Opintotukilautakuntaani on erittäin hankala saada yhteyttä, joten tulin tänne kyselemään jahka jollain on tietoa asiaani liittyen.
Eli sain selvityspyyntökirjeen lokakuussa viime vuoden opinnoistani. Opintoja minulta puuttuu huikeat 20 opintopistettä. Kaksi kuolemantapausta perheessä varjostivat lähes koko vuottani, niiden mukana tuli niin paljon murhetta ja perhesuhdeongelmia.
Mikäli nyt opintotukeni lakkautetaan, niin minulle kuulemma ilmoitetaan tästä vasta vuoden lopulla? Mikä tarkoittaa siis sitä, että saan ilmoituksen vasta silloin kun opintotuki oikeasti lopetetaan. Asun asunnossa jossa on sellainen vuokra, että en sitä pysty maksamaan ilman opintotukea. Minulla on kaikenlisäksi velkataakkaa tieto- ja pesukoneen verran, joita maksan osamaksulla. Osamaksu on kuussa melkoisen suuri. Käyn nyt jo töissä ja tuntuu etten selviä kuin juuri ja juuri henkisesti, sosiaalista elämää ei juuri kerkeä minkään muun ohella olemaan. En tiedä yksinkertaisesti mitä teen, jos joudun tekemään puolet enemmän töitä tammikuusta lähtien. Olen teknillisessä korkeakoulussa enkä mikään luonnonlahjakkuus, eli joudun oikeasti tekemään töitä opinnoissa edistymisen eteen. Työnteon lisääminen olisi opintojen edistymisen kannalta erittäin huono asia.
On vain hieman käsittämätön ajatus, että opintotukilautakunta roikottaa opiskelijoita tietämättömyydessä ja mahdollinen pommi pudotetaan niskaan viime hetkellä, eli sillä hetkellä kun opintotuki lakkautetaan?
Toivon asiallisia vastauksia, kiitos :)
Opintotuen lakkauttamisesta ilmoittaminen
entiedamitatekisin
1
165
Vastaukset
- /856
Jos olet toimittanut asianmukaiset selvitykset Kelaan ja suorittanut tässä jo hyvän aikaa syksyn mittaan opintoja, niin huoltahan ei pitäisi olla. Nuo nyt vaan on sellasia asioita, että vaikka kuinka kurjalta tuntuu, niin pitää sitten joko jaksaa hoitaa niitä opiskeluita tai hakea sairaslomaa ja pistää opinnot katkolle sairasloman ajaksi. Korvauksenhan siltäkin ajalta saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1282257Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3451830- 401517
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii301325Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941173Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281170- 541143
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327887Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104820Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53732