DC++ aktiiviseksi

ymmällään

Eli modeemina Telewell TW EA 500 ja olen virtual serveriin määritellyt portille udp:n ja tcp:n ja private porttina olen koittanut samaa kuin public porttina ja vaihtanut muuksikion (nyt 412) public portteja olen kokeillut mm. 411 & 412, 1411 & 1412 (kun luin jostain ettei jollain toiminut kun pelkkä 1412 oli auki vaati myös 1411:n), 6969 on viimeisin yritykseni.

Firewallissa olen laittanut packet filtering ja incoming ja tyypiksi all (sisältää siis tcp & udp) ja from IP:nä olen koittanut 0.0.0.0 ja to osoitteena samaa. Nyt laitoin from IP:ksi molempiin ruutuihin sisäisen IP:ni ja to IP:ksi ulkoisen IP:ni molempiin ruutuihin.

Lopputuloksena molemmissa tapauksissa on että DC : ssa haku toimii (mikä ei toiminut aluksi), mutta get file list johtaa connection time outiin kuten myös imurointiyritykset. Passiivina kyllä toimisi.

Aktiivitilaan olen sis päärittänyt ulkoisen IP:ni DC :n ja portiksi kulloinkin motukalle "puhkaisemani". Vaan ei toimi ja ideat käyvät vähiin..

Tosin ko. yhteydentarjoaja ei sallinut aktiivitilaa ystäväni palomuurittomalla A-Linkin motukallakaan, eli he estävät myös jotain portteja, mutta jos saan haun toimimaan, niin eikai ratkaisu voi ola kovin kaukana?

Entä onko vielä nykyään ISP:n luvallista estää porttien käyttöä tuollalailla ja rajoittaa netinkäyttöä?

5

2290

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oho

Et laita mitään siihen portti kohtaan? Eli se arpoo itse sen portin.

• ymmällään

Jos annan arpoa portin, niin aika vaikea puhkaista modeemille kyseinen portti.. :) Toki jos palomuurin kokonaan kytkis pois, mutta silloinkin ongelmana on se että ISP estää omalla palomuurillaan aktiivitilaan pääsyn (näin siis ystävälläni jolla palomuuriton motukka).

Eli aikas hukassa oon kyllä tuon kanssa onko ylipäätään mahdotonta saada toimimaan vai pitäiskö kysyä mitkä portit ISP tukkii ja käyttää avoimia tjtn? Entä voiko vaatia että ISP aukaisee portteja?

• ymmällään

Eli soittokierros seövitti että kaikki portit on suljettu liittymässäni, ovat yksisuuntaisia.. Tällöin tuskin mikään kikkailu auttaa.

Ainut vaihtoehto lienee vaihtaa kalliimpaan 512/512 liittymään josta tulee syksyn aikana "kaksisuuntainen" tai sitten jollain viestintäviraston säännöksen voimalla vaatia tuostakin kaksisuuntaista.. :D

Nimim. passiivinen

• Pösilö

Joopa joo! Kyllä me jo tiedetään! Lopeta heti alkuunsa! Jos joku tod. jaksaa yrittää vastata sulle niin on aika dorka! Kyllä me jo kaikki tiedetään mitä sä osaat ja mitä "et osaa"!

• SomeOne

Hei...
      Etsiskelen kovasti henkilöä jolla olisi taitoa tehdä jotain packet filtering jne asetusten kanssa ea-500 motulle, jos osaat, haitätkö sähköpostia ??
      pazi@poistatämäpp.inet.fi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Eroa Orpo! Orpo eroa!

Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa
      Maailman menoa
      56
      2551
    2. Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!

Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava
      Maailman menoa
      63
      1692
    3. SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa

Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän
      Maailman menoa
      7
      1650
    4. Naiset ei halua kilttejä miehiä

Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,
      Ikävä
      263
      1535
    5. Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti

Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --
      Maailman menoa
      8
      1518
    6. Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat

Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue
      Viihde ja kulttuuri
      25
      1208
    7. Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä

Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.
      Joensuu
      24
      1061
    8. Kiinteistökauppoja

Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan
      Haapavesi
      41
      1012
    9. RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI

Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä
      Kaste
      404
      1002
    10. Menettämisestä

Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?
      Ikävä
      78
      964
    Aihe