Näyttelylinjaiset belgit jalostettu aivan uskomattoman tyhmien naiskasvattajien toimesta nopeasti pilale. Nyt niitä on pakko parantaa käyttölinjan koirilla. Groenedaelin luonne on pilattu pahimmin ja tervut ovat kohta samaa roskaa. Mihinkään työhön niistä ei ole ollut vuosiin täysin läpimädän hermoston, heikkojen viettien ja lukemattomien sairauksien vuoksi. Jotkut kasvattaneet geelareita jo 20-vuotta ja vieläkään eivät tajua kasvatuksen periaatteista edes alkeita, vaan tuottavat liukuhihnalta roskaa ihmisten vaivoiksi ja bisneslääkäreiden iloksi. Lääkebsnes rehotaa koirien sairauksein vuoksi. Geelikasvattajat ovat pilanneet rodun pohjia myöten ja nyt käsissä on läpimätä ja sairas populaatio.
Intervariaatiot tulevat
3
294
Vastaukset
- valkoista kohinaa
Helpommalla pääsisit kopioimalla sun aikaisemmat jorinat muista topikeista. Tää läppä on jo aika kivikautinen. Keksi jotain uutta.
- lähtööpier
Geelareill ei tee mitään mitään.... lähtevät karkuun jos pierassoo
- malin tulevaisuus
No olen kyllä tavannut ihan hyviäkin näyttelylinjaisia belgejä, tosin suurin osa niistä on vähäviettisiä tai huonohermoisia mutta kyllä joukossa on hyviä harrastuskoiriakin, joista varmasti olisi ollut tekemään suojeluakin (ja jotkut ovat tuloksia tehneetkin).
Ja toisaalta, kyllä olen tavannut aika heikkoja käyttömalejakin, osa mennyt ihan harrastajille eli pentuakin päästy vähän valkkaamaan, mutta eipä sitten ole ominaisuudet riittäneet oikein mihinkään...
Tällä hetkellä pitkäturkeista löytyy muutamia tosi hyviä yksilöitä, muutama aika hyvä musta ja sitten tervuja on kanssa näkynyt hyviä... Aika näyttää miten nämä muunnokset muuttuvat, jääkö vaan muutama tähdenlento vai tuleeko niihin hyvän käyttömalin veroisia käyttökoiralinjoja. Saa nähdä! Mali on tällä hetkellä varmin valinta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059