Luontokuvauksella rikkaaksi?

MITÄÄN JÄRKEÄ??

Tai edes elinkeino? Ei liene mahdollista. Nytkin netissä on miljoonia kuvia ilmaiseksi jaossa. Ja lisää tulee: ilmaisetluontokuvat.blogspot.com Onko tässä valokuvauksessa enää mitään JÄRKEÄ????

34

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei taidot riitä?

      " Onko tässä valokuvauksessa enää mitään JÄRKEÄ???? "

      on.

      "Luontokuvauksella rikkaaksi?
      ai edes elinkeino? Ei liene mahdollista."

      Kyllä tässäkin maassa on useita ammattilaisluontokuvaajia.

      • Vaikka olutta

        Myy kamerasi romppeet pois.
        Vaurastut enemmän näin ja sinulle jää muutakin aikaa


    • Ja lisää tulee

      Tiedätkö jonkun muun harrastuksen jolla tulee rikkaksi, paitsi henkisesti?

      Meidän kylässä pari rikkainta harrastaa sauvakävelyä. Lieneekö harrastus rikastumisen syy vai seuraus?

    • aatu45

      Luontokuvaus on parempi lopettaa heti jos meinaa rikastua.
      Perusta valokuvausliike ja kuvaa ylioppilaita yms juhlia
      niillä rikastuu

    • nmnaff

      Onko missään yrittämisessä järkeä. Hiljattain meni suuri ruotsalainen Experttikin (elektroniikka, valokuvaus ja kodinkoneliike) mananmajoille.
      Yrittämisellä saa nykyään aikaan vain juhlavan konkurssin, ellei keksi jotain ennen näkemätöntä ja saa patenttia sille. Sitten kun patenttisuoja loppuu tulee kuitenkin konkurssi.

    • Verosukeltaja

      Ei ammattikuvaajia enää tarvita, kun kuka tahansa Pertti Perusinsinööri tai Seppo Hovi voi ottaa uudella Nokia Lumia kännykkäkameralla taiteellisesti ja teknisesti ammattitason kuvia. Kyllä.

    • ddde33

      Mutta huomatkaa, että tuossa linkin tapauksessa kuvat menevät ilmaiseksi jakeluun... Ei jummarra.

    • pikseleitä

      Kuvaaminen on niin hauskaa. En ehkä tiedä miksi. Mutta joskus onnistuu. Olen oppinut näkemään ympäristöni tarkemmin ja huomaan kauniit ja kuvaukselliset kohteet . Oikeastaan katson koko ajan kuvausnäkymää. Työpaikkani ihmisten parhaat ja erilaiset kuvakulmat olen valmiiksi valmiiksi katsastanut. Niinpä juhlissa osaan hakeutua haluamaani paikkaan. Enkä ole keltään vielä saanut rahaa. Työpaikkani olen sanut pitää. Ehkä sen vuoksi, että aina on hymyileviä immeisiä. Myös ne mörrimöykyt hymyilevät joskus.

    • Roskaa

      Kävin noilla sivuilla, roskaa, ei kukaan noista halua maksaa.

      • ilmai-seksi-antaja

        "Kävin noilla sivuilla, roskaa, ei kukaan noista halua maksaa. "

        mun mielestä kuvat ovat ihan ok harrastajalle.
        ihan mukavia kuvia imo.


      • 10+17=
        ilmai-seksi-antaja kirjoitti:

        "Kävin noilla sivuilla, roskaa, ei kukaan noista halua maksaa. "

        mun mielestä kuvat ovat ihan ok harrastajalle.
        ihan mukavia kuvia imo.

        Tiesitkös se "verosukeltaja" että kännykkä kamerat eivät zoomaa vaan ne suurentaa pixeleita ja niissä on aivan pas*a valotus verrattuna järkkäreihin


      • Vuosien työllä

        Ihmettelen roska-kommenttia ja sen saamia plussia. Ei kuvat huonoja ole, mutta eivät toisaaltaerotu joukosta. Suurimmalta osalta amatöörejä nuo jäävät kuitenkin ottamatta. En harrasta lintukuvausta, enkä siksi voi esittää asiantuntijaa. Monissa kuvissa on hieno pohjoinen valo (ne mitkä katsoin). Se ainakin erottaa ne miljoonista muista.

        Kuville ei voi antaa laatusanaa hervoton, ällistyttävä, ennen näkemätön, amazing. Luulen että pitkä tele ei ole vastaus. Tai sekin on, jos sillä kuvataan niin läheltä kuin sillä voi. Pitää olla hajulla, tuntumassa. Linnun pitää "tulla silmille". Pitää olla läsnä, tässäkin. Varmaan pitää tutustua lintujen elämään. Lyhytpolttovälinen obiska ja kameran kaukolaukaisu voivat tuottaa parempaa tulosta. Luulen.


      • Vuosien työllä
        Vuosien työllä kirjoitti:

        Ihmettelen roska-kommenttia ja sen saamia plussia. Ei kuvat huonoja ole, mutta eivät toisaaltaerotu joukosta. Suurimmalta osalta amatöörejä nuo jäävät kuitenkin ottamatta. En harrasta lintukuvausta, enkä siksi voi esittää asiantuntijaa. Monissa kuvissa on hieno pohjoinen valo (ne mitkä katsoin). Se ainakin erottaa ne miljoonista muista.

        Kuville ei voi antaa laatusanaa hervoton, ällistyttävä, ennen näkemätön, amazing. Luulen että pitkä tele ei ole vastaus. Tai sekin on, jos sillä kuvataan niin läheltä kuin sillä voi. Pitää olla hajulla, tuntumassa. Linnun pitää "tulla silmille". Pitää olla läsnä, tässäkin. Varmaan pitää tutustua lintujen elämään. Lyhytpolttovälinen obiska ja kameran kaukolaukaisu voivat tuottaa parempaa tulosta. Luulen.

        Sattumoisin löysin aika hyvän tarinan hakusanalla "Mattias Klum photographer"
        http://www.youtube.com/watch?v=ArZdTRBtAAI

        Eräs (am) ammattilainen antoi ohjeen (portretti)kuvaukseen jotenkin tähän tyyliin: jos kuvaat tiettyä aihetta, älä ota kuvaan koko maailma. Eli rajaa tiukasti. Vapaasti sovellettuna eläinkuvaukseen; ainakin useimmista kuviassa pitää näkyä vain se kohde selvästi pääosassa. Maisema ja elinympäristökuvat tietysti täydentävät tarinaa. Jos haluat, että kuva tulee johonkin julkaisuun, on myös kuvattava vaakaan ja pystyyn, ja jätettävä tilaa tekstille.


      • ilaseksiantoisuus
        10+17= kirjoitti:

        Tiesitkös se "verosukeltaja" että kännykkä kamerat eivät zoomaa vaan ne suurentaa pixeleita ja niissä on aivan pas*a valotus verrattuna järkkäreihin

        "Tiesitkös se "verosukeltaja" että kännykkä kamerat eivät zoomaa vaan ne suurentaa pixeleita ja niissä on aivan pas*a valotus verrattuna järkkäreihin "

        Mene amerikkaan.
        Siellä kaikki on suurempaa, jopa pikselitselitselitselit...


    • sEPiSepitaloe

      Kävin noilla sivuilla ja kuvat olivat pääsääntöisesti todella hyvää harrastelija tasoa. Mutta kyllä sieltä pommpas ainakin minun silmääni aivan huippuna yksi metsokuva ja yksi talitiaiskuva. Karhukuvat olivat mukavia myös. Ihan hyvää tasoa, en ehkä itse kuitenkaan olisi kaikkia noista kuvista laittanut tuonne.

      • Kävin kurkkaamassa ja esiin saamani kuvat olivat vain 1000 pikselin luokkaa pitkältä sivultaan.. Valokuvalaatuun 300/inch se riittää noin 3 tuuman kuviin eli kymppikuviin ei sen enempään. Jo 12M kameralla saat 10 kertaisen erottelun joten kannattaa kuvata ihan itse jos oikein haluaa kuvia. Muutoin en moiti niitä kuvia jotka katsoin, jos kuitenkin puhuu "ilmaisista luontokuvista" niin olisi syytä laittaa alkuperäiset jakoon jotta kuvilla olisi jotain todellista merkitystä.


    • Dol Biong

      ”… rikkaaksi? Onko tässä valokuvauksessa enää mitään JÄRKEÄ????”

      Rikkautta on montaa lajia. Henkisessä rikkausessa lienee paljon enemmän järkeä kuin mammonassa.

      • Huff 'N' Puff

        "Köyhää Jumala rakastaa. Rikasta Se auttaa!"


    • Huomio

      Vaatimustasoja kun on monenlaisia, ottakaapa tämä huomioon.

    • Kjhajkdhjskhzd

      On todella moukkamaista jakaa kuviaan ilmaiseksi samalla kun suomessa onammattilaisia jotka saavat alalta leipänsä. No jokaisella on vapaus mutta kannattaisi vähän ajatella nenääsä pidemmälle.

      • onammattilaisia?

        Taidat tuntea ammattilaisia jotka ei pärjää kuvanlaadussa ja tarjonnassa harrastelijakameralla kuvaavan aloittelijan kanssa.

        Kannattaisiko ”ammattilisen” vähän ajatella nenääsä pidemmälle ja vaihtaa alaa? Esim. hoitoalalla olisi vähemmän kilpailua, vaikka sielläkin on porukkaa (omaishoitajia tms) jotka tekee työtä ilmaiseksi.


    • luontorakas lelle

      kerran sain luontokuvasta 300€, kun joku halus sitä käyttää.

      tulin tosi rikkaaksi ja iloiseksi.

    • Et silleen

      Reilua kilpailua vastaan ei kellään varmaan ole mitään, mutta jos toinen antaa ilmaiseksi ja toinen pyytää satasia ja elättää sillä itsensä se ei ole oikeaa kilpailua .Tämä kaveri on varmaan yrittänyt rahastaa kuvillaan aikaisemmin ja kun ei kukaan osta niin nyt on pakko antaa ilmaiseksi ja jos ei edes nyt kukaan halua niin kaverihan tekee itsensä naurettaksi.

    • Paljoko

      Seuraava askel näillä "mestareilla" on maksaa että saa kuvansa näkyville.

    • mestarilta

      Paras ohje rikastumiseen on ns. kultainen sääntö.
      Muiden kadehtiminen on todella köyhää.

      On pelkästään hienoa, että järjestelmäkameraa omistamalla ei voi enää uskottavasti teeskennellä ammattilaista kun innostuneet harrastelijat jakavat saman tasoisia pieniä kuvia ilmaiseksi.

      Mitä voimme päätellä ”ammattilaisesta” joka täälä harrastelijoiden joukossa ruikuttaa muiden hinnoittelusta.
      Minusta tuo aloittelijan mainitsema on hieno markkinointioivallus. Jakaa pieniä kuvia ilmaiseksi jotta käyttäjille syntyisi halu ostaa häneltä samanlainen suurempana.
      Siinä on samankaltainen nerous kuin ns. markettijärkkäreiden myynnissä. Niitä kannattaa myydä vaikka tappiolla, että saadaan ostajista koukutettua merkkiuskollisia ja hankkimaan kalliita runkoja ja merkkiobjektiiveja.

    • buhahaaa

      Onko täällä muka ammattilaisia , buhahaaaaa

      • täällä on

        " Onko täällä muka ammattilaisia , buhahaaaaa"
        Siellä ei ole.


    • Sivusta vaan

      " Onko täällä muka ammattilaisia , buhahaaaaa"
      Siellä ei ole.

      Etkö vitun pässi tajua lukemaasi kun toistelet turhaa.

      • turha kilipukki

        "Etkö ***** pässi tajua lukemaasi kun toistelet turhaa. "

        pässi :-)

        et kai tarkoita kili?

        mikä tässä keskustelussa on sitten oleellista?


      • f4kuvaa
        turha kilipukki kirjoitti:

        "Etkö ***** pässi tajua lukemaasi kun toistelet turhaa. "

        pässi :-)

        et kai tarkoita kili?

        mikä tässä keskustelussa on sitten oleellista?

        4 kuvaa, neljä kuvaa, neljä pientä kuvaa. Ja kauhea poru.

        Maailma on muuttunut. Ennen purnattiin kun oli kylmä eikä ollut ruokaa. Nyt purnataan neljästä kuvasta.


      • pyykkilautaperä
        f4kuvaa kirjoitti:

        4 kuvaa, neljä kuvaa, neljä pientä kuvaa. Ja kauhea poru.

        Maailma on muuttunut. Ennen purnattiin kun oli kylmä eikä ollut ruokaa. Nyt purnataan neljästä kuvasta.

        "Nyt purnataan neljästä kuvasta. "

        nykyään purnataan 4 ammattilaisen liian kalliista kuvasta, jollaisen löytäisi netistä il-ma-seks


    • Loistavia otoksia

      Eräs luontokuvaaja jätti kameransa jalustalle ja paikalliset apinat alkoivat kuvata sillä..www.dailymail.co news/article 2011051

    • Nytkin

      Pitäisikö harrastelijan tulla luontokuvauksella rikkaaksi?
      Tiedätkö muita harrastuksia joissa tulee rikkaaksi?
      Voiko harrastus olla elinkeino?

    • 6 20

      Ihan aloitukseen... RIKKAAKSI tällä maapallollamme ei ihan helposti tulla. Toki "rikas" on myös paljon kiinni katsojan kannasta.
      Joku luuseri luulee minuakin rikkaaksi, kun teen naisvaltaisella matalapalkka-alalla työtä, olen säästäväinen, ja hankin ylijäämällä kamerasälää, enkä matkusta ulkomaille, istu kapakassa ym. Tosin, tähän tilanteeseen pääsin vasta, kun kituuttamalla olin maksanut ensin asuntolainaani vuosikausia...

      Palstan yläotsikko on "Harrastukset". Niin upea tilanne kuin olisikin saada edes toimeentulonsa omasta harrastuksesta (saati rikastua) on se todellisuudessa hyvin harvinaista. Oli harrastus sitten antiikin keräily, taidemaalaus, valokuvaus, urheilu, historia, sukuselvitys ...tai mikä tahansa. Toki asiaa voidaan ajatella myös niin, että RIKKAUTTA on omistaa harrastuksia. Surullisena katson 50v. ystäväpiirissäni niitä, joilla ei koskaan ole ollut mitään harrastuksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1575
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1305
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1186
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe