Onko poliisimestari jo potkittu pois Ahvenanmaalta

Kansalaisena ihan

YLE femmalle ruotsinkielisissä uutisissa oli uutinen Ahnevanmaalta, jossa kaksikielistä poliisimestaria ollaan erottamassa, syy hän oli käyttänyt suomenkieltä asioidessaan Manner-Suomeen? Tuo poliisiimestari on melkoinen idiootti, kun
ei osannut olla sitä mihin hänet on pakotettu, asioidessaan emämaassaan Suomessa.
Joskus tulee semmoinen mielikuva, että kyseessä on rasismi jos ihminen ei saa
puhua sitä kieltä mitä hän haluaa? Suomi 95% suomenkielinen ja nekin erikoiset
jotka asustavat täällä kuin loisina, niin heidänkin pitää osata maansa pääkieli muuten ei pärjää Suomessa. Rasismi on ikävää, mutta sitäkin esiintyy vielä jossain kiihkoruotsalaisten ryhmittymissä ja edenkin Ahvenanmaalla.

12

479

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kansalaisena ihan

      Saas nähdä, tuleeko meillekin kiinalainen sensuuri niin kuin RKP:n politrukit ovat selvästi iltahuudoissaan ilmaiseet? Missä mahtaa tämän palstan politrukit viipyä,
      kun nämäkin kirjoitukset ovat täällä ?

      Hyvää vointia närpiön tomaateille!

    • sinne meni

      Jou eile lähti vuotavalla paatilla pois.

      • Täällä on ja toivottavasti pysyykin.


      • Eerik Runcemester

        Lähtikös hää soutelee yli meren takasi kotiin? Toivotaan hälle hyviä ilmojakkii
        ja kyllä hukkuminen on suopea tapa kuolla. Olko tuolla tinanapilla ehkä vaimo
        joka nyt varmasti surree haaksirikkossa hukkunutta miestään.


    • Ei hyvä valinta

      Kysyisin nyt vain, että miksi Ahvenanmaalle on päästetty tuo Suomenkielinen
      ja vielä poliisimestariksi? Ahvenanmaa on yksikielinen maakunta jossa ei suvaita
      muita kuin äidinkieleltään ruotsinkielisiä. Jos Ahvenanmaa alkaa lipsua tuosta
      ruotsikiihkoisesta toiminnastaan siellä tulee pahoja vaikeuksia pitää ruotsi pääkielenään. Mikä mahtaa olla selitys tuohon vääräkielisen poliisimestarin valintaan sehän on täysi katasroffi paikan ruotsalaisuudelle. On ihan varmaa, että tuo
      vääräkielinen mies puhuu salaa äidinkieltään Suomea ja se on raakaa vääryyttä
      Ahvenanmaalaisille jotka ovat ruotsalaismielisiä ja heidän ruotsalainen identtiteetti
      vioittuu tuosta erittäin pahasti.

    • Oliko ihan näin

      Onko Ahvenanmaan kiihkoiset urenistit jo korjanneet poliittisen
      pelkonsa ja poistaneet tuon vääräkielisen poliisimestarin pilaamasta ilmastoaan?
      Milloin muuten Ahvenanmaa alkaa soveltaa kansainvälisiä argumentteja
      ihmisten tasavertaisesta soveltamisesta politiikassaan ja kansalaisille
      suotaisiin samanlaiset elämisen olosuhteet keskenään?
      Meidän entinen presidentimme Martti Ahtisaari on luennoinut vähenmmistöjen
      asemmasta EU:ssa, että vähemmistöjä ei kohdella tasavertaisesti Suomessa.
      Olisiko tuo kohde juuri ollut Ahvenanmaan suomenkieliset joilla ei ole mitään
      oikeuksia omaan äidinkieliseen opiskeluun tai muutenkaan parantaa omaa kieltään
      Omassa Ahtisaaren kotimaassa Suomessa?

    • Paaville kunniaa

      Paavi Lipponen yritti presidentiksi suomenruotsalaisten tuella, mutta
      kuinkas hänelle kävikään?
      Ei auttanut raha ei kunniavelka ruotsalaisille eikä Ahvenanmaan suomenkielisiin kohdistuvan syrjinnän puolustaminenkaan. Nyt Paavi Lipponen suree vaali
      tappiotaan ja yrittää kostaa suomalaisille, pitämällä kiihkomaisia puheitaan
      EU:ssa että miten vähemmistöjä kohdellaan huonosti Suomessa?
      Paavi tarkoittaa vähemmistöillä suomenruotsalaisia, joita tämä pelle
      pitää erityisinä suojatteinaan välittämättä toisista vähemmistöistä
      yhtään minkäänvertaa.

    • Elämä voittaa aina

      Hyvää vointia teille Manne ja Loviisa olette tosi luonnonlapsia.

      • Nettobetalare

        Olemme saanut Turusta pätevän poliisimestarin 2 kielellä.


    • Heti katsomaan

      On aikoihin eletty, teillä on kaksikielinen poliisina? Tuon täytyy olla
      jo erikoinen kun koskaan en ole kuullutkaan kaksikielisestä ihmisestä?
      Miten kaksi kieltä sopivat suuhun ja miten ne toimivat puhuttaessa?
      Ahvenanmaa saa varmaan matkailu ryntäyksen kun kaikki maailman
      ihmiset haluavat nähdä tuon kaksi kieltä omistavan poliisin siellä
      teidän yksikielisten saarellanne.

    • Förundrar

      Turun Sanomat kertoo, että poliisi vartioi Venäjän Maarianhaminan konsulaatin talon aitaan kiinnitettyjä ilmapalloja. Ilmapallot voivat olla mielenosoitus Venäjän uutta homolakia vastaan.

      Finns det för lite brott och oro i Mariehamn ? Hoppas så.

    • Palloilija.

      Ilmapalloista on helium jo loppunut. Vartioinnin voi lopettaa viimeistään nyt.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1890
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe