Mikä siis oikeasti auttaa? Syö ja myös nielee keppejä urakalla. EI tottele. Kerran voi oikein pahoin ja vasta perusteellisen tutkimuksen jälkeen selvisi, että ohutsuolessa oli tikku. Leikkaukseen joutui. Edelleen kepit maistuvat.
Koira syö ja syö keppejä!!
10
18701
Vastaukset
- Simple truth
Toruminen ja kepin poisto. Yksinkertaista. Jos kyseessä pentu niin pitää tarjota paljon hyviä pureskeluvaihtoehtoja kun hampaat kutiaa.
Voit myös opettaa jätä-käskyn koirallesi ja käyttää sitä, mutta loppujen lopuksi sinun on saatava koirasi tottelemaan sinua. - epätoivoinen
Ei enää nuori koira. Keppien kohdalla ei tottele käskyjä. Rakastaa niin niitä. Puree puruluita jonkin verran, muttei mielellään. Muuten terve tyttö.
- joobax
Tuo kotiin paljon keppejä, jotta voit harjoitella. Opeta koira a) olemaan koskematta keppeihin tai b) tuomaan keppejä sulle. Lähtisin vaihtoehtoon b), koska koira kuitenkin rakastaa keppejä ja käytöksen poistaminen kokonaan lienee liian haastavaa.
Tarvitset vaihtokauppaan jotain herkkua, joka on vielä parempaa kuin keppi. Aikuinen koira varmaan osaa jo noutaa ja tuoda sinulle esineitä? Ala palkata sitä tällä superherkulla, kun se tuo kepin sinulle. Pureksiminen ja nieleminen vähenee dramaattisesti, kun se havitteleekin sinulta marinoitua kanaa tms. Tätä herkkua pitää olla lenkillä mukana AINA. Ja koira saa sitä AINA, kun se tuo sinulle kepin. Näin ainakin aluksi. Myöhemmin koira kestää silloin tällöin pettymyksiä ja toimii ilman palkkaakin.- bullipoju
Meillä on ollut ihan sama ongelma ja ollaan vain kielletty koiraa syömästä keppejä ja sinnikkäästi niitä otettu siltä suusta. Koiralla on lupa kantaa keppiä ja etsiä niitä mutta pureskelusta menettää kepin. Ihan suht hyvin toiminut mutta kyllä pikkuisia männyn varpuja yms. pientä koira yrittää hotkia kun silmä välttää. Koskaan aikaisemmin en ole tullut ajatelleeksi tuota b) vaihtoehtoasi joten taidetaan mekin jälleen talven väistyttyä alkaa tuota kokeilemaan! Vaikuttaisi aika toimivalta systeemiltä vaikka meillä ei mikään palveluskoira olekaan mutta senkin edestä namit kelpaa! :) Hyvä vinkki, pidän tuon kyllä mielessä ja jaan eteenpäin varsinkin jos saan sen itse toimimaan käytännössä! :)
- joobax
bullipoju kirjoitti:
Meillä on ollut ihan sama ongelma ja ollaan vain kielletty koiraa syömästä keppejä ja sinnikkäästi niitä otettu siltä suusta. Koiralla on lupa kantaa keppiä ja etsiä niitä mutta pureskelusta menettää kepin. Ihan suht hyvin toiminut mutta kyllä pikkuisia männyn varpuja yms. pientä koira yrittää hotkia kun silmä välttää. Koskaan aikaisemmin en ole tullut ajatelleeksi tuota b) vaihtoehtoasi joten taidetaan mekin jälleen talven väistyttyä alkaa tuota kokeilemaan! Vaikuttaisi aika toimivalta systeemiltä vaikka meillä ei mikään palveluskoira olekaan mutta senkin edestä namit kelpaa! :) Hyvä vinkki, pidän tuon kyllä mielessä ja jaan eteenpäin varsinkin jos saan sen itse toimimaan käytännössä! :)
Tätä vaihtohommaa käytin pakon edessä kotonakin, kun oli "hiukan" aktiivinen pentu kyseessä ja se tuppasi turhautumaan milloin mitenkin ja näperteli mun tavaroita. Siirryin palkkaamaan koiraa, kun se toi mulle esineitä. Näin se ei jäänyt tuhoamaan löytämäänsä esinettä vaan toi sen namin toivossa mulle ;) Samalla sai vahvistettua tätä toimintaa, että koira tuo mulle esineitä -> noudon opetus, esine-etsintä jne. Koira poimii suuhunsa kaikenlaisia, muotoisia, materiaalisia kappaleita ja tuo ne mulle! Esineiden tuomisen saa kyllä sammutettuakin, ei se koira lopun ikäänsä raahaa tavaraa syliin kotona ollessa.
Samaten pentuna sen suusta sai epätoivotut esineet helpommin pois ennen nielemistä, kun sille opetti tämän "vaihdetaan" käskyn. Yleensä kivet, tumpit, sienet, lehdet sun muut tippuivat huulesta jo ensimmäisen tavun kohdalla. Myönnettäkööt, että koira oppi myös vedättämään sillä, eli koira poimi tahallaan kiviä maasta namin toivossa, mutta aikanaan se jäi pois. Edelleen tämä on pienempi paha kuin kiven pureskelu ja nieleminen. - bullipoju
joobax kirjoitti:
Tätä vaihtohommaa käytin pakon edessä kotonakin, kun oli "hiukan" aktiivinen pentu kyseessä ja se tuppasi turhautumaan milloin mitenkin ja näperteli mun tavaroita. Siirryin palkkaamaan koiraa, kun se toi mulle esineitä. Näin se ei jäänyt tuhoamaan löytämäänsä esinettä vaan toi sen namin toivossa mulle ;) Samalla sai vahvistettua tätä toimintaa, että koira tuo mulle esineitä -> noudon opetus, esine-etsintä jne. Koira poimii suuhunsa kaikenlaisia, muotoisia, materiaalisia kappaleita ja tuo ne mulle! Esineiden tuomisen saa kyllä sammutettuakin, ei se koira lopun ikäänsä raahaa tavaraa syliin kotona ollessa.
Samaten pentuna sen suusta sai epätoivotut esineet helpommin pois ennen nielemistä, kun sille opetti tämän "vaihdetaan" käskyn. Yleensä kivet, tumpit, sienet, lehdet sun muut tippuivat huulesta jo ensimmäisen tavun kohdalla. Myönnettäkööt, että koira oppi myös vedättämään sillä, eli koira poimi tahallaan kiviä maasta namin toivossa, mutta aikanaan se jäi pois. Edelleen tämä on pienempi paha kuin kiven pureskelu ja nieleminen."Myönnettäkööt, että koira oppi myös vedättämään sillä, eli koira poimi tahallaan kiviä maasta namin toivossa, mutta aikanaan se jäi pois. Edelleen tämä on pienempi paha kuin kiven pureskelu ja nieleminen."
Meillä myös tämä toiminta on hyvin tuttua! Jos jotakin yritettiin namin avulla kitkeä pois, koira oppi että jos hän tekee tätä kiellettyä ja tottelee kun pyydetään lopettamaan, niin saa nameja! MAHTAVAA! :D Onneksi siihenkin sitten löydettiin ratkaisu oikealla ajoittamisella ja kun koiraa osasi lukea niin siitä näki heti milloin nami mielessä mennään pahoja tekemään, joten tiesi olla huomioimatta! :)
Me myös yritimme tuota kepin vaihtoa namiin mutta siinä kävi niin että koira oli tyyliin "syön tämän kepin ensin nopeasti niin anna sitten se nami"! :D Joten siksi tyydyimme vain kepin pois ottoon. Mutta se että koiran opettaa itse vaihtamaan löytämänsä kepin namiin, voisi ollakin sellainen joka meillä voisi toimia. - joobax
bullipoju kirjoitti:
"Myönnettäkööt, että koira oppi myös vedättämään sillä, eli koira poimi tahallaan kiviä maasta namin toivossa, mutta aikanaan se jäi pois. Edelleen tämä on pienempi paha kuin kiven pureskelu ja nieleminen."
Meillä myös tämä toiminta on hyvin tuttua! Jos jotakin yritettiin namin avulla kitkeä pois, koira oppi että jos hän tekee tätä kiellettyä ja tottelee kun pyydetään lopettamaan, niin saa nameja! MAHTAVAA! :D Onneksi siihenkin sitten löydettiin ratkaisu oikealla ajoittamisella ja kun koiraa osasi lukea niin siitä näki heti milloin nami mielessä mennään pahoja tekemään, joten tiesi olla huomioimatta! :)
Me myös yritimme tuota kepin vaihtoa namiin mutta siinä kävi niin että koira oli tyyliin "syön tämän kepin ensin nopeasti niin anna sitten se nami"! :D Joten siksi tyydyimme vain kepin pois ottoon. Mutta se että koiran opettaa itse vaihtamaan löytämänsä kepin namiin, voisi ollakin sellainen joka meillä voisi toimia.Joo...kun koira tulee tutuksi, oppii näkemään, milloin se vedättää ja milloin ei :D Silläpä se vedätys jää aikanaan pois, kun se ei saakaan siitä haluamaansa hyötyä ;)
Vaihtoja lähtisin opettamaan erikseen sisällä jonkun kunnon halon kanssa, joka ei muutamalla puraisulla murene. Pikkuhiljaa toiminnon ehkä saisi siirrettyä uloskin. Pointtina on, että sulla olevan vaihtoehdon pitää olla haluttavampi kuin se keppi. Se ei aina ole helposti tehty, kun mielihalut voivat vaihdella päivästä toiseen. Niin ainakin meillä, kun koira ei ole ahneimmasta päästä.
- epätoivoinen
kiitos, kuulostaa hyvältä neuvolta. kokeillaan!
- c.f
Jos koira syö "pakkomielteisen omaisesti" keppejeä, voi se kertoa jonkunlaisesta oireesta...stressi, ylienergisyys, turhautuneisuus, kipu, huomiohakuisuus. jne....
- kkk
Jep ..tai sitten sillä on mahdollisesti matoja joten kannattais madottaa jollain vahvemmalla esim Axilur ja sitä annetaan 3 pvä peräkkäin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713105
- 922875
- 512115
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51338Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181270
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232