Opintotukilautakuntaani on erittäin hankala saada yhteyttä, joten tulin tänne kyselemään jahka jollain on tietoa asiaani liittyen.
Eli sain selvityspyyntökirjeen lokakuussa viime vuoden opinnoistani. Opintoja minulta puuttuu huikeat 20 opintopistettä. Kaksi kuolemantapausta perheessä varjostivat lähes koko vuottani, niiden mukana tuli niin paljon murhetta ja perhesuhdeongelmia.
Mikäli nyt opintotukeni lakkautetaan, niin minulle kuulemma ilmoitetaan tästä vasta vuoden lopulla? Mikä tarkoittaa siis sitä, että saan ilmoituksen vasta silloin kun opintotuki oikeasti lopetetaan. Asun asunnossa jossa on sellainen vuokra, että en sitä pysty maksamaan ilman opintotukea. Minulla on kaikenlisäksi velkataakkaa tieto- ja pesukoneen verran, joita maksan osamaksulla. Osamaksu on kuussa melkoisen suuri. Käyn nyt jo töissä ja tuntuu etten selviä kuin juuri ja juuri henkisesti, sosiaalista elämää ei juuri kerkeä minkään muun ohella olemaan. En tiedä yksinkertaisesti mitä teen, jos joudun tekemään puolet enemmän töitä tammikuusta lähtien. Olen teknillisessä korkeakoulussa enkä mikään luonnonlahjakkuus, eli joudun oikeasti tekemään töitä opinnoissa edistymisen eteen. Työnteon lisääminen olisi opintojen edistymisen kannalta erittäin huono asia.
On vain hieman käsittämätön ajatus, että opintotukilautakunta roikottaa opiskelijoita tietämättömyydessä ja mahdollinen pommi pudotetaan niskaan viime hetkellä, eli sillä hetkellä kun opintotuki lakkautetaan?
Toivon asiallisia vastauksia, kiitos :)
Opintotuen lakkauttamisesta ilmoittaminen
entiedamitatekisin
1
151
Vastaukset
- /856
Jos olet toimittanut asianmukaiset selvitykset Kelaan ja suorittanut tässä jo hyvän aikaa syksyn mittaan opintoja, niin huoltahan ei pitäisi olla. Nuo nyt vaan on sellasia asioita, että vaikka kuinka kurjalta tuntuu, niin pitää sitten joko jaksaa hoitaa niitä opiskeluita tai hakea sairaslomaa ja pistää opinnot katkolle sairasloman ajaksi. Korvauksenhan siltäkin ajalta saa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1341728- 401648
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091144Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771097- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888