ABS-hydrauliyksikön sähköpuolen vika?

Opel rules!!

Onko kellään kokemusta? Meillä vekkulu, farkku vm -2001, 1.8 koneella ja sellaisen vikakoodin antoi autoliike. Minusta siellä on kyllä pienempi vika - korkeintaan hiilet jumissa ohjausyksikössä tai kenties anturi jumissa joltakin navalta, mutta Autoåström olisi tehnyt 1600€ rempan. Näköjään ei mulqwistiahuvittanut alkaa renkaita irroittamaan ja vikaa etsimään, vaan katsoi koneella ja löi koneen kertoman paperille, että "artisti maksaa".

Olisiko vinkkejä?

7

996

    Vastaukset

    • Jos tuolla on ollut riittävän voimakkaita vikakoodeja, on turhaa lähteä arpomaan ja mittailemaan joutavia asioita.
      Kiinostaisi mitä ne koodit ovat olleet?

    • Miten vika ilmenee ajossa / mitkä vikakoodit?, voisi joku ehkä tietää jotain, jos noi kertoilisit.

      • Jos näitä vikakoodea olisi niin voisin antaa enusteen. Takuulla.


      • Varma kylmälehto kirjoitti:

        Jos näitä vikakoodea olisi niin voisin antaa enusteen. Takuulla.

        sen, sähköpuolen vika, on vain lähdettävä pyöristä ylöspäin..


      • Kertoihan tuo kirjoitti:

        sen, sähköpuolen vika, on vain lähdettävä pyöristä ylöspäin..

        Kertoi kyllä? Sähköpuolen vika? Aikamoinen määrä pystyy olemaan niitä sähköpuolen vikoja tuossakin laitteessa. Ei se korjaaminen ihan noin mene, pyöristä ylöpäin :)
        Voihan sitä lähteä mittailemaan antureita ym. paikkoja. Pitäisi vaan ymmärtää mitä ja miksi on mittaamassa. Mikäpäs on mukavampaa kuin lähteä tallille mittailemaan, ehkä joku kaveri sinne mukaan kaljaa juomaan. Eukon ohjeistaa sitten kutsumaan kun ruoka on valmis.
        Voihan niitä mittailla kun joku sanoo että niitä voi mittailla. Mitä niistä arvoista sitten oikein kukaan kostuu, mitä se tieto hyödyttää? Ompa ainakin lauantai mennyt liittimiä rikkoessa.
        Aloituskin on esimerkillisen huono esitys.
        1. Ei kerrota vikakoodeja.
        2.Valmiina on erittäin varma tieto viasta. Hiilet loppu tai anturi jumissa.
        3. Mulgwisti korjaamo, joka tulkitsi vikakoodit kertoen paljoko remontti tulee maksamaan. Koodi lienee ollut yksiselitteinen. Niitä on puolenkymmentä koodia joille korjausohje on vaihda ABS yksikkö.
        4. Eivät alkaneet renkaita irroittelemaan. Varmasti kun menet ja annat työmääräyksen että mitataan tunnistimet, varmasti mittaavat rahalla. Eivät siihen hommaan ryhtyneet koska se ei asiaa olisi miksikään muuttanut. Etkä olisi turhasta tutkimisesta mitään maksanut.
        5. Valitettavasti taidat kuulua siihen asiakastyyppiin, jolla on varma käsitys vian syystä. Siksi kiertelet kaikki korjaamot odottaen että joku olisi samaa mieltä kanssasi mittaatte ja vaihtelette niitä tunnistimia sekä hammaskehiä innoissanne kuin ilmapallo. Kunhan riittävästi on rahaa ja aikaa mennyt, palaat luultavasti tämän mulgwistin luo. Pyydät laittamaan kuntoon, korjaamaan nekin viat joita on tullut renkaasta ylöspäin korjatessa.
        6. Jos on varma että vika on pieni, sen voi ehkä korjata itse. Voi pyytää korjaamoa tekemään tämän pienen asian. Kannattaa tarkoin yksilöidä mitä ja miten tehdään. Eipä sitten tule laskutusvaiheessa epäselvyyttä maksusta ja maksajasta. Kyllä ne korjaamolla vaikka lekalla lyövät keskelle kattoa ja konepeltiä, jos sitä erikseen on vaille.


    • Vika oli suomennetuna abs-hydraulipumpun elektroniikkayksikkö.

      Vika on nyt korjattu. Sähkökampa irti, kontaktiainetta, pikapesu, ja se oli siinä.
      Auto katsastettu hyväksytysti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sedu Koskinen aikoo järjestää isot juhlat

      Näihin julkkiksiin ei näköjään päde mitkään lait tai korona tartu. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637821.html Kyllä esim. taviksen ylioppilas
      66
      4110
    2. Vapaavuorelle tuli kiire - Kaikki yleisötilaisuudet kielletään, mutta mites juottolat?

      Pelimies Vapaavuoren loppupeli Helsingin johdossa meni kimuraiseksi koronakriisin vuoksi. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000007637875.html "Vapaavuori
      Maailman menoa
      69
      2418