2-3kk vauvan mitat

Nippe

Heippa kaikki äitylit!

Minkä kokoisia teidän vauvat ovat/ovat olleet tuossa iässä?
Meidän poika on nyt 2,5kk ja pituutta on jo 64cm, painoa 6,040kg. Kasvaa ihan hirmusta vauhtia.

34

16729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tosca

Moi!
      Meidän esikoispojan mitat on otettu viimeksi muutama viikko sitten, silloin poitsu oli 2 kk vanha. Elikkäs: pituus oli 61 cm ja paino 6 kiloa.
      Sama juttu, kovaa vauhtia kasvaa ja kehittyy. Tippa linssissä olen katsellut pienimpiä vaatteita, joita olen jo laittanut pois käytöstä kun eivät poitsulle enää mahdu...

• Tosca

Tuoreimmat mitat pojusta otettiin viime torstaina. Poika siis nyt 3 kuukautta vanha ja pituutta on kertynyt 64,2 cm ja painoa on 7045 grammaa.

• mamma78

oli 2kk vanhana n. 62 senttiä ja 6,4 kiloa.

• ylpeä isi

68cm ja 8kg

• ylpeä äiti

läski kakara sulla! Katoin just kaupassa toisten lapsia kun niillä turpoo silmät päästä ja on jo kymmenen kaksoisleukaa...yök mitä syöttöporsaita! Meillä on nätti ja siro lapsi ja kasvu on ollut tasaista koko ajan. Hyvin syö poika, mutta se on kato geeneissä millanen kroppa muodostuu...jäntevä ja lihaksikaskin, mut ei läskiä!

• Mami
        ylpeä äiti kirjoitti:

läski kakara sulla! Katoin just kaupassa toisten lapsia kun niillä turpoo silmät päästä ja on jo kymmenen kaksoisleukaa...yök mitä syöttöporsaita! Meillä on nätti ja siro lapsi ja kasvu on ollut tasaista koko ajan. Hyvin syö poika, mutta se on kato geeneissä millanen kroppa muodostuu...jäntevä ja lihaksikaskin, mut ei läskiä!

Ei se sitä tarkoita että aikuisena on "lihava" jos vauvana on pyöreä. Kyllä se lapsi hoikistuu kun lähtee liikkeelle!
        Minusta vauvan kuuluu olla pyöreä kaikkineen kaksoisleukoineen...

• Toinen isä

65 ja 6.900(4,5kk) eli menee pituus ja paino -4:n ja poitsu on jäntevä ilman kolmea leukaa. Minusta hyvä niin...ehkei nyt vauvasta voi päätellä minkänäköinen tulee, mutta äitistä ja isästä kylläkin;)

• Kypsä äiti
        ylpeä äiti kirjoitti:

15-vuotiaanako sitä on äidiksi tultu? Järkyttävä, suorastaan sairas ilmiö tuo, että nuoret tytöt arvostelevat jo vauvojen mittoja. Vauvan kuuluu olla pyöreä, ja mielestäni pyöreä vauva on kauniimpi kuin laiha. (mielipide.) Todennäköisesti et imetä, (no, sen kertoo jo sekin, että ilmeisesti olet niin pinnallinen, että pelkäät rintojen rupsahtamista...) rintamaitohan on niin rasvaista, että nuo reisimakkarat ja kaksoisleuat johtuvat siitä. Rintaruokituilla vauvoilla on myös pyöreät imuposket.

Muuten, jos vauvasi paino nousisi mielestäsi liikaa, laittaisitko dieetille?

Toivottavasti aikuistut, ennen kuin ehdit välittää tuon sairaan arvomaailmasi lapsillesi.

• ylpeä äiti
        Kypsä äiti kirjoitti:

15-vuotiaanako sitä on äidiksi tultu? Järkyttävä, suorastaan sairas ilmiö tuo, että nuoret tytöt arvostelevat jo vauvojen mittoja. Vauvan kuuluu olla pyöreä, ja mielestäni pyöreä vauva on kauniimpi kuin laiha. (mielipide.) Todennäköisesti et imetä, (no, sen kertoo jo sekin, että ilmeisesti olet niin pinnallinen, että pelkäät rintojen rupsahtamista...) rintamaitohan on niin rasvaista, että nuo reisimakkarat ja kaksoisleuat johtuvat siitä. Rintaruokituilla vauvoilla on myös pyöreät imuposket.

Muuten, jos vauvasi paino nousisi mielestäsi liikaa, laittaisitko dieetille?

Toivottavasti aikuistut, ennen kuin ehdit välittää tuon sairaan arvomaailmasi lapsillesi.

Toiset ne ottaa täällä kaiken niin vakavasti... Olen kyllä ihan aikuinen nainen, 26-vuotias kahden lapsen äiti. Ja kyllä, imetän edelleenkin ja lisäksi poika syö soseita ja velliä, hän on nyt 5,5kk vanha. Minunkin mielestäni vauvan on oltava vähän pyöreä, mut ihan tosissaan sellaset vauvat jotka ovat jokapuolelta kauheita läskejä, ovat minusta tosi rumia!! Kyllä meilläkin on pojalla "sellua" reisissä ja posket ihanan pyöreät, mutta hän on siro ja jäntevä, ei kauhee tankki! Ja niin kato geeneissä se on...ruokaa kyllä saa niin paljon kun vaan jaksaa syödä! Mut huomaa sen kaupassakin kun kattoo eka äitiä ja isää et kehen lapsi on tullu... Ja ei meillä olla koskaan laihdutuskuurilla, ei oo ollu tarvis ;) Mut haloo, relaa nyt vähän, täällä on kiva vähän härnätä kun porukka ottaa heti nenilleen... :) Mut edelleen olen sitä mieltä et vauvoissa on olemassa nättejä ja ei niin kovin nättejä vauvoja...

• serkku
        ylpeä äiti kirjoitti:

Toiset ne ottaa täällä kaiken niin vakavasti... Olen kyllä ihan aikuinen nainen, 26-vuotias kahden lapsen äiti. Ja kyllä, imetän edelleenkin ja lisäksi poika syö soseita ja velliä, hän on nyt 5,5kk vanha. Minunkin mielestäni vauvan on oltava vähän pyöreä, mut ihan tosissaan sellaset vauvat jotka ovat jokapuolelta kauheita läskejä, ovat minusta tosi rumia!! Kyllä meilläkin on pojalla "sellua" reisissä ja posket ihanan pyöreät, mutta hän on siro ja jäntevä, ei kauhee tankki! Ja niin kato geeneissä se on...ruokaa kyllä saa niin paljon kun vaan jaksaa syödä! Mut huomaa sen kaupassakin kun kattoo eka äitiä ja isää et kehen lapsi on tullu... Ja ei meillä olla koskaan laihdutuskuurilla, ei oo ollu tarvis ;) Mut haloo, relaa nyt vähän, täällä on kiva vähän härnätä kun porukka ottaa heti nenilleen... :) Mut edelleen olen sitä mieltä et vauvoissa on olemassa nättejä ja ei niin kovin nättejä vauvoja...

No mun serkun poika on suurinpiirtein samaa kokoluokkaa kuin "ylpeän isän", mutta yllätys-yllätys: eipä näytä lihavalta. On juuri sellainen jäntevä ja lihaksikkaan oloinen, jos nyt niin voi tuollaisesta natiaisesta sanoa.

On muuten juuri tullut tutkimus, jonka mukaan hieman "läskien" vauvojen aivot kehittyvät parhaiten. Hmm, mitähän aivojen rakennusaineena käytetään...?

Ehkä tässäkin ketjussa tosiaan huomaa niiden geenien vaikutuksen ;) (Vitsi!)

• Kaitsu
        ylpeä äiti kirjoitti:

se oma vauva on kai ja toivottavasti maailman söpöin. Minun tyttöni on kohta kolme kuukautta ja lienee "ylpeän äidin" mielestä kauhea tankki mitoiltaan, 62 cm ja 6,9 kg. Tyttö syö hyvin, kasvaa tasaisesti ja on kovasti kehittynyt myös henkisesti. Minä ja mieheni olemme molemmat sopusuhtaisia, itse olen hoikka mutta naisellinen ja mieheni lihaksikas ja jäntevä. Vauvamme on vauvanpyöreä ja niin pitääkin. Hyvää kesää vaan kaikenlaisille vauvoille ja heidän vanhemmilleen!

• syvyyttä
        ylpeä äiti kirjoitti:

hmmmmmm.....sun mielestä kaunein lapsi ois pyöreä jos sun oma lapsi ois pyöreä ja toisin päin. Tuo on hullua mennä arvostelemaan et mikä lapsi on just sopiva. Toivottavasti sun "hyvissä"geeneissä on myös jotain korvien välissä(mitä hieman epäilen), koska siitä on enemmän hyötyä jatkossa.
        Saat vielä aikuistua...vaikka sulla tota ikää jo onkin.

• näyttäisi
        ylpeä äiti kirjoitti:

olevan geenit kohdallaan myös aivoissa. huh huh, kannattaa oikeesti pitää noi mielipiteet omina ettei lasta oteta huostaan.

• :)))
        serkku kirjoitti:

No mun serkun poika on suurinpiirtein samaa kokoluokkaa kuin "ylpeän isän", mutta yllätys-yllätys: eipä näytä lihavalta. On juuri sellainen jäntevä ja lihaksikkaan oloinen, jos nyt niin voi tuollaisesta natiaisesta sanoa.

On muuten juuri tullut tutkimus, jonka mukaan hieman "läskien" vauvojen aivot kehittyvät parhaiten. Hmm, mitähän aivojen rakennusaineena käytetään...?

Ehkä tässäkin ketjussa tosiaan huomaa niiden geenien vaikutuksen ;) (Vitsi!)

Jes! Tää oli nasevasti sanottu!

• äippä

Meidän poika oli 66cm ja 6140g.

• äiti-83

2kk 57.3cm ja 4670g sekä 3kk 60.3cm ja 5575g. syntymäpaino ja pituus 48cm ja 3kg.

• äityli

Minun tyttö on vähän yli 2kk ikäinen ja mitat oli viime neuvolakäynnillä 53cm ja 4255g.

• Tia

Syntyessään 49 cm/2 720 g (py 34,5 cm).
      Kuukauden iässä 54 cm/4 550 g.
      Kahden kuukauden iässä 56,2 cm/5 000 g (py 39,1 cm).
      Viikkoa vaille 3kk iässä 59,5 cm/5 580 g (py 40,8 cm).

• Toukka

Synt.mitat 3955g ja 53cm

2kk neuvolassa 5370g ja 60,5cm

• Sari

olivat 19.8.04 pituus 57,5cm,paino 4480g.Syntymämitat olivat pituus 51cm ja paino 3400g.

• äippä78

59cm ja 5570g

• inguna

Meidän poitsun tuoreet mitat(tultiin just neuvolasta;)
      Tasan kolme kuukautta 7050gr ja 65,5cm pituutta.synt paino oli 4250gr ja 52,5 cm !!!

• äiti minäkin

Hohhoijaa niin täällä alkaa jo se rasismi mistä meitä suomalaisia moititaan.On se vaan yhdenlaista rasismia että haukutaan toisen ulkonäköä ja ollaan itse muka niin fiksuja. Lakiin pitäis saada myös pykälä myös siitä että toisen ulkonälöä ei saa halveksia ompa sitten musta, punainen, laiha, lihava, tanakka. Ollan niin eurooppalaisia ja tässä asiassa ihan tyhmiä.

• ylpeä äiti.. :)

meillä tytön mitat

syntyessää: 3800g 49cm

1kk: 4945g 53cm
      2kk: 6220g 58cm
      3kk: 7080g 61,6cm
      4kk: 7960g 63,5cm
      5kk: 9210g 66,9cm

sellane meidän pikku typy :)

• :)

Poika syntyeessään 53.5cm, 3940g

2kk 61cm, 6290g
      3kk 64.2 cm, 7300g
      4kk 67cm, 7790g

Ja nyt 2-vuotiaana mitat on 92cm, 14,2kg :)

• Mamina

poika synt mitat oli 2,558g ja 45cm

1kk 53cm, 4,125g
      2kk 56cm, 4,710g
      3kk 59cm, 5,355g
      4kk 62cm, 5,830g
      5kk 64cm, 6,100g
      6kk 67cm, 6,400g

• ylpeä mami

Tyttö, syntyessä 51cm 3605g

1kk 56,5cm 4280g
      2kk 60,5cm 5720g
      3kk 64,5cm 6900g
      4kk 67cm 7555g

täysimetyksellä mennään :)

• tyttö 8kk

meidän tytön mitat:
      syntyessä: 2825g ja 46cm
      1kk: 3858g ja 52.5cm
      2kk;4564g ja 55.5cm
      3kk: 5502g ja 58,5cm
      4kk: 6370g ja 62cm
      5kk: 6750g ja 63.7cm
      6kk: 7065g ja 65.7cm
      ja eilen otettu 8kk: 7935g ja 70cm

• Meidän tytsyn 2kk mitat 6060g ja 59cm :)

• zonna

Samun mitat 4kk neuvolassa
      61cm, syntyessään 43cm
      6,4kg syntyessään 2,4kg

• boboboboo

Meidän pojan mitat:
      Syntymämitat 51cm/4220g

1kk: 4880g/56cm
      2kk: 5390g/57,5cm
      3kk: 6200g/61,1cm

• äiti 83

Meijän pojan mitat 2kk ja 5pv 5680g ja 58cm (syntymämitat 3290g ja 51cm).
      Kunnon spurtin otti eka kuukauden aikana (paino 1kk iässä 4920g). Nyt kasvaa tasaisesti :)

• mamiiiiiini

Meillä 2kk pojan mitat
      4440g / 56,5cm. (syntyissään 2955g / 48cm.
      Hippusen normia pienempi, mut kasvaa omalla käyrällään tasasesti.

• tällaista meillä

Meillä 2 kk mitat 6450 g ja 59,5 cm. Syntymämitat hippusen vajaa neljä kiloa ja 53 cm.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      69
      2723
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2664
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1480
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    9. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      44
      1216
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      8
      1197
    Aihe