Mikähän voisi olla vikana, kun kuuluu satunnaista kilkatusta ja luultavasti jostain konehuoneen puolesta. Tuo ääni ei tule tasaisin väliajoin, vain sillä enemmäm epämääräisesti. Tuo ääni ei kuulu sisälle, vaan sen kuulee uokoluolelta kun auto käy tyhjäkäyntiä.
Kilkatusta?
8
234
Vastaukset
- köf
Olikos sun vaimosi, joka kilkattaa aika ajoin.
hahhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa - Monde...
Moniura hihnan kiristin siellä varmaan kilkahtelee, jos on ajettu toistasataa tkm.
On sellainen peltikotelo, ja kun laakeri on kulunut niin alkaa ääntelee.
Kiristin on niin alhaalla että saa etupyörän vesiroiskeita pintaansa, siitä alkaa laakerin kuluminen. Hihnan kesto yllättävän pitkä 160 tkn, kannattaa vaihtaa molemmat jos kilometrit on lähellä tuota lukemaa.
Hihna 20, kiristin 120 euroo Motonet.- Kilkatin
Toivotaan että vika olisi tuossa. En saanut aikaa vielä pajalle, mutta toivottavasti tulevalla viikolla pääsevät tsekkaamaan missä vika on.
Voiko vika olla kaksoismassavauhtipyörässä? Moinen ei ole tullut minulle aijemmin esiin, mutta tänään eräs henkilö pelotteli 1500e remontilla.
Auto vm-06 ja 1,8-koneella, kilometerejä vasta 70tkm. Voiko moinen vika tulla näin vähän ajettuun autoon?
- vinkkiville
Minä annan sulle neuvon ny.
ota noin70cm putken pätkä, esim. sähköputki tms, mutta kuitenkin noin 1-3cm halkasijaltaan. putki pitää olla kova ja ontto..ei saa taipua. sähköputki on just siihen sopiva,
ja sitten laita auto käyntiin. kun auto käy, laita putken toinen pää korvaan ja toinen mahdolliseen vikapaikkaan ja siirrä sitä sitten.
näin voit paikallistaa, mistä moottorinosasta ääni tulee.
löydät helposti ja varmasti vikapaikan.
kokemusta on ja menetelmä on halpa ja varma.
itse viimeksi paikallistin eräästä autosta vesipumpun laakerivian, vaikka merkkihuolto luuli vikaa väljäksi moottoripuslaksi.- kilkatin
Tuo kuullostaa hyvälle idealle. Huollon kaveri sanoi että ottaa käyttöhihnat pois, niin voi kuulemma poistaa epäiltyjen listalta mm. Laturin, ilmastoinnin kompuran. Pitänee jostain kehittää moinen putki.
- vnkkiville
ei kantsi ottaa hihnaa pois, koska isompi homma ja hihnahan pyörittää monia koneita.
hommaa putkenpätkä vaan ja niin saat paikallistettuu vian helposti.
mulle tämän vinkin neuvoi eräs vanha asentaja. - vinkkiville
Autoliikkeestä voi myös ostaa mekaanikon stetoskoopit, jolla voi kuunnella mahdollista vikapaikkaa. maksaa noin 10 ekua.
- Kilkatin
Tuon äänen aiheuttaja oli moniurahihnan kiristin. Alkupräinen osa oli yli 270e, mutta sain sen mualta 180e. Kalliiksi tuli, mutta pahemminkin olisi voinut käydä. Onneksi auto on nyt kunnossa ja saa ajella ilman huolia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1472589
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1541659Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1331633Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1491358- 661338
The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut131180Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2821165- 156976
Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek22924Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58889