Kertokaapa tietäjät voiko Samsung galaxy tab 2, 7 wifi liittää mokkulaa, usb lähtöhän siinä on. Gigantissa sanoivat että ei voi kun laite ei tue sitä. Mikäli asia on näin niin mistä tämä tukemattomuus johtuu itse laitteesta vai käyttöjärjestelmästä (Android OS 4.0 - Ice Cream Sandwich)?
Wlan verkko on jo olemassa eli asia on siltä osin kunnossa mutta tähän varsinaiseen kysymykseen kaipaisin tietoa. Kokemusta ei näistä tableteista ole muuta kuin ostokokemus eli laite on postissa tulossa.
Toisena asiana kysyisin sitä että mikä laite on hyvä tai paras mukana kannettava 3 mobile router jolla saa wifi yhteyden tablettiin?
Samsung galaxy tab 2, 7 wifi ja mokkula?
77
8014
Vastaukset
Kyseinen laite ei tosiaan tue virallisesti mokkuloita, mutta siihen on olemassa yksi ohjelma, jolla sen voi saada toimimaan. ( Täyttä varmuutta en voi antaa).
https://play.google.com/store/apps/details?id=de.draisberghof.pppwidget
Vaarii roottauksen.- Hieman ulalla oleva
Ok, kiitokset vastauksesta. Taidanpa ostaa jos tarvetta on ulkoiluttaa tablettia, sen kaveriksiksi omalla akulla toimivan 'taskumokkulan'.
- 5230,. (500)
Hieman ulalla oleva kirjoitti:
Ok, kiitokset vastauksesta. Taidanpa ostaa jos tarvetta on ulkoiluttaa tablettia, sen kaveriksiksi omalla akulla toimivan 'taskumokkulan'.
ok itekin miettiny tota mokkula hommaa mutta jos tämä tab 2 7.0 wifi ei sit tue sitä niin saa tuon hyvin toimiva htc explorerin wifi hots spot kelvata koti wlanin ulkopuolella,toisaalta vaatis se mokkulakin virtaa joten melkein sama asia kulettaako tollasta pikku puhelinta mukana
- Kalakkuna
5230,. (500) kirjoitti:
ok itekin miettiny tota mokkula hommaa mutta jos tämä tab 2 7.0 wifi ei sit tue sitä niin saa tuon hyvin toimiva htc explorerin wifi hots spot kelvata koti wlanin ulkopuolella,toisaalta vaatis se mokkulakin virtaa joten melkein sama asia kulettaako tollasta pikku puhelinta mukana
Ei ole sama asia, puhelin imaisee akun parissa tunnissa wlan jako toiminto päällä ja mokkula kestää n. 5-6 tuntia, ainakin itsellä, myös ipad syö vähemmän virtaa wlan verkossa.
- 5230,. (500)
Kalakkuna kirjoitti:
Ei ole sama asia, puhelin imaisee akun parissa tunnissa wlan jako toiminto päällä ja mokkula kestää n. 5-6 tuntia, ainakin itsellä, myös ipad syö vähemmän virtaa wlan verkossa.
joo eihän se sama tietysti ole,mutta kun ei muutakaan ole kuin puhelin kodin ulkopuoliseen käyttöön niin eletään sen ehdoilla,pit.pyrkiä käyttämään tablettia siellä missä on virtalähde niin ei ole ongelmia ja jos tulee tilanne että ei ole lataussähköä saatavilla ollaan sitten ilman,mutta jopa sen kaks ja puol tuntia voi laskea käytettävyyttä puhelimella täydestä akusta sähköttömissäkin olosuhteissa,eli tilanteen mukaan eletään ja kotikäyttöä tällä on kuitenkin 97% ajasta
Itse sain Saunalahden datapaketin mukana tupla sim-kortit. Eli toisen saa laitettua kännykkään ja toisen vaikkapa mokkulaan. ( Samaan hintaan) Olen nyt käyttänyt sitä toista korttia LG Optimus 2X mallissa, koska se sopii parhaiten wlan tukiasema käyttöön matkoilla. Vietimme syysloman yhdellä mökillä ja nettiyhteyden parantamiseksi vein LG yläkerran ikkunan viereen ja laitoin siitä wlan jaon päälle. Yhteys toimi ihan hyvin mökin alueella yhdellä läppärillä ja 2 Android kännykällä.
- Riitta tre
Minäkin kysyn sinulta ostin Asus Nexus 7 android 4.1 tabletin jossa ei ole 3tä vaan Wlan miten voin käyttää sitä sitä asuntoni ulkopuolella jossa ei ole Wlan yhteyttä. mitä laitteita tarvitsen esim. tikun. ja minkälaisen Saunalahden liittymän koska minulla sieltä mobiililiittymä.
- Riitta tre
Vapunen,toimiiko E353g nettitikku PPP ohjelmalla ASus NEXus 7 android 4.1 tabletilla
Sitä en valitettavasti osaa sanoa, koska minulla ei ole kokemusta tuosta laitteesta tai mokkulasta.
- Riitta tre
nyt asia selvisi kun soitin Saunalahteen. jossa sanottiin että Asus Nexusiin ei sovi mikään mokkula, vaan kannattaa käyttää android puhelinta tukiasemana, koska minulla Mega Reilu liittymä. Itselläni on Nokian puhelin mutta miehelläni on Samsung android puhelin johon Sanalahden virkailija kehoitti vaihtaa minun SIM-kortin niin lasku tulee MEga REiluun minulle. Kysynkin nyt, tarviiko minun ladata joku ohjelma play-kaupasta että yhteys pelaa tablettimen ja puhelimen välillä
Jos miehesi kännykässä on vähintään Android 2.2 versio niin silloin siinä on wlan jako toiminto, eli Play kaupasta ei tarvitse ladata erillistä ohjelmaa. Wlan jako löytyy yleensä puhelimen nettiasetuksista. ( Voin kertoa tarkan polun, jos kertoisit sen puhelimen tarkan mallin).
- Riitta tre
Hyvin toimii niiden yhteys. tabletti ilmoitti yhteydeksi noin 65 mps. Miehen puhelin on
SAmsung Xcover. Samsung Galaxy Xcoberista se kohta löytyy täältä: Valikko->Asetukset->Langattomat ja verkot->Internetyhteyden jakaminen->Siirrettävä Wi-Fi-tukiasema
- Riitta tre
muuten hyvin mutta yhteys pompii yhtäkkiä pois kanta-alueelta. onko asetuksissa joku vialla kun yhteys katkeaa .
- Riitta tre
Nyt selvisi mikä oli vikana jotta yhteys toimii hyvin pitää puhelimeen tallentaa operaattorinpalveluasetukset jotka me tallensimme hetki sitten, meillä Saunalahti ja yhteys alkoi pelaa moitteemattomasti.
Hyvä että yhteys toimii nyt hyvin.
- Riitta tre
Näillä laitteilla saimme yhteyden toimimaan hyvin ja Saunalahden Mega Reilu-liitymällä ja palveluasetukset puhelimeen. Tabletti tämä
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/0445/djdsh/Asus-Nexus-7-Android-4-1-tablet-16-GB
puhelin tämä
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/43521/dcnjr/Samsung-Galaxy-Xcover-GT-S5690-saankestava-ja - Riitta tre
Tässä pienempi ja halvempi puhelin Samsung Galaxy (S 5360) jota voi käyttää tukiasemana ja yhteys pelaa hyvin
http://www.verkkokauppa.com/fi/s?s=1&q=samsung galaxy YS5360&submit=Hae&category=&brand=&minprice=&maxprice=&availability=all - Nexus
DNA:n langaton mokkula ja Nexus 7 toimivat loistavasti....Tuplakaista-liittymässä mukanba tullut mokkula pelaa 100% ja nyt pääsee aina kätevästi interwbsiin ku on muiden yhteyksien ulkopuolella.
- Samsung
Eli toimiiko samsung galaxy tab 2 7.0 mokkulall jos siihen lataa tuon jutun?
- 5230,. (500)
ei toimi ilman roottausta sanoo ohjelma... ja vapunen ylempänä
- samsung
mikä on roottaus?
http://wiki.androidsuomi.fi/Mitä_roottaminen_tarkoittaa
Tuossa on aika hyvin selitetty että mitä roottaus tarkoittaa.- iphone42
maksaako se jos jakaa kännykän internetin tablettiin ja on rajaton netti vai pitääkö siihen olla erillinen liittymä tyyppi? iphone 4 on kännykkä
Jos kerran on rajaton netti niin ei maksa ( Paitsi sen liittymän normaali maksu).
- iphone 42
voiko 3g verkon jakaa iphonesta vai pitääkö se olla wifi?
http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/applen ios paivittyy iphone 4sta vihdoin tukiasema/a591308
Eli Iphonessa pitää olla kaikki päivitykset asennettuna, jotta se toimisi.
- iphone 42
varmaa myös toimii ios 6.1?
Kyllä, jos sen asetuksilla on wlan yhteyden jako kohta.
- iphone 42
tämmönen teksti tuli kun jaon verkoni sen 3g ei wifi verkkoa vaan dna 3g kännykän verkon : toiset käyttäjät voivat etsiä jaettua verkkoasia jos heillä on käytössä wifi nimellä iphone miten autossa voi tuota kännyn nettii jakaa kun ei siellä ole wifiä??
Juurikin näin. Sentakia verkko kannattaa suojata samasta kohdasta ( Jos voi). Eli siis kännykkäsi jakaa sen wlan yhteyden muille laitteille.
- iphone 42
mutta ei ole tällä hetkellä wlan yhteyttä käytössä vaan kännykän oma netti
No sen kännykän netin voi nimenomaan jakaa wlanín yli sen asetuksista. Toki tarvitset jonkin wlan laitteen jotta voit hyödyntää tuota yhteyttä. ( Kuten tabletti).
- iphone 42
nii mut ei voi jakaa tuota inter net hteyttä jos ei oo missään langatonta nettii vaii voiko muka
Itseasiassa toisinpäin. Jos kännykkä ei saa yhteyttä 3G verkkoon niin siitä ei voi tehdä wlan tukiasemaa.
- iphone 42
mulla on dna 3g verkko 1e kuussa kännkkään muttä sitä verkkoo ei voi jakaa samsung galaxy ttab 2
Onko tämä DNA verkko siis Iphonessa? Onko Iphonen asetuksista tätä wlan jako kohtaa?
- iphone 42
on iphonessa ja on voi wlanin kautta laittaa mutta ei sen 3g jutun kautta
Silloin 3G verkon kuuluvuus ei yllä sijaintiisi asti. Wlan jako toimii kuitenkin tällöib 2G yhteydellä.
- xddew
http://tabletvarasto.com/main/page_taulutietokone_tabletit_9101_ainol_novo_hero.html käykö tuohon tablettiin nettitikku esim tuo Huawei E160 3g nettitikku ainnakin tuossa lukee että tukee ulkopuolisia 3g verkkoja mut käykö tuo tikku siihen ja mistä tuon tikun saa jos käy?
- xddew
vapunen tai joku vastatkaa??
Hieman hankala vastata kun ei ole tietoa tuosta mokkulatuesta. Itse kysyisin sitä tuolta firmalta: http://tabletvarasto.com/main/page_yhteystiedot.html
- Robbe
Oisko pitänyt kysyä tiskillä notkuessa että onko tässä tabissa sim kortti paikkaa, näin ei tarviisi jakaa yhtään mitään. Näin tein ja ei ole ongelmia. Samsung galaxy note 10.1. N-8000
- tyhmä..
En paljoa näistä tajua, mut jos tabletti on Sony Xperia Tablet S ja siinä on wifi, ei 3g, toimisko siinä mokkula ? Ja jos kännykän netti on 3g niin sekään ei toimi jos jakaa sen tablettiin ?
Voi toimia jos ostaa usb adapterin ja roottaa tabletin. Tämä tosin ei aina ole helppoa. http://www.sony.fi/product/xperia-tablet-s/tab/editorialarticle3#3
Mikä kännykkä sinulla siis on? ( Malli)- tyhmä..
ääh, en tiedä roottauksesta mitään ja vilkasin tuota android wikin sivua tai mikä lie, vaikuttaa nii monimutkaselta että antaa olla :D
pitäskö vaan sitten ottaa perinteinen "pöytänetti" että sais yhteyden tablettiin ? :D
Kertoisitko kännykkäsi mallin? Siitä voi ehkä tehdä wlan tukiaseman.
- epätooiivoinen
Hei.
Kaipaisin apuanne.
Ostin samsung galaxy tab 2 7" ja puhelimen välityksellä yritin nettiin päästä mutta ei löydä wifi yhteyttä? bluetoothin se tabletti löyti mutta siihen se jäi..minulla on N8 puhelin ja saunalahden liittymä jossa datapaketti.... Eli yritit siis saada N8 mallista nettiyhteyden tuohon Samsungin tablettiin?
- 5230,. (500) 520
lataa tämä tablettiin niin onnistuu bluetooth nettiyhteys
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.bluexvpn&hl=fi - epätoivoiineen
Juuri niin.yritän n8 puhelimen netin saada tablettiin. Mitenkäs tuon latauksen saan kun ei ole minkäänlaista nettiä nyt tabletissa? Ja entäs sitten voiko pelejä lisätä tablettiin tietokoneen piuhalla jostakin?
Kiitoksia jo etukäteen teille. Pitää löytää jostakin julkinen wlan verkko jotta lataus onnistuisi. Pelien lataus onnistuu usb kaapelilla mutta ei välttämättä niin turvallisesti kuin Google Playsta.
- epätoivoiinneen
Kiitoksia sinulle :) yritän tänään jos pääsen kaupungille nii jos sieltä löytyisi julkinen wlan :) senkö jälkeen ei tarvitse enää julkista wlania kun on sen ohjelman asentanut? Mitenkäs ne pelien lataukset? eka koneelle ja siitä tablettiin mutta mistä niitä voi eka ladata koneelle?ja miten se siirto onnistuu?
Ei tarvitse jos saat jaettua N8 mallista internetyhteyden tuohon tablettiin bluetoothin kautta.
Itse en suosittele pelien lataamista muualta kuin Google Playsta. Toki Google Playssa on myös osittian huono tietoturva mutta ei niin huono kuin jos lataisi sovelluksia muilta latauspaikoista.- epätoivioioinen
ei yhdistä n8..Tulee teksti connection negotiation,assigned Ip is null??!
Eli mitähän mun nyt pitäisi tehdä? Bluetoothin löyti ja sain tablettiin sen bluevpn: ja siinäkin on jo n8 mutta ei vain yhdistä :( apuja kaivataan! - 5230,. (500) 520
Muista että laitteet pitää parittaa
- epätoivoooiienenn
Miten se tapahtuu? :/
- epätoivoonenen
Nyt sain paritettua ne mutta kun laitan sen bluevpn: päälle niin vieläkin sanoo että:connection negotiation,assigned Ip is null :( kuinka vaikiaa se on saada toimimaan :(
- toimii ok
Joku virheilmotus tuli mullekin kunnes pistin Settingsin Access point kohtaan internet.saunalahti (on sauniksen liittymä).
- epätoiivoinen tosiaa
Ei toimi sitten millään :/ Olenkohan mä laittanu väärin kaiken :( Tabin bluevpn:ssä on nyt n8 mutta ei yhdistä..yrittää kyllä mutta ei :( apuja kaivataan...mulla ois zte blade puhelinkin nii toimiskohan se sillä paremmin?
Todennäköisesti toimisi paremmin jos siinä on vähintään Android 2.2 versio.
- epätoivoiinnenen
n8 vai zte bladessa?
ZTE Bladessa. Tuossa Nokiassa on Symbian 3.
Android 2.2 versiosta lähtien wlan jako on sisäänrakennettu Androidiin.- epätotibvobivov
Miten minä yhdistän nyt tuon zte bladen wlan jaon?yhdistin pariksi...anteeksi kokoaikainen kyselyni mutta oon niin tumpelo :/
Valikko->Asetukset->Langattomat yhteydet->Internet yhteyden jako.
Jotenkin tuolleen. Tarkkaan en voi sanoa kun en omista toimivaa ZTE mallia.- epätoivvoviviv
ok.yritän tuolla konstilla jotenkin.Kiitoksia sinulle :)
- Eka Tabletti
N9 nokian wi-fi hotspot ei toimi yhteistyössä Android laitteiden kanssa. Ei näkyny Lenco TAB-1020 Eikä Samsung galaxy young valikoissa ollenkaan. Liekkö jotain ohjelmaa olemassa? Testin vuoksi ajattelin ostaa Saunalahden prepaid mobiliinetin jos ei toimi Lencossa ilman roottaamista pääsee läppärin kaveriksi
Varmaankin sama homma kuin Joikuspotissa eli N9 käyttää todennäköisesti ad-hoc tekniikkaa mitä Androidit eivät tue.
- Tab2
Hommasin tämän tabletin viikko sitten Gigantista ja otin sen mukaan mokkulan jolla siihen saa netin. Mokkula jostain syystä katkoo yhteyden aina välillä vaikka on laitteen vieressä... mistä mahtanee johtua?
Nyt olen miettinyt että puhelin ois näppärämpi yhteydenjakolaite kuin tuo tuo mokkula, mutta en ole saanut selville että miten /saako Nokia N900 mallin toimimaan sen kanssa ilman että pitää ostaa uusi puhelin tuon takia :(
Voiko joku täällä opastaa asiassa??
Kiitos etukäteen
Onko mokkula siis "Wifi" mallinen?
- Tab2
On joo wifi
Silloin sen paikkaa voi helposti vaihtaa esimerkiksi ikkunan viereen tai korkeammalle paikalle? Wlan yhteys kantaa noin 10-metriä mutta operaattorin yhteys voi parantua jos laitteen vie tällaiselle paikalle.
- Tab2
Thx... pitää kokeilla tuota. Nyt olen viikon aikana ladannut mokkulan useammin kuin tabin ja miettinyt sitä puhelin juttua jakajana niin ei tarviis kuljettaa taskusssa mokkulaan sekä puhelinta yhtäaikaa kun olen reissussa :)
http://talk.maemo.org/archive/index.php/t-67983.html
Tuolla on ohjeita N900 mallin wlan jakoon.- Tab2
Eipä saanut 4 w vanhaan noksuun toimimaan tuota jakoa, mutta eipä hätiä...laitoin sen kaappiin eläkkeelle :) Hommasin uuden Samsung galaxy s3:en ja palautin mokkulan takaisin operaattorille, joten nyt hommat pelittää taas kuin kuuluukin.
- Mull--
Samsung tab 2 7 parina dna. g4 akkumokkula ja siltä varalta että se unohtuu taskusta on 10 gigan dataprepaid simmkorttipaikassa.
Aika hyvin pelittää sekä mokkulalla että myös kortilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216484Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5552251- 1471837
- 821214
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa971012- 72960
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.74886Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10823- 30814
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon145747