Tuttu kaunis melodia virsikirjasta; upeilla luontokuvilla

37

352

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jätkätuttusi

Sinä juoppojätkä ja ex kommunisti kuuntelet nykyään virsi netistä? Eihän tuo paha oo, mutta näkyykö jo "takaseinä" ?

• muuan kulkia,

Kaunista, surullista, elämä on rajallista,

capt cöpenick usein olen lukenu juttujasi, olet hyvin sivistyny korkeasti koulutettu hieno mies.

sydäntä kouristaa tuo musiikki, moni läheinen on poistunu tuonpuoleiseen

ja moni läheinen on lähtökuopissa,

joskus toivon jopa omaa poismenoa , sillä elämä on kolihnu jo tarpeeksi.

• Virsi 439
      • en tykänny,,,

Olipa irvokas esitys, kauis musiikki pilattu irvokkaalla huumoripitoisella esityksellä.

• Ei ehkä irvokasta
        en tykänny,,, kirjoitti:

Olipa irvokas esitys, kauis musiikki pilattu irvokkaalla huumoripitoisella esityksellä.

sentään, mutta uskonnon vapaus kun on, niin aivan "laillista" on huumoria laittaa mukaan.

• joku kai haluaa
        Ei ehkä irvokasta kirjoitti:

sentään, mutta uskonnon vapaus kun on, niin aivan "laillista" on huumoria laittaa mukaan.

pelonsekaisen ahdistavan vanhurskauden säilyvän iäti,
        mutta elämä on prosessi... kuin virta... kaikki muuttuu koko ajan, ei entiselleen mikään jää. Vapautuksen tunne suoristaa selän.

• 516
        joku kai haluaa kirjoitti:

pelonsekaisen ahdistavan vanhurskauden säilyvän iäti,
        mutta elämä on prosessi... kuin virta... kaikki muuttuu koko ajan, ei entiselleen mikään jää. Vapautuksen tunne suoristaa selän.

Tuolla maaseudulla ei mikään muutu, naapuria vahditaan.

• ei yhtä oikeaa
        516 kirjoitti:

Tuolla maaseudulla ei mikään muutu, naapuria vahditaan.

Mitä tiedät maaseudusta, oletko asunut siellä.
        Tiedätkö että nuoret haluavat rakentaa talonsa juuri naapuriin mutta eivät tahdo saada tontteja niin paljon kun haluavat.
        Ja mikä parempi paikka lapsiperheelle on asua kuin lahellä näitä vahtijoita, nehän vahtivat lapset

• Makriina ek

Kaikkein helpoin tapa hyökätä auktoriteetteja vastaan on uskonto. Se ei käy vastaiskuun. Tuonpuoleinen vastustaja ei esitä vastalausetta.
        Ei iske takaisin. Ei vaadi perusteluja.
        Meillä ei enää ole laissa jumalanpilkkapykälää.

Minusta uskonnon pilkkaaminen on aina ollut sivistymätömyyden osoitus. Vaikka en ole itse uskoontullut, en kuitenkaan koskaan pilkkaisi ihmisten syvimpiä tuntoja.

Toinen asia on, että uskontoa käytetään useinkin muitten alistamiseen ja annetaan ymmärtää, että "oikea" usko on antanut seuraajalleen todellisen tiedon ja oikeuden tuomita toisinajattelijat.
        Se on pilkkaa paljon julmempaa.

• Nikitön 5

Aloittajalle hyvää huomenta. Kiitos että otit aiheen tännekin, onhan nämä niitä perusasiota.

Mitä pidätte Siionin kanteleen laulusta 216 Kristallikuoron esittämä Minä pidän siitä ja on siellä paljon kauniita ja puhuttelevia lauluja muitakin.

• Joku häikkä koneella tänään. Mitkään sivut eivät avautuneet paitsi Yotuben musiikkivideot ja sähköposti.

Nimim. Muuan kulkija on lukenut kirjoituksiani. Valitettavasti olen käynyt vain kansakoulun. Siihen aikaan maaseudulla ei ollut mahdollisuuksia jatkaa opintoja.
      Nikitön 5.lle kiitos muistamisesta.

• *Kukkahame*

Onkohan yhteyksissä vaiko konekohtaisia nuo kaikki katkokset ja sisään kirjautumiset, tänään on ollut vaikea päästä yhtään mihinkään.

Kaunis tuo Vanhavirsi Taalainmaalta, kiitos siitä!

• napsauta kuvaketta

sivut aukeaa normaalisti kun päivittää ylhäällä olevasta pienestä päivittämis kuvakkeesta..

• Satu*

Mikä on sinun lempivirtesi?
      Tämä on ollut yksi minun parhaistani rauhan ja suojan antajistani elämäntielläni.

600 'Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan'

Erkki Melartin 1923

Hyvyyden voiman ihmeelliseen suojaan
      olemme kaikki hiljaa kätketyt.
      Me saamme luottaa uskolliseen Luojaan,
      yhdessä käydä uuteen aikaan nyt.

Jos ahdistuksen tie on edessämme,
      myös silloin Luoja meitä kuljettaa.
      Annamme Isän käsiin elämämme.
      Hän itse meille rauhan valmistaa.

Suo, Herra, toivon kynttilöiden loistaa,
      tyyneksi, lämpimäksi liekki luo.
      Valaiset pimeän, voit pelot poistaa.
      Jää keskellemme, Herra, rauha tuo!

Kun pahan valta kasvaa ympärillä,
      vahvista ääni toisen maailman,
      niin että uuden virren sävelillä
      kuulemme kansasi jo laulavan.

Hyvyyden voiman uskollinen suoja
      piirittää meitä, kuinka käyneekin.
      Illasta aamuun kanssamme on Luoja.
      Häneltä saamme huomispäivänkin.

(Dietrich Bonhoeffer 1944. Suom. Anna-Maija Raittila 1981, 1984. Virsikirjaan 1986.)
      Sävel:
      http://www.virret.net/cgi-bin/linnea.pl?document=hakutulos&search=Hyvyyden voiman&Hae.x=8&Hae.y=6&Hae=Hae

• Nikitön5

Minullakin on ollut ongelmia, osa kirjoituksista katoaa

• Sun puolees huutaa
    • Lainassa 6o plussalt

Seuraavakin virsi, 441, on aina ajankohtainen. Onkohan poistettu, minulla on vain vanha virsikirja? 2. säkeistössä lauletaan:

Nyt täynnä huoruutta on maa
      ja saastaisuutta kauheaa,
      se nuoret vanhat täyttää.
      He himoissansa kulkevat,
      myös muita houkuttelevat
      ja vilppiänsä käyttää.
      Niin iloita saa horolauma,
      joukkonsa kanssa riemuita,
      kun synti vallan saapi
      ja totuus katoaapi.

• Niih..

Ukot aina käyttää tilaisuutta hyväkseen vaikka uuniluuta tulisi
      p i l u a a n kauppaamaan niin kyllä kelpaa,
      sitä vaan ihmettelen miten tommonen ukko kelpaa kaikille naikkosille,???
      eikö yhtää hävetä, mitä ukon vaimo ajattelisi jos saisi tietää,
      kyllähän vaimot aina tietää, mutta antavat asian olla ei vanhaa liittoa viitti hajottaa, ku ukko ei kuiteskaa siitä paremmaksi tulisi,
      meikäläisen h u o r a pukki sairastu alzhaimeriin,
      kuoli ja kuopattiin. kai se oli luojan rangaistus huonon elämän seurauksena,
      eikö nämä naisrievut huomaa että ukko käyttää jokaista h u o r a a hyväkseen mikä tulee tyrkylle,,
      yliseksuaalisuus on selkeä merkki neurologisesta sairaudesta, näin oli meilläki.

• surullista

Hävetä saisi kaikki rienaajat capt cöpenickin ketjussa, missä ei näytetä osaavan kunnioittaa kaunista musiikkivalintaa!

• Kotini oli uskonnollinen. Vaikka lapsia oli paljon, vain uskonnollista kirjallisuutta löytyi kirjahyllystä. Radiokin tuli myöhään, koska kotitalon tuli sähköt kun olin "väessä".

Mieleen jäi monia uskonnollisuuteen liittyvää musiikkia. Monta vuosikymmentä torjuin mielestäni vanhat virret yms. kun ne tuli mieleen.

Vaikka olen panteisti-uskovainen, silti hyvä uskonnollinenkin musiikki on universaalista ja hyvin lohdullista; balsamia mielelle.

• *Kukkahame*
    • hevat
      • Satu*

Tässäkin kaunis virsi:

http://www.virret.net/cgi-bin/linnea.pl?document=hakutulos&search=Kosketa minua Henki&Hae.x=9&Hae.y=7&Hae=Hae

Kosketa minua, Henki,
        kosketa, kirkkaus!
        Anna elämälle
        suunta ja tarkoitus.

Kosketa, Jumalan Henki,
        syvälle sydämeen.
        Sinne paina hiljaa
        luottamus elämään.

Rohkaise minua, Henki,
        murenna pelkoni.
        Tässä maailmassa
        osoita paikkani.

Valaise, Jumalan Henki,
        silmäni aukaise,
        että voisin olla
        ystävä toisille.

Kosketa minua, Henki!
        Herätä kiittämään,
        sinun lähelläsi
        armosta elämään.

Pia Perkiö. Uud. Anna-Maija Raittila 1979. Virsikirjaan 1986.

• vaihdetaan virret...
    • onhan näitä
    • Lorena*

Istuimme iltaa Karaoke laulajan luona. Aiheemme oli tunnetut laulut sekä niiden sisältö. Laulaja kysyi oletteko ajatelleet, nämä kaksi laulua kertovat samasta toiveesta onnen kaukorannasta ja unelmissa olevasta kaupungista.

Laulut ja esittäjät olivat,

Reijo Taipale, Satumaa
      http://www.youtube.com/watch?v=4iJzBmszxII
      Aavan meren tuollapuolen jossakin on maa, missä onnen kaukorantaa laine liplattaa jne

Kari Tapio, Olen kuullut on kaupunki tuolla
      http://www.youtube.com/watch?v=wNXTyfWI7BU&feature=related
      Olen kuullut on kaupunki tuolla päällä maan, pilvien puolla jne

Molemmat laulut kertovat tulevaisuuden haaveista päästä joskus sinne onnenmaahan.

• Nikitön 5

Kyynelsilmin kuuntelin ja katsoin kun Juha Tapio laulo kauniin joululauluni, pitää mennä kuuntelemaan jatkoa.

• ei rällätyksiä

Ei virsikirjaan sovi juopporällätytkset, iskelmät ovat iskelmiä joita hoilataan juovuspäissään kapakoissa.. Hengelliset ovat eri maata, jos virsikirjaan uusia lauluja otetaan niin esim. helluntalaisilla niitä on ja ovat kauniita.. Jos virsikirjaan otetaan iskelmiä niin silloin sen kirjan voi repiä tai polttaa.

• 5/7

Mutta eihän tämä ketju mikään virsikirjaluonnos ole, vaan palstalaisten linkittämiä kauniita lauluja!

• Makriina ek

Jos omistat virsikirjan tai vaikkapa Raamatun, ja se on riekaleinen ja huonokuntoinen, niin ohje on, että se tulee polttaa eikä sitä sovi panna paperikeräykseen.

Niin että voit heittää kirjasi pesään koska tahansa, mutta vain omasi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      218
      3439
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      240
      1683
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      98
      1567
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1429
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1384
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      160
      1306
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1238
    8. Ootko nainen noin mustis musta

Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t
      Ikävä
      27
      1099
    9. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      124
      1059
    10. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      972
    Aihe