Hommasin uuden tietskan. Hyvä peli, muistia riittää ja kaikkea. Asennutin siihen myös SSD-levyn.
Asensin käyttiksen ja tein muut toimet, alustamiset sun muut.
SSD-levystä tuli D-asema ja käyttis on C:llä. Nyt tuo SSD on jotenkin turhan panttina. Olisiko pitänyt ottaa käyttöön jotenkin muuten. Saako siitä jotain välimuistin tapaista tms?
Käyttistä en siihen laita (Windows 7).
Laitan tämän sekä kovalevy- että aloittelijakeskusteluun.
SSD-levyn järkevä käyttö
12
1104
Vastaukset
- ......
Asenna windows ohjelmat uudelleen ssd:lle, ja ensin tarkista biosista että se on varmasti boottaava ensisijainen asema. Kytke se ensimmäiseen sata0 kanavaan jos siihen on tällä hetkellä kytketty kovalevy.
Vanhanmallista kovalevyä tarvitaan ainoastaan elokuvien ja mp3:sten ja ehkä ohjelmien asennusimagejen säilytykseen. Jos et kopioi netistä elokuvia niin kannattaa ehkä vanha levy jättää kokonaan pois. Korkeintaan tekee siihen varmuuskopioita usb-adapterin avulla ja säilyttää jossain kaapissa. - kovo
SSD-levyn hyöty tulee parhaiten esille nimenomaan käyttöjärjestelmälevynä. Toisaalta jossain raskaassa editointityössä voisi käyttää tallennusasemana ja nimenomaan niin että valmis työ olisi jossain muualla. SSD-levy pelkkänä tiedostolevynä menee mielestäni hukkaan, järjestelmälevynä sen nopeus tulee jatkuvasti hyödynnettyä.
- amazooni2
Kun olisit vaihtanut itse ton sen C-levyn tilalle niin olis ollu hyötyä.
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B005OK6VJU/ref=sr_1_6?ie=UTF8&tag=wenn-21
Siino on kaikki tarvittava jotta saa vaihdettua "lennossa".- Oikeisto perse
Jos mä en saa lucia kulkueest piparii ni sit mä vedän käteen.
- Kovalevy keijo
Oikeisto perse kirjoitti:
Jos mä en saa lucia kulkueest piparii ni sit mä vedän käteen.
Hei toi ei ollut ny yhtään sopivaa. Mun ssd levyt toimii aina.
- Kolle Poninkaulus
eikös siitä voisi tehdä virtuaalimuistin sijaintipaikan, tosin eihän se koko levyn siihen kulu.
- 53129532
Kun asennat winukkaa SSD:lle, pidät muut kovot KYTKEMÄTTÖMÄNÄ, ja pelkän SSD:n kytkettynä, näin SSD on automaattisesti ykkös asemana, sitten ku asennus valmis jne, kytket toiset kovot takasin.
- 654651632
Kun winukka on asennettu SSD:lle niin pitääkö sen jälkeen vanhalta kovalevyltä poistaa käyttöjärjestelmä vai voiko sen jättää sinne?
- 6yfuib
654651632 kirjoitti:
Kun winukka on asennettu SSD:lle niin pitääkö sen jälkeen vanhalta kovalevyltä poistaa käyttöjärjestelmä vai voiko sen jättää sinne?
Pois pois pois, paitsi jos en ihan eri käyttöjärjestelmä, jota jostain syystä tarvitset.
6yfuib kirjoitti:
Pois pois pois, paitsi jos en ihan eri käyttöjärjestelmä, jota jostain syystä tarvitset.
Kannattaa alustaa levy jos siinä on sama Windows kuin tuossa SSD levyssä.
- HDD Kingston
Mulla on järjestelmälevynä 120 GB kingston SSD- levy ja win7 käynnistyy n. 25 s.
HDD- levyllä käynnistys kesti n. 2 - 3 min.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä912900Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991676Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461547- 871391
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4021374Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3981292Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21079Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun329874Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden257855