Kärkitossut

Nipaeify

Eli, aloitin baletin pari kuukautta sitten. Ja meidän ryhmässä on jo pari ihmistä kärkitossujen kanssa. Niin milloinkaan voisin aloittaa kärkitossujen käyttöä?
Olen sen verran ujo, etten oikein uskalla kysyä opettajaltamme, milloin voisin kokeilla kärkitossuja.

6

788

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • anonyymi4

No kannattaa ehdottomasti kysyä opettajaltasi, koska kukaan muu kuin hän ei mielestäni ole oikea ihminen kertomaan milloin on sopiva aika aloittaa kärkitossujen käyttö. Kärkitossut vaativat jo jonkin verran varvastekniikan hallintaa ja nilkan tulee olla tarpeeksi vahva. Opettajasi voi myös suositella sinulle jotakin tiettyä kärkitossumerkkiä.

• Chandra

Missään nimessä ei itse pidä mennä omin päineen ostamaan kärkitossuja vain koska muillakin on! Voit saada todella pahoja vahinkoja aikaiseksi.
      Kysy opettajaltasi jos asia askarruttaa, mutta lähes aina opettaja itse sanoo oppilaalle milloin hankkia kärkitossut. On myös hyvin tärkeää, että opettajasi neuvoo sinua tossuhankinnassa: kärkkäriviidakko on laaja ja oman jalan mukainen tossu voi olla lähes pirullisen hankalaa löytää. Jokainen tossumerkki on toista erilainen, ja jopa saman merkin tossut poikkeavat toisistaan.
      Kärkitanssi vaatii huomattavan vahvoja nilkkoja, joita ei saa muuta kuin ahkeralla harjoittelulla.

Käy täällä lukemassa lisäinfoa kärkitossuista:
      http://the-diary-of-ballerina.blogspot.fi/2012/01/karkitossujen-ja-tyoskentelyn-abc.html

http://the-diary-of-ballerina.blogspot.fi/search/label/Pointe

Tsemppiä!

• Karina mina

Olen myös liia ujo kysyäkseen.halua päästä kansallisooperaan mutta,
      ilman kärkitossuja en voi.
      opettaja meillä on kireä ja pelottava huutaa,
      pelkään kysyä.

• balettiasiantuntija

Vastaus tulee vähän myöhässä, mutta toivottavasti se auttaa sinua. Monet saavat kärkitossut n. 10 -vuotiaana, mutta se vaati nuorena aloitetun treenaamisen. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OSTA TOSSUJA SILLOIN KUN SILTÄ TUTUU, VAAN ODOTA ETTÄ OPETTAJASI MAINITSEE ASIASTA. luulen, että joudut odottammaan vielä ainakin 1/2-2 vuotta. Onnea kansallisbalettiin pyrkimiseen, mutta voin kertoa että vain hyvin harvat sen kestävät ja pääsevät sisään. Kannatta pyrkiä ennen kuin on 13 -vuotias. aluksi baletti tuntuu niin hienolta ja haluaa heti kärkitossut ja päästä pyörimään ja hyppimään. totuus on että vain harvat kykenevät yhtä kauniiseen liikehdintään kuin televisiossa - ballerinat ovat myös hyvin pieniä.

• Anonyymi

Ei kyllä kannata hankkia läheskään vielä!!! Varmaan 3v ainaki menee että saat kärkitossut… missä harrastat?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      194
      8711
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4868
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4318
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3877
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3246
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3070
    7. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      55
      2852
    8. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2716
    9. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2521
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      42
      2425
    Aihe