Tarvitsisin tiedon paljonko on ollut uuden Ford 4000 traktorin hinta vuosina 1964-67? Kun löytyisi esim wanha Koneviesti, sieltä voisi tietoa löytyä.
Onko kellään ko hintaa tiedossa?
Ford 4000 traktorin hinta vuosina 1964-67
9
1297
Vastaukset
- Oli ja menikin
En pysty heittämään kuin -71 .
Maksoi 18000 mk kuitti tuossa miltei käsillä.
Koneviestejä niitäkin kyllä löytyy,mutta joutuisi kovasti etsimään - aloittaja3
Meillä ostettiin v 67 Ford 4000 käytettynä ja hinta oli 11000 mk.
Lienee hinta voinut olla kohdallaan?? Olin silloin pieni poika ja ihmettelin että miksi se oli uudelleen maalattu ennen meidän ostoa. Jälkeen päin oon miettinyt että mitähän maalauksella peiteltiin. 4000 tuli markkinoille v. 64 niin miksi oli jo silloin uudelleen maalattu. Ostettiin liikkeestä.- Foortin tallissa
Nuo Foortit tuppasi syttymään palamaan aika herkästi, kun johtosarja kärvähti. Monesta maalattiin konepellit uudelleen. Meillä on vieläkin vm. 1966 mallin Ford 3000 ja se syttyi palamaan v. 1969, kun kaapeli hankautui konepellin reunaan ja alkoi kipinöimään. Saatiin sammumaan ajoissa, vain paikkamaalattiin. Myöhemmin ostin uudemman Foortin, jolla oli ajettu 600 tuntia ja kaksi vuotta vanha, oli palanut konepellin alta, että piti maalata konepelti ja moottorikin.
Tuo kotitilallesi ostettu traktori voi olla ollut myös säilytyksessä sellaisessa paikassa, että maalit ovat menneet huonoon kuntoon, kun monilla isännillä oli maapenkkoihin tehtyjä traktoritalleja (kellareita) taikka vanhoihin AIV-torneihin tehtyjä talleja, joissa traktorit ja autot ruostuivat parissa vuodessa hurjaan kuntoon. Traktori on voinnut olla myös heti uutena kaivoksessa maan alla, jolloin se on on ollut todella maalauksen tarpeessa parin kolmen vuoden jälkeen.
Muistan myös tapauksen jossa hankkijan myymä "uusi" Massey-Ferguson 135 oli jo maalattu uudelleen, kun se oli ollut jo yhdellä tilalla vähän aikaa ja lavakuivuri oli syttynyt palamaan. Tuo Massikka oli peräkärryn kanssa siinä kuivurin ovella ja maalit kärventyivät, sekä takarenkaat paloivat. Isäntä vaihtoi hankkijalta uuden traktorin ja tuo palanut traktori meni kunnostuksen ja maalauksen jälkeen myyntiin.
Silloin 60- 70 luvulla ei homma ollut mitenkään tarkkaa, myyjät eivät niin herkästi kertoneet traktorien historiaa ostajille. Uudehko traktori saattoi olla lojunut Saimaan pohjassa (juuri Ford 4000 muuten) jonkun aikaa ja myytiin sitten täysin tietämättömälle isännälle. Yksikin Ford 4000 vm. 1971 oli heti uutena pahassa ympäriajossa, missä siitä irtosi kolme pyörää. Omistaja vaihtoi sen heti uuteen Ford 5000 ja liike kunnosti tuon Ford 4000 kuntoon. Se sattumalta myytiin eräälle sukulaiselleni, joka sai tietää isältäni traktorin historiaa. Kauppa tietysti purettiin ja tilalle tuli uusi Ford 5000, mutta tuo Ford 4000 jatkoi seuraavalle tilalle, eikä taaskaan ostaja tiennyt mitä osti...
Merkkiliikkeestä nämä kaikki myytiin!
- aloittaja4
Muuten se meidänkin 4000 paloi, eli johtosarja syttyi tuleen. Sen vaihdolla taas mentiin eteenpäin. Hyvinkin voi olla, että oli palanut ja siksi maalattu.
Oliko niissä myös tyyppivika, että etupyörien laakerit ei kestäneet?- Foortin tallissa
Eipä nyt mieleen tule, että erityisemmin etupyöränlaakerit olisivat olleet Ford 4000 vaiva, mutta muuten tuossa 1000-sarjassa oli yksi ongelma ylitse muiden, nimittäin kytkinlevyt vaihdettiin takuuseen heti uudekseltaan lähes kaikkiin traktoreihin. Lisäksi 3-sylinterissä malleissa oli ongelmia nostolaitteiden kanssa, mm. automaatti-/kiintosäädön vivustosta särkyi työstövirheen vuoksi herkästi yksi osa. Myös valmistajan öljysuositus ei soveltunut maamme oloihin.
- aloittaja4
Meillä ulosottoakseli pyöri lähes uudesta saakka jatkvasti, vaikka yritti pois kytkeä sen päältä. Sen "kytkimessä" oli kait jotakin, että ei kunnolla irrottanut. Hieman vaarallinen sellainen.
- Foortin tallissa
No juu, siitä v.o.a tsydeemistä kuluu se jarrupala ja akseli alkaa pyörimään, tosin ilman suurempaa tehoa, mutta vaarallinen on ja varsinkin kylmänä tehojakin löytyy sen verran, että käsi menee rullalle. Ei ihan mahdoton korjata, mutta riittävän hankala, että monet ei sitä ala korjailemaan. Sama vika myös Ford 5000 akselissa. Pienemmissä Foorteissa olikin mekaaninen kytkin, joissa niisäkin joskus lukitus petti, akselista lohkesivat seegerin olkkeet ja kytkinkappale pääsi liikkumaan. Onhan noissa koneissa aina jotakin vikaa!
Ford 4000 traktori 8/2 vihteistolla maksoi joulukuussa 1965 uutena
10200 mkyksi kaikkien aikojen parhaista ja kestävimmistä traktoreista. miinuksena vaihteiden välitykset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau363759Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433110Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343016Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4582685Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1831976Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431876Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat281488- 381365
Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51261- 781202