minkä tupakki-askin kanteen ?

taloa suunnitteleva

Minkä merkkisen tupakki-askin kanteen on paras piirtää talonpohja, julkkarit, leikkaukset ja detskut ?

9

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuomies

      työmies.

      Tai jos asuntolaiva kyseessä niin ehkä saimaa

    • klubiaskille

      Ns. pilliklubi on ylivoimaisesti paras

    • Hartiapankista rahaa

      Kaikki paras, kun menet johonkin talotehtaan konttoriin, jossa piirtävät koneilla sulle jonkun valmiin pohjan mukaan muokaten kuvat, jos osaat oikein puhua saa homman ilmaiseksi tai joudut vähän maksamaan. Asemapiirros vaan pitää hommata erikseen, se nyt oo kummonen tehdä itsekään.
      Mä sain tällä konstilla kolmetkin piirustukset ok-taloon, eikä maksanu mitään!

      • Klubitalotehdas

        Mahtoi tulla veikee talo, kun oiken kolmilla piirrustuksilla rakennettiin.


      • Nnkkkkn
        Klubitalotehdas kirjoitti:

        Mahtoi tulla veikee talo, kun oiken kolmilla piirrustuksilla rakennettiin.

        Eikös tuo ole juuri se tavallisin tapa rakentaa: joka urakoitsijalle vähän eri versiot kuvista. Tämä menettely takaa työmaalle kosolti hauskoja tilanteita joilla on sitten jälkikäteen kiva hauskuuttaa vieraita valmiin talon terassilla istuskellesa: "ja sit se takka kaatu viikko muurauksen jälkeen kun sen perustukset olikin kato tehty niitteen orkkiskuvien mukaiseen paikkaan eli naapurihuoneeseen. Sit mä olin sille amerikkalaiselle vieraalle ihan et ou-nou ja tsiisuskraist".

        Myös urakoitsijat tykkäävät kun isäntä järjestää "säpinää" tekemällä suunnitelmiin muutoksia joka ilta ja kommunikoimalla ne muutokset vähän sattumanvaraisesti. Esim väliseinän siirtämisestä voi infota sähkäriä, sisustussuunnittelijaa ja kampaajaansa, mutta turha siitä on runkourakoitsijalle mainita.


    • Bacilius Rimulus

      Kanteen piirretyt talot pakkaa olemaan "kosteuseristettyjä" ja salaojitetuilla tonteilla, vieläpä maahan kaivettu kellarikin on"eristetty".Ja.
      Mikäli höyrysulkuja ja kosteuseristeitä tarvitaan on tulossa hometalo.

      Talon on oltava tolppien päässä ettei tarvita vuotavia "kosteuseristeitä" maata vasten.
      Rakenteesta ei saa löytyä vuorivillaa eikä höyrysulkua,(takaavat homeenkasvun).
      Jyrkkä harjakatto ja pitkät räystäät ovat välttämättömät. Kattopinnoite si saa olla läpinaulattu koska vuotaa varmast jossakin vaiheessa.
      Rakenteen on oltava hengittävä eli kosteus kulkeutuu läpi mennen tullen eli siirtyy aina kuivemman puolen suuntaan. Olisi luettava muutama Panu Rajalan kirja - Rajala ei kumarra rakennusmateriaaliteollisuutta.

      Märkätilat mieluiten parin metrin päähän erilleen asumuksesta. Putkivuodot ovat kovasti runsastuneet viimeaikoina. Muutenkaan märkätiloja ei pystytä kunnollisiksi rakentamaan.

      Onnea matkaan olet henkesi kaupalla, kuin kevätjäillä.

    • Bacilius Rimulus

      Eikö kukaan huomannut, että pitää lukea Panu Kailan kirjoja, sen Talotohtorin? Ei Rajalan kirjoja.

      • Ccvgfdss

        Oletat että joku olisi lukenut sepustuksesi?


    • Bacilius Rimulus

      Ccvgfdss, sinähän luit!
      Kertokaa miten homehtuneet talot on tehty. Kun tuo tiedetään ja tehdään erilailla, tulee hyvä. Eikö?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe