Opintotukilautakuntaani on erittäin hankala saada yhteyttä, joten tulin tänne kyselemään jahka jollain on tietoa asiaani liittyen.
Eli sain selvityspyyntökirjeen lokakuussa viime vuoden opinnoistani. Opintoja minulta puuttuu huikeat 20 opintopistettä. Kaksi kuolemantapausta perheessä varjostivat lähes koko vuottani, niiden mukana tuli niin paljon murhetta ja perhesuhdeongelmia.
Mikäli nyt opintotukeni lakkautetaan, niin minulle kuulemma ilmoitetaan tästä vasta vuoden lopulla? Mikä tarkoittaa siis sitä, että saan ilmoituksen vasta silloin kun opintotuki oikeasti lopetetaan. Asun asunnossa jossa on sellainen vuokra, että en sitä pysty maksamaan ilman opintotukea. Minulla on kaikenlisäksi velkataakkaa tieto- ja pesukoneen verran, joita maksan osamaksulla. Osamaksu on kuussa melkoisen suuri. Käyn nyt jo töissä ja tuntuu etten selviä kuin juuri ja juuri henkisesti, sosiaalista elämää ei juuri kerkeä minkään muun ohella olemaan. En tiedä yksinkertaisesti mitä teen, jos joudun tekemään puolet enemmän töitä tammikuusta lähtien. Olen teknillisessä korkeakoulussa enkä mikään luonnonlahjakkuus, eli joudun oikeasti tekemään töitä opinnoissa edistymisen eteen. Työnteon lisääminen olisi opintojen edistymisen kannalta erittäin huono asia.
On vain hieman käsittämätön ajatus, että opintotukilautakunta roikottaa opiskelijoita tietämättömyydessä ja mahdollinen pommi pudotetaan niskaan viime hetkellä, eli sillä hetkellä kun opintotuki lakkautetaan?
Toivon asiallisia vastauksia, kiitos :)
Opintotuen lakkauttamisesta ilmoittaminen
entiedamitatekisin
1
159
Vastaukset
- /856
Jos olet toimittanut asianmukaiset selvitykset Kelaan ja suorittanut tässä jo hyvän aikaa syksyn mittaan opintoja, niin huoltahan ei pitäisi olla. Nuo nyt vaan on sellasia asioita, että vaikka kuinka kurjalta tuntuu, niin pitää sitten joko jaksaa hoitaa niitä opiskeluita tai hakea sairaslomaa ja pistää opinnot katkolle sairasloman ajaksi. Korvauksenhan siltäkin ajalta saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k222341Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1052251- 522207
- 321527
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2381512- 301426
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt361392- 951161
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201126- 261116