Ikäihmisten kuntoilu.

kieloke

Kuinka paljon harrastatte erilaista ulkoilua, minä olen sauvalenkkeilijä ja pidän siitä niin kauan kuin ei ole liukasta. Meillä on talossa myös kuntosali jossa on erilaisia kuntoiluvälineitä ja niitäkin käyttää jokainen mielensä mukaan ja liikuntaahan siinäkin harrastetaan. Kyllähän vanhempien ihmistekin on tärkeätä huolehtia siitä että lihaskunto säilyy mahdollisimman hyvänä niin kauan kuin mahdollista ettei jää vallan istuskelemaan ennenkuin on pakko ja sekinhän aikanaan tulee. Hyvää syksyn jatkoa liikkuen.

10

90

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • *Kukkahame*

Syksyn pimeän ja liukkauden pelossa liikunta ulkona vähenee joka syksy, mutta uimahallikäynnit sitten vastaavasti kaksi kertaa viikossa.
      Mielen virkeydeksi on liikuttava ja aina tapaa reissuilla vaikka koiraa taluttavan, siis näkee kanssakulkijoita.
      Liikunta on niin moneen asian hyväksi ettei sitä voi jättää jos vähänkin terveys ja jäsenet kestää.

Valoa syksyysi vaikka lampuilla sinullekin aloittaja!

• Alaikäisen havaintoja salilta.

Viime vuoden suolistosyöpäleikkaukset kieevät vanhentaneet minua siinä määrin, että häiriköin tästä mieliaiheestani.

Käyttämälläni salilla kokoontuu tiistaisin mammajoukko, ikähaarukka noin 60 - 75v.
      Mammat vetävät ohjatttuina reilun tunnin kiertoharjoittelun lyhyin, 20-skunnin palautuksin.
      Kukin kykyjensä mukaan.

Nähtyäni tytönhupakoiden touhua muutaman vuoden olen kiinnittänyt huomioni varsinkin heidän tasapainonsa reiluun paranemiseen.
      Puolipallon päällä taiteilu puolen minuutin suoritusrupeaman verran sujuu valtaosalta hyvin mallikkaasti

Ohimennen kuultuna eivät nämä saliharkat ole tyttöjen ainoita liikuntarupeamia.

Ukoista olen nähnyt salilla ainoastaan yhden minua vanhemman joka aloitti vuosia sitten terveydellisistä syistä ja nyt kuntouttaa leikattua lonkkaansa. Tekonivel.

Itse en juurikaan käytä niitä putkivempeleitä vaan kyykkään, teen maasta- ja rinnallevetoja sekä pysty- ja vauhtipunnerruksia sekä työntöjä vapalla tangolla.
      Vatsaa monipuolisesti sekä leukoja omalla painolla.

Ylätaljaa ja hauiskääntöjä sekä ranskista sykkeen ylläpitämiseksi.
      Aerobisia viikossa noin 3 x ( 45 - 60min ).

6 krt / viikko. Mutta vasta vuoden ja kuukauden kuluttua voin tulla tälle palstalle kirkkain otsin.

Estynyt nenähengitykseni aiheuttaa ulkoiluyritysten jälkeen keuhkoputkitulehduken.

• *Kukkahame*

Laisa-Lasselle!
        Minullakin oli iso suolisto leikkaus ja sen jälkeen tiukka kuntoutus, lenkkejä venyttelyitä pientä liikuntaa ja kunnon kohetessa sitten vakiintuneita mieluisia harrastuksia.
        Pari päivää sitten tuli 7v siitä suuresta operaatiosta, ja nyt tunnen kuin ei ikinä olisi ollut näin hyvässä kunnossa.
        Kun kunto on hyvä on mielentilakin hyvä, sen olen ihan itse kokenut.

Kärsin ihan liian kauan vaivoistani ja väärän diaknoosin takia.

• *Kukkahame*
        *Kukkahame* kirjoitti:

Laisa-Lasselle!
        Minullakin oli iso suolisto leikkaus ja sen jälkeen tiukka kuntoutus, lenkkejä venyttelyitä pientä liikuntaa ja kunnon kohetessa sitten vakiintuneita mieluisia harrastuksia.
        Pari päivää sitten tuli 7v siitä suuresta operaatiosta, ja nyt tunnen kuin ei ikinä olisi ollut näin hyvässä kunnossa.
        Kun kunto on hyvä on mielentilakin hyvä, sen olen ihan itse kokenut.

Kärsin ihan liian kauan vaivoistani ja väärän diaknoosin takia.

Voi hyvä tavaton nimimerkkiin tuli pukki p.o. Laiska-Lasse !

• *Kukkahame* kirjoitti:

Voi hyvä tavaton nimimerkkiin tuli pukki p.o. Laiska-Lasse !

Haitanneeko tuo mittää?

Kiitos rohkaisevasta tulevaisuudenkuvasta.

Toivottavasti ylihuominen tirkistely vahvistaa optimismin seuraavaksi puoleksi vuodeksi.

• Nea*

Kuntoilen jonkun verran, välillä enemmän ja joskus laiskotellen,
      mutta aamujumppa kuitenkin aina kuuluu päivääni, noin puolituntia.

Myös päivittäinen lenkki, noin 3 kilsaa. Riippuen säästä,joskus kun on kaunista
      tulee tehtyä pidempikin lenkki.

Myös uinti on minun herkkuani, vesijuoksu myös.
      No entäs tanssi, ihanaa! Kaikki liikunta miellyttää. Tietenkin kaikki ei
      käy enää kuin nuorena, mutta yritys hyvä!

• Pienkiinteistöissä asuvien ikääntyneiden ihmisten kuntoilu on enemmän hyötyliikuntaa. Puutarhan & tontinhoitoa.
      Lumisina talvina monet ikä-ihmiset ovat vaikeuksissa lumimassojen läjittämisessä. Toisaalta me 'vanhat ketut' osaamme kolata lumet omalle pihalle dade sateelta rakentamalla 'kippausluiskat' kymmenillekin lumi m3 tarpeen tullen.

• Ei ole sohvaperuna

Aivan niin, vaikka ei harrasta mitään säännöllistä kuntoilua,silti on runsaasti hyötyliikuntaa. Puutarhahommia pitkin vuotta ja myös talvisin lumen kolausta...

• nikitön 5

Kesällä puutarhan hoito ja talvella puita, puita ja lunta, lunta, niinkuin viimetalvena, kyllä niissä piisas liikuntaa, ihan meinas nääntyä lumen kanssa. Tien auraajat työntää lumet liittymän päähän ja kun on suoja ja tulee pakkanen pienikin niin se lumi jämähtää siihen eikä saa pois kuin rautakangella tai pekteleellä. Kyllä sen pitäisi heti viedä pois, mutta kun auraavat yleensä yöllä ja minä olen yötyöni tehnyt.
      Jotain kyllä odottaisin auraajilta, odotanko turhaan.
      Moni asia olisi paremmin jos täällä maalla käytettäs MAALAISJÄRKEÄ

• *Kukkahame*

Kyllä hyötyliikunta on aivan yhtä virkistävää ja voimia ylläpitävää kuin uinnit ja kävelyt.
      Hyötyliikunnan jäljet näkyy joka päivä, ja hyvä mieli lisääntyy katsellessa upeita tekosia, parempaa se mielestäni on kuin nuo jumpat ja kävelyt.
      Nikitön 5 aivan oikein maalaisjärki on aina oikeassa ainakin useammassa tapauksessa. :-))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      397
      8553
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      170
      2891
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      13
      1232
    4. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      1008
    5. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      64
      928
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      916
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      61
      913
    8. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      893
    9. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      852
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      72
      822
    Aihe