rahat reissulla

2+2 reissaa

Minkä verran rahaa tulisi olla ihan käteisen olomuodossa, kun ollaan menossa 3vkon reissulle Floridaan? Luottokortti toki on, kaikki majoitus maksettu jo sekä auto myös eli rahaa kuluu ihan vaan päivittäiseen syömiseen, shoppailuun jne. Myös Disney Wolrd ja Universalin liput on jo ostettu, niitäkään ei tarvitse ottaa huomioon. En haluaisi vaihtaa turhan paljoa euroja dollareiksi, onko esim. 400...500 euroa liikaa vaihdettavaksi? Tarkoitus on kuitenkin maksaa pääsääntöisesti kortilla, mutta käteistä tarvii pikkujuttuihin ja -syötäviin, tippeihin etc.

Minkä verran ylipäänsä olisi riittävä kulutusbudjetti 3vkolle jos edelleen siis kyse vain syötävistä ja shoppailu jutuista? En ole himoshoppailija ja muutenkin tuppaan harrastaa hieman edullisempaa vaatetusta ja kenkiä eli kaikki merkkipuljut voi unohtaa laskuista. Onko 100euroa (mitä sitten onkaan taaloissa) per päivä riittävä määrä peruskuvioihin?

3

110

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2+2 reissaa

      Niin ja siis tämä vain meikäläisen käyttöbudjetti ja jonkun verran joudun osallistumaan myös löpökuluihin...luultavasti tasapuolisesti 50/60. Ajelua tulee jonkin verran 3vkon aikana, karkeesti yht. 2-2,5t km.

    • Itselläni on se tyyli, että maksan kaiken mahdollisen aina luottokortilla ja käytän käteistä vain tippeihin ja pikkuostoksiin (kahvikuppi yms.). Minulla on ollut kahden hengen viiden viikonkin reissulle käteistä mukanani vain 500 $ ja siitäkin on aina jäänyt melkein puolet käyttämättä.
      Maksakaa pikkuostokset aina isommalla setelillä ja säästäkää saamanne dollarin setelit tippeihin. Samoin neljännesdollarin kolikko on tärkeä, koska sillä toimii kaikki automaatit, parkkitolpat jne.
      Olin juuri kolmen viikon reissulla etelävaltioissa ja matkakertomuksen voi käydä katsomassa sivulta (www.jukksa.blogspot.fi). Kertomusten lopussa on aina kooste kuluista (käteinen, luottokortit, lennot, auto, bensa, eläminen).
      Katsokaa luottokortistanne, että magneettijuova on toimiva, USAssa ei vielä sirua. Bensa-asemilla maksaessanne luottokortilla mittarilla, kysytään ZIP-koodia. Laittakaa siihen Suomen osoitteenne postinumero, niin toimii. Mitään tunnuslukuja ei tarvita. Jos mittari ei jostain syystä aukea, niin käykää sisällä näyttämässä korttianne, niin aukaisevat sen sieltä.

      • 2+2 reissaa

        Kiitti kommentista. Itse asiassa olen seurannut päivittäin viimeisimmän reissusi aikana blogiasi, siinä on ollut ihan kiva fiilistellä omaa tulevaa reissua. Tuo zip-koodi asia on hyvä tietää. Olin tosiaan alun perin ajatellut vaihtaa 500 euroa, mutta se lienee liikaa, ehkä 300e riittää enemmän kuin hyvin.

        Tulevaa reissua kuumeisesti odotellessa...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1749
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1728
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      14
      1229
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1154
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1132
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1057
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1021
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      994
    10. 10
      980
    Aihe