Isäni löi minua ;((

surullinen;(

oon 11.v tyttö espoost ja mun isä löi mua kosk mul ei ollu autos turvavyöt saisko niin tehä??

48

2241

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lol

      Voit nostaa syytteen, mut mä tiiän monia ihmisiä kelle on käyny paljon pahempia juttuja. Jos toi on ihan hirveetä, niin mitä sitten on insesmi? Ps. en tarkota et oon ite kokenut ja oon 13v poika.

    • turpavärkkivarustus

      parempi yksi isku, kuin loppuiän halvaantuminen.

    • mummukka4

      Ei saa lyödä mistään syystä, vaan asiat pitää selvittää puhumalla. Ymmärrät varmaan miksi turvavyö pitää kiinnittää, mutta lyödä ei saa. onko hän lyönyt sinua aiemminkin?? Voit ottaa yhteyttä johonkin nuorten ja lapsien tukiverkkoon ja kertoa mitä sinulle on tapahtunut. Koeta pärjätä ja toivottavasti isäsi pyytää sinulta anteeksi.

    • Vitu itkupilli

      "No siis voi mua parkaa, isukki löi mua yhen kerran ja nyt oon ihan kusi housussa!
      Nyt mennäämpä tänne nettiin valittaa siitä, kun isi LÖI MUA YHYYYYYYY!"

      Tossa olet sinä. Mun isä on lyöny mua montaki kertaa, enkä silti tuu tänne nettiin itkemään. Oppisit sietään tätä elämää -.- Monien vanhemmat on kuollu tai jotkut on vakavasti masentuneita, ja sä tuut tänne itkee kun sun faija löi sua YEHN KERRAN. Olis ehkä vähän eri asia, jos se löis sua PÄIVITTÄIN ja NIIN KOVAA KUN LÄHTEE. Sun isäsä varmaa vaan läppäs sua ekan kerran elämässäs ja mitäs siitä seuras; Tullaan tänne itkee!

      Ryhdistäydy kakara!

      • FiksuJätkä:DD

        Vittu just itte inisit että faijas o sua lyöny. Kasvata ite ensi ittes aikuiseksi ja mene sitten haukkumaan muita kakaroiksi. Mistä sinäki tiedät että tota lasta on lyöty kerran? Jos tää onki yks tapaus niistä kaikista ja mä luulen,että faijas ei sua lyö ilman syytä,kyllä se vika kuule sinussa on,lapsonen ;)


      • Paskahousupeli

        Mulla sama juttu.
        On muakin lyöty ja en tuu valittaan! Täällä jutellaan asiaa,eikä paskaa!


      • ILMAISKAA VIHANNE

        ASIANOMAISELLE HENKILÖLLE, OTTAKAA SIITÄ VASTUU ÄLKÄÄKÄ TÄNNE TULKO VITTUILEMAAN!! Olet todella säälittävä! Sinulla ei ole mitään oikeutta tulla tänne valittamaan ja pilkkaamaan muita! On AINA väärin lyödä, yhdenkin kerran on aina väärin! Vieläpä aikuinrn mies nuorta tyttöä, TODELLA SÄÄLITTÄVÄÄ! Ja sitä säälittävempi olet sinä, jota itseäsi on lyöty, kun siitä huolimattakaan ei sinun rmpatia riitä kohtalotovereita kohtaan! Sinun logiikkasi mukaan joku voisi nyt ihan hyvin tulla SINULLE sanomaan, että "MITÄ HELVETTIÄ SINÄKIN SIINÄ INISET, MINUN ISÄNI YRITTI TAPPAA MINUT!!!" JNE. JNE. KAIKKI ON SUHTEELLISTA!! KUSIPÄITÄ TE JOTKA NÄIN TYHMÄSTI AJATTELETTE! OLETTE HÖLMÖJÄ! ON KAUHEA ASIA KENELLE TAHANSA SAATI NYT TUOSSA IÄSSÄ OLEVALLE TYTÖLLE JOS VANHEMPI, VIELÄPÄ ISÄ, LYÖ KERRANKIN! JA JOS LYÖ KERRAN, TIETYSTI VOI LYÖDÄ TOISENKIN KERRAN JNE!! OLETTEKO AIVAN DORKIA!? KÄSITTÄMÄTÖNTÄ MITEN TYHMIÄ JOTKUT SIIS MONET OVAT! MENKÄÄ TERAPIAAN TAI HANKKIKAA MUUALTA ITSELLENNE TODELLINEN TARVITTAVA APU OLETTE NYT IHAN ITSE VASTUUSSA AIKUISINA IHMISINÄ HAAVOJENNE PARANTAMISESTA!! SEN JÄLKEEN EHKÄ EMPATIAA ALKAA RIITTÄMÄÄN MUILLEKIN!! NÄEN KUINKA KATKERA JA VIHAINEN OLET ISÄLLESI, SE ON YMMÄRRETTÄVÄÄ MUTTA PARANNA ITSESI JA TULE KUNTOON, KIRJOITA ISÄLLESI PITKÄ KIRJE JOSSA ILMAISET KAIKKI TUNTEESI JA VIHASI HÄNTÄ KOHTAAN JA KUINKA VÄÄRIN SE OLI MITÄ HÄN SINULLE TEKI, MUUTEN JÄÄT ISÄSI UHRIKSI JA SINUSTA TULEE HYVIN TODENNÄKÖISESTI KATKEROITUNUT JA VÄKIVALTAINEN ITSEKIN ELLET JO OLE!! VIHASI JOKA TAPAUKSESSA PURKAUTUU AINA JOLLAKIN TAVALLA MUIHIN NIIN KUIN NYT TÄÄLLÄ, JOLLET SITÄ NOPEASTI ALA SELVITTÄMÄÄN. VAI SALLITKO MUKA SEN ETTÄ ANNAT ISÄSI HALLITA ELÄMÄÄSI!? JOS ET NIIN ANNA PALAA, KOHTAA HÄNET JA ILMAISE KAIKKI!!


      • Mielestäni
        FiksuJätkä:DD kirjoitti:

        Vittu just itte inisit että faijas o sua lyöny. Kasvata ite ensi ittes aikuiseksi ja mene sitten haukkumaan muita kakaroiksi. Mistä sinäki tiedät että tota lasta on lyöty kerran? Jos tää onki yks tapaus niistä kaikista ja mä luulen,että faijas ei sua lyö ilman syytä,kyllä se vika kuule sinussa on,lapsonen ;)

        Muuten samaa mieltä, mutta harvoin lyömisen vika on lapsen. Aikuisella on paha olo, ja se purkautuu agressiona. Tämä sama kuvio todennäköisesti toistuu sitten lapsessa, kuten näkyy. ;)
        Ps. Se että vanhempi lyö lastaan on aina väärin, sitä ei muuta miksikään se, että joidenkin lasten asiat ovat vielä huonommin.


      • Hummppä123(lol xd buu)

        Ookko vähän kovis! En usko että sinua on lyöty. olet oikeesti joku 8wee kakara joka kerjää huomiota


      • Morovaa

        Olet vitun typerä ihminen.
        Vanhemmat ei sais käyttää minkään laist väkivaltaa ja normaalit vanhemmat niin ei tee. Tää tyttö on jättäny laittamast turvavyön mut ei sitä tarvii löymisellä rangasta. Ite oon kokenu tollasen ja loppujen lopuks asiaan ei puututtu niin se meni liian pitkälle. Että sinä ketä väität että vanhemman lyöminen lastaan on normaalia nii sitten kasvatuksessa on menny jotain pieleen.


    • Ei Väkivallalle :)

      Toi lyöminen on kyllä aina vakava asia, varsinki jos vanhemmat tekee sitä. Kyllä tosta vois poliisille soittaa. Niin voi jonnekki sossuunki ta jonnekki semmosee mennä puhumaa.

    • puhuminen riittää

      Nuoria pitää kasvattaa ja opettaa miten elämässätulee toimia, mutta tuollaisessa tilanteessa olisi pitänyt keskustella ja perustella, miksi turvavyöt on aina kiinnitettävä. Lyömällä ja väkivallalla ei kasvateta.
      Isäsi toimi itse myös väärin pahoinpitelemällä sinua.

    • metalliturpa

      Minä olen 16v poika oulusta. Minäkin olen kokenut perheväkivaltaa. vähän sen jälkeen kun täytin 16v, isäni oli vetänyt yhden suomi viinapullon varttituntiin (isäni on alkoholisti). meille sitten syntyi riitaa siitä, kun hän käytti minua aseena äitiä vastaan. sanoin hänelle, että en siedä katsoa sitä juopottelua ja että hän on alkoholisti ja hänen on hakeuduttava hoitoon. soitin äidilleni että tulla hakemaan pikkusiskoni pois isäni luota, koska ei isästäni ollut huolehtimaan siskostani siinä kunnossa. kun juttelin äitini kanssa, silloin isäni löi minua, ja vielä niin kovaa, että huuleni alkoi vuotamaan verta! äitini soitti sitten poliisit koska pelkäsi että meillä menisi tappelu puukkohipaksi. poliisit kävivät ja kuulustelivat, ja nyt jälkeenpäin minusta on tehny lastensuojeluilmotus ja isälleni on tullun rikosrekisteriin pahoinpitely.

      Otan osaa! mä tiiän miltä tuntuu kun isä pahoinpitelee!

    • Siskoonmunäiti

      Ihan vaki mutanttikarjalaista menoa

    • Ebintruehakkaajajonn

      No tää on vähä jännä :D Mun isä löi mua kerran, mut sit make ja mä hakattii se sit illal ja sit me saatii vitun moiset kiksit eli pärinät, sieltä tuli kunnon pärinät, tsäpp

      • jvg

        HYVÄ ES MAKET!


    • kxdkakdskxsa

      Lyö takas. Ittellä tapana lyödä oikee kunnolla takasin jos joku satuttaa minua.

    • jani1986

      no kyllähä tollasia sattuu nii harmillista ku se on.
      Mä oon ny 26v mut muistan hyvin ku iskä välillä kuritti ku olin lapsi ja teini-iässä oli pari kertaa oikein toistemme kurkuis kiinni, oltiin siis molemmat humalas. jälkeenpäin ajatellen oon veljen kans saanu aika hitonmoista menoa kestää, millo on äitee ajettu ulos ja joskus hajonnu tuoli.

    • PainuPilluun

      On tää kyllä ihmeellinen maailma..mä luulen et sun faijas ei tollai vaan alkais sua hakkaa ku ei ollu turvavyötä kiinni,kyllä sä oot alkanu jotai huutaa ja märisee ja saanu sun faijas suuttuun.

      • piristy

        no niinpä! sun pitäis itteki tajuta että turvavyö on oltava kiinni ja jos puhe ei auta eikä äänenkorotus niin minkäs teet. kuri on meidän perhees ollu aina kova. ja ajatella millasta on olla aasialaises perhees,mun mutsi on ihan hullu se huutaa ja hakkaa jos huoneen lattialla on vittu yks tyyny tippunu sängystä. jote pyyhi ny kyynelees ja mee nauraa muiden lasten seuraa älää ny inise (::


      • aaaaaaaaasd
        piristy kirjoitti:

        no niinpä! sun pitäis itteki tajuta että turvavyö on oltava kiinni ja jos puhe ei auta eikä äänenkorotus niin minkäs teet. kuri on meidän perhees ollu aina kova. ja ajatella millasta on olla aasialaises perhees,mun mutsi on ihan hullu se huutaa ja hakkaa jos huoneen lattialla on vittu yks tyyny tippunu sängystä. jote pyyhi ny kyynelees ja mee nauraa muiden lasten seuraa älää ny inise (::

        "pyyhi kyynelees" se biisi. ;) soriolipakko.


    • Sekopää

      Ketää ei saa lyödä

    • Samulibamuli

      Mun iskä uhkas tappaa mut vasaralla ku (joo nolo juttu XD) kone alko jämppää nii läimäytin sitä nii iskä juoksee vasara kädes sisälle ja huutaa mulle ja ajaa mua takaa ja huutaa "anna olla viimene kerta tai saat olla taivaan isän seurassa!"

    • Saman kokenut

      Lyöminen ja tukistaminen on laissa kiellettyä. Ja todella säälittävää, jos oma isä ei osaa muuta kuin hakata ja heilua vasaran kanssa. Älä usko niitä, ketkä sanovat, että se on normaalia. Sano asiasta äitillesi, tai vaadi saada käydä perheneuvolassa. Oman kaupungin neuvola on aina ilmaista, ja toimii. Olen 12 v ja käyn perheneuvolassa ja se auttaa. Niin ja EHDOTTOMASTI kerro poliisille/koulun terkkarille. He vievät adian eteenpäin.

    • aloittaja :`)

      kiitos olen äitin kanssa nyt käynyt 1 kerran perheneuvolassa( ilman isää ) ja on auttanut isä menee myöhemmin joulun jälkeen sinne ja joskus myöhemmin kaikki sitten yhdessä toivon että asia selviää :`)

    • i love my dad ♥ : )

      mulla kerra kävi nii ,ku mun isi on sillee aika laiska (:D) ja sitte ku alettii syömää ja isi aatteli et se ottaa aku ankan kirjahyllystä nii sitte se otti sen lehden ja laitto pöyälle. sit se lehti tippu ja se nosti sen ja sitte sanon et "hyvä ,et nostit sen ku yleensä käskit mun nostaa" ja sanoin sen sillee normisti enkä sillee "naurahdellu" ja sitte se aattelee et se ottaakin toisen aku ankan, semmosen taskarin ja se otti sen vissii loukkauksena sen mitä sanoin ja se vaa löi mun äitin ja veljen silmin nähen mua sillä taskarilla naamaa ;o ja sitte niinku aina,suutun ja nousen pöyästä ja meen mun huoneesee ja laitan oven kii. sit kuulen ku äiti puhuu isille jottai et "voisit sinäki aikaine ihmine käyttäytyä ku aikuinen" "mee pyytää siltä anteeksi" sit isi vastaa vaa "no en" ): ja sit isi mököttää eikä syö sitä ruokaa ja alkaa kattoo tv:tä. sen jälkee pari päivää ei olla puhuttu mitää ja se oli ollu kokoaja niinku mitää ei ois tapahtunu. siitä on jo ainaki vuosi aikaa ku noi tapahtu,eikä anteeksipyyntöä ole kuulunut. :/ ja sit joskus pienenä ku olin kolmosluokalla, suutuin jostai isille,heitin jonku mainoksen joka tuli postissa maahan ja juoksin mun sängyn alle mököttään (tein aina pikkusena niin ;D) ja sit isi vaa tullee ja vissii sano jotai mut en muista mitä ja sit, sit se tapahtu. se kippaa sen sängyn nii et sen toinen kylki nojaa muhun kun makaan sängyn alla ! :o sit se lähtee enkä yrittäny työntää sängyy pois mun päältä ku yritin olla sillee et vaikka kuolisin sinne nii se ei haittais näköjää sitä. sit äiti ja veli juoksee mun huoneesee ja ottaa sen sängyn pois mun päältä. ;s HUOM, kaikki totta, luulen et kaikki tulee sanoo et "oot trolli" ja tähä loppuu sanon et isi on iha mukava ja lepposa ja hauska yms mut ei väkivaltanen ! ainakaa nykyää. :) isi on tehny muutaki "pahaa/ilkeetä" mut en jaksa selittää. kaikesta huolimatta oon kestäny kaikki ja rakastanu mun isiä :)

      • "hatsiuuuuuh!!!!"

        Hyvä sä: i love my dad


    • 14 v PoiTsu

      Lyöminen on khyl vakava asia. Munki faija veti mua välil turpii jos mä jostain asiasta suutahdin. Mut yhen asian oon oppinu, et kannattaa mielummin usein olla samaa mieltä jostain asioista ku alkaa riitelee/väittää vastaan. Mut tietenkin saa sanoa oman mielipiteensä asiasta. Nykyään ku oon jo jonkiverran kasvanu 9 v mukulasta, nii kyl se sit siitä rauhottu. Ehk sun faijallas tais olla vaan vähän huonopäivä... Mut ei se kuitenkaan oikeuta aikuista lyömään tai edes läpsäisemään omaa lastaan!!! Voimii sulle! =))

    • LoooL1

      No ei todellakaan noi saa tehä! mun iskä huutaaa mulle tosi paljon ja mitäs siitä mut jos se sattuis lyömään mua tommosest asiasta nii sanosin muille aikuisille, koska ei lasta saa lyödä/hakata/pahoinpidellä. Kannattaa sanoo jollekkii aikuiselle :D

      • lolza

        Voi wittu turpakii kaikki ilkeet kommaajat!! Ton faija löi sitä, mikä ei oo yhtää normaalia! Etenkää tollases pikku jutus. voi sitä pyytääki tai huomauttaa et "laittaisiks turvavyön kiinni?" Ei sitä ny hakkaamaan pidä etenki 11w pientä lasta vielä. >:( Faijal on ongelmii ku ei osaa puhuu.


      • rokkipuputytsy
        lolza kirjoitti:

        Voi wittu turpakii kaikki ilkeet kommaajat!! Ton faija löi sitä, mikä ei oo yhtää normaalia! Etenkää tollases pikku jutus. voi sitä pyytääki tai huomauttaa et "laittaisiks turvavyön kiinni?" Ei sitä ny hakkaamaan pidä etenki 11w pientä lasta vielä. >:( Faijal on ongelmii ku ei osaa puhuu.

        MITEN NIIN EI OO NORMAALII!! Täl palstal o varmaa 245 jo sanotaan et faija löi mua, älkääkä valittako...


    • pelokas lapsi

      sä et oo ainot joka on kohannu äkivaltaa... mun isä on kuristanu mua sillei et oon melkei pyörtyny siihe kylppärin lattialle.. vaa koska mä horjahin ja vahingos tönäsin sitä...

    • Keissa

      Kunpa voisin tulla ja ihan oikeasta halata sinua. Miten teitä nuoret ja lapset kohdellaan tässä maailmassa. Vanhemilla on paha olla ja purkavat kiukkunsa teihin viattomiin lapsiin.

    • tuhnu

      Joo, jos oisin sun isä, oisin lyöny toisenki kerra.

      • jvg

        Samaa mieltä! se on semmoseta välilä näitten nuorten kanssa että ei pelkkä puhe auta!


    • nettiturvakoti

      Heips!

      Luin viestisi “surullinen” ja haluan todella todeta, että olet tehnyt rohkean teon kertoessasi täällä tilanteestasi sillä se ei tosiaan aina ole helppoa. Sinua ei ole kohdeltu oikein. Väkivalta ei ole koskaan oikeutettua eikä sitä voi mitenkään rinnastaa kasvattamiseen. Hyvä kuulla, että olet kertonut asiasta myös äidillesi ja voitte käydä aiheen tiimoilta perheneuvolassa. Toivon todella, että sinun sekä perheesi asiat kääntyvät parhain päin.

      Kokemuksiasi ei voi verrata kenenkään muun kokemuksiin sillä kaikki me koemme elämän ala-ja ylämäet eritavoin. On hyvä, että saat nyt jo apua tilanteeseesi ja pystyt alkamaan parantua vaikeasta kokemuksestasi. Jos haluat mahdollisesti puhua tilanteestasi luottamuksellisesti lisää niin voit tulla keskustelemaan chattiin Nettiturvakotiin osoitteessa https://www.turvakoti.net/site/?lan=1&page_id=9 .

      Chatissa keskustelevat verkkoauttajat ovat väkivaltatyön asiantuntijoita, joilla on paljon kokemusta nuorten auttamisesta. Huhtikuussa Nettiturvakodissa järjestetään myös kaksi ryhmächattia väkivaltaa tai sen uhkaa kokeneille lapsille ja nuorille. Ajat löydät Nettiturvakodin etusivulta.
      Ajan kanssa kaikki kääntyy vielä aurinkoiseksi. Sinusta välitetään kyllä.

      Jade, Nettiturvakodin vapaaehtoinen

    • i love my mum

      Ei todellakaan. Oon 11v tyttö ja mun äiti löi mua tänään ku nipistin sitä. ( aina ku hävettää tai äiti ärsyttää niin nipistä tai tönäsen sitä). Sit juoksin pois mummun kammariin itkeen. ( olin äitin kans kahestaa käymäs mummul) . Äiti meni autoo ja sano et jos en koht tuu niin se häipyy. Kotona laitoin äitille viestin et ens kerral soitan sosiaaliviranomaisille... Ku se sano et aina ku nipistän sitä se lyö takas. Sitte mä pyysin anteeksi nipistelystä mut äiti vaan väitti etten ollu oikeesti ees pahoillaan ja sano et se voi ilmottaa sossuille vaikka heti. En halunnu. Äskö äiti kävi ns. pyytään anteeksi. Rakastan mun äitii vaikka se tekis mitä tahansa koska se on mun äiti enkä mä siitä mihinkään pääse . Vaikka mää en muistais sitä niin se on silti osa mun perhettä. Toivon et muutki on omista vanhemmistaan samaa mieltä koska vaikka ne tekis sulle mitä ... Niin ne silti rakastaa teitä.

    • jumalauta2

      aito 100% 5/5 maistu salami

    • onnellinen! <3

      KETÄÄN ei saisi lyödä vaikka mikä olisi! Itekki oon 11w mut mun isä ei oo tehny mulle mitään! Raiskannu/lyöny tai mtn vastaaavaa :)

      • 1+20

        No eivät isät normaalisti lyö tai raiskaakaan tyttäriään. Höhlä.


    • Rikot lakia

      Kumpikin teistä rikkoi lakia: isäsi löi sinua ja sinä et käyttänyt turvavyötä.

    • LoveMyBro4EVA

      Mulla on tämmönen käyny:
      Olin olohuoneessa ja kuulin itkua joka kuului 14-v veljeni huoneesta.
      Isäni hakkasi veljeäni remmillä ja kädellä, menin välin ja iskä tönäs mut lattialle.
      Äiti ei tehny mitään ;( Katto vaan vierest..
      Olin tuolloin 10.
      Nykyään olen 14 ja veljeni on 18, äiti ja iskä eros kun olin 11.
      äiti kerto että mun iskä oli raiskannu sitä ja pahoinpidelly jo vuosia.. Sitten äiti lähti..
      Sen takia äiti ei voinu tehdä mitään ;(
      Mut nään iskää joka toinen viikonloppu mut iskä on muuttunut ja pyytänyt monesti anteeksi siitä..
      Välillä pelottaa et iskä tekee sen mullekkin....
      Mut mun isoveli sano et se puolustaa mua ikuisesti, kerran ku mua kiusattiin joskus koulussa mun veli tuli nostamaan niitä kiusaajia paidasta ylös ja alko uhittelee ;D
      Ollaan veljen kaa toosi läheisii :))
      LOVE MY BRO!!

    • kuritettu

      Minua ja pikkuveljeäni tukistettiin ja lyötiin remmillä perseelle penskana kun käyttäydyimme huonosti.Sekä isä että äiti löi. He puolustelivat tekojaan sillä, että heitäkin oli lapsena kuritettu. Se on kuulemma normaalia kasvatusta, kun huonosta käytöksestä, kuten kiroilusta tai paikkojen sotkemisesta/rikkomisesta rangaistaan lyömällä. Siitähän on sellainen vanha sanonta ''Joka vitsaa säästää, se lastaan vihaa''.

      Minun mielestä heidän käytös johtui stressistä ja väsymyksestä. Meillä oli tosi huono rahatilanne, asuntolainaa oli paljon maksettavana, isä teki pitkää päivää pienipalkkaisessa työssä ja äiti oli pitkäaikaistyötön.

      Olen nyt 19v eikä väkivalta ole vaikuttanut elämääni mitenkään. Minulla on tosi hyvät välit vanhempiini enkä kanna heille kaunaa väkivallan käytöstä.

    • Kiduttaja iskä.

      Oon 9 v iskä löi ja huus mulle ku joulukuusen koriste oli väärin! Se on ärsyttävää. Siis hakkas nyrkillä käteen!!!

    • kanssi ela

      turpa kiinni edellinen ei me sua uskota

    • Lyöminen on aina väärin. Toivottavasti ymmärtäisi sen joskus...

    • fdhfghd

      olisitpa elänyt 80-luvulla. remmiä ja avokasta tuli koko ajan. nahka vaan lätisi ja veri tirskui. kankunpäät vieläkin punaisena.

    • Anonyymi

      Kyllä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe