Mulla on edessä hieman päälle kuukauden päästä noi testit ja nyt tuli paniikki miten niihin tarvitsisi valmistautua. Haluisinkin kuulla noissa testeissä käyneiltä miten te luitte ja millaset pisteet sieltä tuli. Pärjääkö keskiverto englannilla ja onko ne testit suhteessa helppoja vai vaikeita ? Netissä kaupataan kaiken maailman oppikirjoja noihin, kannattaako ostaa vai pärjääkö ilman? ois ihanaa saada vähän tietoa tähän epävarmuuteen!!
kielitestit SAT & TOEFL
2
464
Vastaukset
- 7+18
Olen suorittanut molemmat kokeet vuosia sitten kun hain opiskelemaan Yhdysvaltoihin. TOEFL on pelkkä kielikoe, ainakin oman muistini mukaan. Ei ollut kovin vaikea ja ihan kohtuullisella kielitaidolla saa suht hyvän tuloksen.
SAT taas ei mittaa niin paljon kielitaitoa. SAT:n suorittavat myös lähes kaikki jenkit jotka pyrkivät yliopistoon. Kokeeseen kuuluu ainakin matemaattinen sekä ainekirjoitus osiot.
Koe oli mielestäni todella vaikea ja sainkin siitä huonon tuloksen. Matemaattinen osa meni hyvin, eli ihan suomalaisella lukiomatematiikalla pärjää hyvin mutta varsinkin ainekirjoitus oli todella haastava.
TOEFL taas meni loistavasti.
Ainakin omalla kohdallani SAT oli vain muodollisuus, harva odottaa ulkomaalaislta hakijalta hyvää tulosta.
TOEFL taas mittaa suoraan koulussa/yliopistossa pärjäämisen mahdollisuutta kielitaidon osalta eli sitä pidetään tärkeänä. - suomi_taas
Kunnon yliopistoissa tarvitaan kunnon SAT tuloksia. mini 1400/1600 pointsisat ...ilman sita ei mitaan jakoa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019