyt 6lk eli oon nyt kohta kolme vuotta ranskaa lukenu ja vaa paljon läksyi ja tuntuu et en osaa mitää läksytki jää usein tekemättä ku en vaa osaa :( nyt luultavasti oon kyllä lopettamassa :))

    • Mulla on sama mut venäjän kanssa. Alotin siis 4lk venäjän ja nyt 5lk alus mua ei kiinnnosta pätkääkään ja mua ahistaa sen alottaminen. Kun tuntuu että en osaa sitä kieltä. Voisko joku auttaa mua lopettamaan sen.

    • Anonyymi

      Valitsin ranskan ja ei enää kiinnosta yhtään me käydään joka tunnilla samoja asioita läpi nyttenki yhteensä kuus tuntia käyty samaa asiaa läpi ja kokoajan pitäs olla tekemässä luokan edessä esityksiä en enää vaa jaksa

    • Anonyymi

      Okei.. Eli alotin siis espanjan koulussa, mutta nyt sitte vitosella en jaksa enää sitä:( Ja tää syy tähän on se että en vaan jotenkin opi siitä mitään. Siis oon enkussa tosi hyvä mut tää espanja ei suju multa yhtään. Hädin tuskin muistan ees numerot. Ja oon tässä niin huono että tää aiheuttaa mulle tosi pahaa stressiä. Ja mua stressaa mennä tunneillekki, eli pelkästään kokeet ei pelota. Viime kokeessa itkin koko tunnin kun olin niin huono. Ja kun oon yrittänyt kertoa espanjan opelle tästä niin se on vaan sanonu et sitte pitää harjotella, mut mulla ei oo yhtään motia harjotella ees enään kun en vaan osaa:P Eli tietäkö joku että voiko tän lopettaa esim. stressistä, oppimisvaikeuksista tai ihan vaan siitä että käy liian raskaaks? Ja jos voi niin voitteko kertoo miten? Tarviin pikasesti apua. ja ihan suoraan sanottuna.. mä oikeesti kuolisin mieluummin kun lukisin espanjaa.. AUTTAKAA!

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      126
      3078
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1255
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1241
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1051
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1046
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      1010
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      956
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      50
      937
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      904
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      44
      816
    Aihe