Verovapaat hki-Vantaaalla?

veron kiertäjä :)

Tyhmyyteni paljastan... Olen matkustamassa Dubaihin. Lento lähtee terminaalista 2, porttialue 32-40. Jos innostuisin ostamaan siellä sijaitsevista myymälöistä jotain esim. Mulberryltä käsilaukun, vähennetäänkö siitä verot kun matkustan EU:n ulkopuolelle? Käytännössä saisin "alennusta" 23% eli alv:n verran...

22

432

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huh huh

      taxfree on veroton myyntialue...kai tuon nyt sanoo pelkä sanakin eli et saa mitään enää hyvitystä. Perillä saat laukun 50% halvemmalla eli ei sitä nyt kannata Vantaalta ostaa.

      • veron kiertäjä :)

        Sen tiedän että laukku perllä maksaa saman verran kuin Suomessakin normiliikkeessä. Halusin nimenomaan tietoa siitä saako sen verovapaasti lentoasemalta, eli alvin verran halvemmalla kuin kaupasta, mutta kiitos vastauksestasi :)


      • uskon näin
        veron kiertäjä :) kirjoitti:

        Sen tiedän että laukku perllä maksaa saman verran kuin Suomessakin normiliikkeessä. Halusin nimenomaan tietoa siitä saako sen verovapaasti lentoasemalta, eli alvin verran halvemmalla kuin kaupasta, mutta kiitos vastauksestasi :)

        laukku ei voi maksaa Dubaissa samaa kuin Suomessa...mistä sinä sen tiedät ja mistä sen tiedät onko edes Vantaan kentällä ko laukkua? Periaatteessa jos on niin saat sen laukun n. 23% halvemmalla kuin normaali kaupasta...siis periaatteessa sillä ei se näin aina mene.


      • veron kiertäjä :)
        uskon näin kirjoitti:

        laukku ei voi maksaa Dubaissa samaa kuin Suomessa...mistä sinä sen tiedät ja mistä sen tiedät onko edes Vantaan kentällä ko laukkua? Periaatteessa jos on niin saat sen laukun n. 23% halvemmalla kuin normaali kaupasta...siis periaatteessa sillä ei se näin aina mene.

        Perustan tietoni Dubain hinnasta siihen, mitä muut siellä kävijät täällä netissä ovat kertoneet. Siellä kävijät kertovat kaikkien kansainvälisten merkkien olevan samanhintaisia kuin Suomessakin. Ja mitä laukkuun tulee, ajattelin soittaa ko. myymälään ja kysyä mallia jota olen harkinnut. Olen kuullut (sekin vain netti kuulemaa..) että jos ko. laukkua ei siellä ole, he hommaavat sen sinne Helsingin myymälästä. Samalla voin kysyä tuon verohommankin, joten tälle "tyhmälle kysymykselle" voidaan laittaa piste.


      • voi teitä
        veron kiertäjä :) kirjoitti:

        Perustan tietoni Dubain hinnasta siihen, mitä muut siellä kävijät täällä netissä ovat kertoneet. Siellä kävijät kertovat kaikkien kansainvälisten merkkien olevan samanhintaisia kuin Suomessakin. Ja mitä laukkuun tulee, ajattelin soittaa ko. myymälään ja kysyä mallia jota olen harkinnut. Olen kuullut (sekin vain netti kuulemaa..) että jos ko. laukkua ei siellä ole, he hommaavat sen sinne Helsingin myymälästä. Samalla voin kysyä tuon verohommankin, joten tälle "tyhmälle kysymykselle" voidaan laittaa piste.

        Olen käynnyt 2 Dubaissa ja siellä on kyllä todella edullinen hintataso. Minua ei käsilaukut ole kiinnostaneet eli en osaa siitä sanoa mutta epäilen että liki puolta halvempia ovat...maassa ei ole liikevaihtoveroja jne.... Onko joku luvannut toimittaa laukun Vantaan kentälle? Miksi näin joku tekisi....en ole ihan varma nyt tuosta asiasta? Jos laukku maksaa esim. 100 euroa niin mitä väliä saako sen 80 eurolla vai jättääkö ostamatta...maksaa matkakin tuhansissa niin mitä sillä on väliä?


      • Mene pois ääliö
        voi teitä kirjoitti:

        Olen käynnyt 2 Dubaissa ja siellä on kyllä todella edullinen hintataso. Minua ei käsilaukut ole kiinnostaneet eli en osaa siitä sanoa mutta epäilen että liki puolta halvempia ovat...maassa ei ole liikevaihtoveroja jne.... Onko joku luvannut toimittaa laukun Vantaan kentälle? Miksi näin joku tekisi....en ole ihan varma nyt tuosta asiasta? Jos laukku maksaa esim. 100 euroa niin mitä väliä saako sen 80 eurolla vai jättääkö ostamatta...maksaa matkakin tuhansissa niin mitä sillä on väliä?

        Ja alla oleva on tietystikin sinulle.


    • Mene pois ääliö

      " Jos laukku maksaa esim. 100 euroa niin mitä väliä saako sen 80 eurolla vai jättääkö ostamatta.."

      Voi sinua säälittävää typerystä! Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on kommentoida jokaiseen mahdolliseen ketjuun vaikka et tiedä hevonvittua mistään? Esim. aloittajan kysymys oli hyvin selkeä ja koski tiettyä asiaa, mistä selvästi et todellakaan tiedä mitään. Silloin on ihan hyvä vaihtoehto ohittaa kysymys ja siirtyä seuraavaan.

      Mulberryn käsilaukku 100 eurolla, anna mun kaikki kestää!!!! Laita nolla perään niin aletaan puhua oikeista lähtöhinnoista.

      • anna minun nauraa

        tuo 100 euroa eli vain esimerkki...etkö osaa edes lukea????? ja miehenä ei ole hajukaan mitä te tyhmät ämmät maksatte noista merkkilaukuista....kai se liki 500 euroa maksaa ja minulle ihan sama. Vastasin vaan niin tyhmään kysymykseen että olisi pitänyt jättää tekemättä...tyhmät ovat tyhmiä vaikka mitä tekisi...sinä mukaan luettuna. Ja kai vapaassa maassa vapaalla palstalla saa vastata mihin haluaa ja mitä haluaa...oletko sinä joku palsta poliisi vai muuten vai idioootti?
        Saako tafreestä alennusta alvista...voi kristus....


      • Mene pois ääliö
        anna minun nauraa kirjoitti:

        tuo 100 euroa eli vain esimerkki...etkö osaa edes lukea????? ja miehenä ei ole hajukaan mitä te tyhmät ämmät maksatte noista merkkilaukuista....kai se liki 500 euroa maksaa ja minulle ihan sama. Vastasin vaan niin tyhmään kysymykseen että olisi pitänyt jättää tekemättä...tyhmät ovat tyhmiä vaikka mitä tekisi...sinä mukaan luettuna. Ja kai vapaassa maassa vapaalla palstalla saa vastata mihin haluaa ja mitä haluaa...oletko sinä joku palsta poliisi vai muuten vai idioootti?
        Saako tafreestä alennusta alvista...voi kristus....

        Kyllä noissa esimerkeissäkin voisi olla joku järki. Jos laukku maksaa 100 euroa ja sen saa 80 eurolla niin tosiaan sillä ei ole juuri väliä, mutta jos se normaalisti maksaa 1000 euroa ja sen saa 800 eurolla niin se on jo mukava säästö.

        Kun kerran aloittaja on jo sanonut tietävänsä että Dubaissa noiden Mulberryn laukkujen hinnat kaupoissa ovat samat kuin Suomessa (mikä on totta, jos aidon laukun haluaa; feikin saa tietysti murto-osalla) niin ei siihen enää tarvita sinua mutuamaan että kyllä se varmaan puolet Suomen hinnasta maksaa.

        Jos kysymys on sinusta tyhmä niin sen yli voi ihan hyvin hypätä; ihan kaikkea ei tarvitse kommentoida. Sinulla on outo tyyli tulla ketjuun kuin ketjuun jauhamaan paskaa omien rajoitettujen kokemustesi perusteella, ja sitten olla vakuutttunut että ne omat kokemuksesi vastaavat kaikkien kokemuksia. Olet varmasti tosielämässä äärimmäisen rasittava tyyppi; onko sinulla vaimoa, perhettä tai edes yhtään ystävää?


      • naurattaa
        Mene pois ääliö kirjoitti:

        Kyllä noissa esimerkeissäkin voisi olla joku järki. Jos laukku maksaa 100 euroa ja sen saa 80 eurolla niin tosiaan sillä ei ole juuri väliä, mutta jos se normaalisti maksaa 1000 euroa ja sen saa 800 eurolla niin se on jo mukava säästö.

        Kun kerran aloittaja on jo sanonut tietävänsä että Dubaissa noiden Mulberryn laukkujen hinnat kaupoissa ovat samat kuin Suomessa (mikä on totta, jos aidon laukun haluaa; feikin saa tietysti murto-osalla) niin ei siihen enää tarvita sinua mutuamaan että kyllä se varmaan puolet Suomen hinnasta maksaa.

        Jos kysymys on sinusta tyhmä niin sen yli voi ihan hyvin hypätä; ihan kaikkea ei tarvitse kommentoida. Sinulla on outo tyyli tulla ketjuun kuin ketjuun jauhamaan paskaa omien rajoitettujen kokemustesi perusteella, ja sitten olla vakuutttunut että ne omat kokemuksesi vastaavat kaikkien kokemuksia. Olet varmasti tosielämässä äärimmäisen rasittava tyyppi; onko sinulla vaimoa, perhettä tai edes yhtään ystävää?

        et ole sitten matikka ihmisiä...alennus on ihan sama onko 100 eurosta 20% 80 euroa tai 1000 eurosta 20%....siis se 200 euroa....naurattaa niin että vedet tulee silmistä.....jos joku maksaa merkkilaukusta 1000 euroa niin kannattaa käydä lääkärissä missä on vika...ps. on vaimo ja 3 lasta ja oltu naimisissa kohta 20 vuotta. Ja ystäviä on niin ettei edes tiedä lukumäärää....minua vaan ärsyttää tyhmät ihmiset kuten sinä...se on ihmisen pahin vika....olla tyhmä.


      • Mene pois ääliö
        naurattaa kirjoitti:

        et ole sitten matikka ihmisiä...alennus on ihan sama onko 100 eurosta 20% 80 euroa tai 1000 eurosta 20%....siis se 200 euroa....naurattaa niin että vedet tulee silmistä.....jos joku maksaa merkkilaukusta 1000 euroa niin kannattaa käydä lääkärissä missä on vika...ps. on vaimo ja 3 lasta ja oltu naimisissa kohta 20 vuotta. Ja ystäviä on niin ettei edes tiedä lukumäärää....minua vaan ärsyttää tyhmät ihmiset kuten sinä...se on ihmisen pahin vika....olla tyhmä.

        "alennus on ihan sama onko 100 eurosta 20% 80 euroa tai 1000 eurosta 20%....siis se 200 euroa....naurattaa niin että vedet tulee silmistä...."

        No hullulla on halvat huvit. Hyvä että sinäkin edes jostain saat kurjaan elämääsi jotain naurun aihetta. Mieti sinä vain prosentteja, jos siitä tule iloiseksi.

        Me normaalit ihmiset ymmärrämme että on jonkin verran eroa sillä säästääkö 20 euroa vai 200 euroa. 20 euroa on sen verran pieni summa että sen eteen ei juuri viitsi vaivaa nähdä mutta 200 eurolla saa jo kaikkea mukavaa.

        "se on ihmisen pahin vika....olla tyhmä"

        Sinussa tuo vika on kertaantunut kyllä moninkertaisesti. Tyhmyyden lisäksi olet sivistymätön, typerä besserwisser, kärsit megalomaniasta ja olen kaikenkaikkiaan varsin kusipäinen ihminen. Sääli vaimoparkaasi ja lapsiparkojasi, jos he todella ovat olemassa muuta kuin mielikuvituksessasi.


      • Mene pois ääliö
        Mene pois ääliö kirjoitti:

        "alennus on ihan sama onko 100 eurosta 20% 80 euroa tai 1000 eurosta 20%....siis se 200 euroa....naurattaa niin että vedet tulee silmistä...."

        No hullulla on halvat huvit. Hyvä että sinäkin edes jostain saat kurjaan elämääsi jotain naurun aihetta. Mieti sinä vain prosentteja, jos siitä tule iloiseksi.

        Me normaalit ihmiset ymmärrämme että on jonkin verran eroa sillä säästääkö 20 euroa vai 200 euroa. 20 euroa on sen verran pieni summa että sen eteen ei juuri viitsi vaivaa nähdä mutta 200 eurolla saa jo kaikkea mukavaa.

        "se on ihmisen pahin vika....olla tyhmä"

        Sinussa tuo vika on kertaantunut kyllä moninkertaisesti. Tyhmyyden lisäksi olet sivistymätön, typerä besserwisser, kärsit megalomaniasta ja olen kaikenkaikkiaan varsin kusipäinen ihminen. Sääli vaimoparkaasi ja lapsiparkojasi, jos he todella ovat olemassa muuta kuin mielikuvituksessasi.

        Heh! Tulipa outo kirjoitusvirhe kiireessä; sinähän se kusipäinen ihminen olet enkä minä. :-DDDD


      • lupaatko?
        Mene pois ääliö kirjoitti:

        Heh! Tulipa outo kirjoitusvirhe kiireessä; sinähän se kusipäinen ihminen olet enkä minä. :-DDDD

        pysy ihan itse vaan....tyhmiä ei täällä tarvita.


    • +++++++++111111111+

      Kuka vittu maksaa tonnin jostain laukusta? Kullinjatke vai pillunkohottaja?

    • .....

      Muutatko Dubaihin?

    • tullitonmies

      Et saisi alennusta 23%. Vaan reilut 18%.
      Ei siinä hinnassa ole alv:tä 23% vaan 18%. Vaikka alv onkin 23%. Ymmärsitkö.

      • hoh hoijaa

        ALV nyt sattuu kyllä olemaan 24% että se siitä sinun asiantuntemuksesta...on täällä kyllä ihan ihme porukkaa?


      • tullitonmies
        hoh hoijaa kirjoitti:

        ALV nyt sattuu kyllä olemaan 24% että se siitä sinun asiantuntemuksesta...on täällä kyllä ihan ihme porukkaa?

        No niinhän se taitaa olla, kun eipä tuolla ole mulle suurtakaan merkitystä.

        Mutta laitetaanpa näin :

        Et saisi alennusta 24%. Vaan n 19%.
        Ei siinä hinnassa ole alv:tä 24% vaan n 19%. Vaikka alv onkin 24%. Ymmärsitkö.


      • kokeiltu on
        tullitonmies kirjoitti:

        No niinhän se taitaa olla, kun eipä tuolla ole mulle suurtakaan merkitystä.

        Mutta laitetaanpa näin :

        Et saisi alennusta 24%. Vaan n 19%.
        Ei siinä hinnassa ole alv:tä 24% vaan n 19%. Vaikka alv onkin 24%. Ymmärsitkö.

        ei ole suurta merkitystä mutta kai se nyt pitää tietää mikä ALV on milloinkin? En ole myöskään väittänyt että alennus on 24%...enkä väitä nytkään kun se alennus vaihtelee 5-20% välillä ostoksesta riippuen...esim. Nokian Lumian saa mistä vaan halvemmalla kuin ns. tax freestä. Viinoissa alennus on myös luokkaa 5-8%....tupakassa ei sitäkään.


      • SivustaSeuraaja44
        kokeiltu on kirjoitti:

        ei ole suurta merkitystä mutta kai se nyt pitää tietää mikä ALV on milloinkin? En ole myöskään väittänyt että alennus on 24%...enkä väitä nytkään kun se alennus vaihtelee 5-20% välillä ostoksesta riippuen...esim. Nokian Lumian saa mistä vaan halvemmalla kuin ns. tax freestä. Viinoissa alennus on myös luokkaa 5-8%....tupakassa ei sitäkään.

        Et näköjään ole itsekään varmaa pitääkö se tietää, kun sanot "kai se nyt pitää tietää"


    • tarkka nainen

      En tiedä laukkujen hinnoista, mutta kuluttajaa kiinnostaa maksettava summa. Monet lentokoneessa maksettavat meikit ja parfyymit saa halvemmalla kotimaan tarjouksista kuin lentokentän tai lentoyhtiön tax-free-myynnistä.

    • Viisas mies

      Kyllä ämmät on tyhmiä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6510
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2624
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2200
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      74
      1876
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1661
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1447
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe