Taluttimien lukot

Taluttimen lukon ikä

Olisi kiva tietää kokemuksia taluttimien lukoista. Itselläni on nyt kylmempinä ja lumisempina talvina hajonnut jokunen pistoolilukko, joten pakkasin talveksi pois kaikki pistoolilukolliset hihnat. GBG lukolliset toimivat hyvin ja ovat varmempia. Koirani eivät karkaa vaikka lukko hajoaisikin, mutta ei ole kivaa, jos en voi luottaa taluttimeen. Joudun ylittämään valtatien mennessäni hiekkakuopille juoksemaan ja myös liikkuessamme bussilla. Minusta tämä lukko-ilmiö ei ollut vielä 10 v. sitten. Johtuneeko siitä, että markkinatalous jyllää ja kaikki tehdään miten tehdään. Kaikki kivat hihnat useinmiten tavallisia pistoolilukoilla varustettuja. Jos itse saisin päättää, niin niitä ei saisi myydä ollenkaan. Nyt siis tilaan taluttimeni ja niissä on aina GBG lukko. Lisäksi tilatessa saa minkälaisen vaan taluttimen ja pituudenkin voi päättää. Onko muilta hajonnut pistoolilukkoja?

8

2518

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kouluta koirasi!

Ei ole hajonnut, meillä koirat osaa käyttäytyä hihnassakin. Meillä ei vedetä.

• Mitäsähoriset

Ei aloittaja kysynyt vetääkö jonkun koira, vaan kertoi että talvella ei lukot kestä vaan hajoaa.

• Vähän tyhmä taidan olla,mutta en ihan varmaksi tiedä,mitä noit on :D
      Mutta siis minulla on käytössä isoilla aina ollut sellaiset "järeät" ,jossa reuna painetaan alas(oisko tuo juuri gbg?).
      Yhtään vanhoista hihnoista ei ole hajonnut,ja vieläkin on käyttökelpoiset.Vanhin on jo vuosikymmeniä.
      Vähän aikaa sitten ostin moneen vuoteen uuden hihnan myös,Hurtan,jossa tuollainen lukko.Eli käyttökokemusta ei ole vielä tuosta pahemmin,kestävyydestä.

Tuollaiset p:n malliset lukot on pikkukoirien hihnoissa ollut,en muista niittenkään rikki menneen.
      Mutta kyllä tuollaiset lukot on jotenkin niin heppoisan näköiset,etten kyllä riskaisi isoilla käyttää.Vaikka hallinnassa onkin.Tosin nuotkin on tosi vanhoja.
      Ylipäätään kyllä tuntuu,että harva juttu kestää sitä mitä ennenvanhaan...

• juoksuliinoista2

Kannattaa ostaa ne lukot ihan erikseen rautakaupasta ja vaihtaa taluttimiin.
      Sitä pistoolilukkoa löytyy ja sellaista josta painetaan peukalolla etusormeen päin "sisälle" ja lukko on "kolmion"mallinen, pyörein päin tietty.

Ei ole vanhemmat lukot pakkasissa hajonneet ja ei noikaan jotka olen erikseen ostanut.

Homma on mennyt niin, että olen tuunannut hevisten juoksuliinoista pidemmät mettähihnat heijastimin, koska flexeistä ei ole ku harmia........
      Noi heppaliinat on edullisimmin 6egee ja siitä tulee kaksi piiiiiitkää hihnaa.

• bngftybgyt

Nahkahihnoja on hajonnut, Jokke ja Hurtta-merkkisiä, lähes uutena, ei lukkoja. Joo, valmistusmatskut eivät ole hyviä, käsittelyt.

• jumittajia

Ei ehkä varsinaisesti hajonnu, mutta joo on jääny joskus talvella auki, eli se sulkijakohta ei nousekaan takasin. Pitää työntämällä työntää ja aina varmistella. Saattaa myös itsestään aueta.
      Meinasin joku kuukausi lähieläinkaupasta käydä juurikin tollasen gbg-lukollisen hihnan myös toiselle koiralleni, mutta eipä löytynyt! Ehkä yhdessä oli toivoman lukko, mutta hihna oli liian lyhyt. Myyjä sanoi, että lukkomalli on vaihtunut, siitä p-mallista tullut suositumpi oisko viime vuosikymmenen aikana tjtn. Sitä ennen kuulemma kaikki gbg.

• tää tehoo varmasti

lukkosulaa peliin, tehoo noihinkin kylmän kangistamiin. kokeiltu on.

• Jundai

En enää koskaan osta hihnaa missä on pistoolinmallinen lukko,sillä minulla on todella huonot kokemukset sellaisesta.Hihna oli aivan uusi juuri kaupasta ostettu ja oltiin ensimmäistä kertaa puolivuotisen nuoren pentukoirani kanssa sen kanssa kävelyllä.Sitten koirani näkikin yllättäen tien toisella puolella naapurin tutun koiran ja nykäisi hihnassa innoissaan päästäkseen sen luo sillä seurauksella,että lukko hajosi ja pelkkä hihna jäi vaan käteeni koirani juostessa vapaana tien yli tätä naapurin koiraa tapaamaan .Onneksi ei tullut juuri silloin autoa,mutta luonnollisesti säikähdin kovasti ,sillä jos auto olisi tullut, niin tiedä miten pahasti siinä olisi silloin voinut käydäkään.
      Sen kokemuksen jälkeen minulle onkin sitten kelvanneet ainoastaan vaan nuo GBG lukot,joita minulla aijemmin on tavannut edesmenneidenkin koirien hihnoissa olla myös,sillä ne eivät kertaakaan ole pettäneet.
      Tämä olikin vasta ensimmäinen kerta, kun tuollaisen pistoolinmallisen lukollisen hihnan ostinkin ja heti sattui sitten noin ikävästi käymään,joten tuli sekin asia sitten kantapään kautta opittua myös,että GBG lukko sen olla pitää jos haluaa että se kunnolla kestää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      529
      1713
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      857
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      843
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      786
    5. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    6. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    7. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      667
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      63
      656
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      65
      598
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      533
    Aihe