DNA Welho Laajakaista S 10M

Dna:n netti

Tuommosta nettiä oon miettinyt nykysen mokkulan tilalle. Mokkula on toimiessaan loistava, mutta pätkii ihan liikaa esim. kun lanittaa Steam pelejä. Hyvä on tarjous, ja lupailee 10(?) megan nettiä.

Tässä linkki:
https://kauppa.dna.fi/tuotteet/laajakaista/Laajakaista/LKKS#tarjoukset

Kysymykset:

1. Tuon pitäisi ymmärtääkseni olla kiinteä, 7-10megan laajakaista. Onko tuo oikeasti nuin nopea? Asun Kajaanin kaupungissa 3G alueella. Ja onko tuo kiinteä?

2. Asun rivitalorakennuksessa. Voiko tuota nettiä joku varastaa, vai onko siinä joku salasana?

3. Olen opiskelija ja asun kämpässä. Jos tulee muutto eteen, voinko ottaa tämän laajakaistan mukaan, vai millainen se asennus on? Onko siinä jokin reititin tai modeemi, jonka vain pakkaa tavaroiden mukana?

4. Jos tämä on jonkinlainen modeemi, niin minkälaiset johdot siinä on? Mihin se kiinnitetään? Onko tuo semmoinen, jossa on 3 pistoketta ja se menee töpselin tapaiseen aukkoon seinässä kiinni?

5. Voinko katkaista tämän, vaikka tämä on määräaikainen?

Lopuksi haluan sanoa kiitokset vastaajille.

10

662

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1. Nopeus saattaa vaihdella 7-10 mbit/s välillä. Nopeus on harvoin täyttä 10 mbit/s

2. Ei voi varastaa. Jos aiot tehdä wlan verkon niin muista suojata se WPA2 suojauksella ja pitkällä salasanalla

3. Jos uuteen taloon voi ylipäätänsä tilata DNA yhteyden niin silloin sen voi ottaa mukaan. Tämä toki kannattaa varmistaa DNA asiakaspalvelusta.

4.Modeemin mukana tulee ainakin virtajohto ja varmaankin myös antennipiuha. Modeemi liitetään kaapelitaloudessa antennipistokkeeseen.

5.Tämä kannattaa varmistaa myös DNA asiakaspalvelusta.

Tässä on jonkinlainen asennusohje: http://www2.dna.fi/c/document_library/get_file?uuid=d760d31c-277e-40f7-a853-b93fe5498c48&groupId=3833401

• Massimo Marone

Kohtaan 4 vähän lisäystä mututietoihisi
        Modeemi liitetään joko puhelinpistokkeeseen (vdsl) tai rj45-pistokkeeseen (ethernet) tai antennipistokkeeseen kaapelitaloudessa.

Eihän sitä kaikkea voi tietää ;)

• Onko tarjous voimassa kotiosoitteeseesi? Tarkista tuo nyt ensiksi.

• Dna:n netti

Nähtävästi tuo tarjous on voimassa vain etelän vetelien alueella. Voi p*ska. Eipä tässä mitään, kiitos vapunen neuvoista. Toista kertaa ei tarvitse tulla kysymään :)

• Lets Partyyyy

Kajaanissa toimii KPO joten selvisit pelkällä säikähdyksellä, et jäänyt DNA:n varaan, jipii, nyt juhlimaan.

• Dna:n netti

Terve taas!
      Tässä eri laajakaistoja olen tutkinut ja tämä vaikuttaa hyvältä:
      http://www.sonera.fi/nettiyhteydet/kotiin/laajakaista kotiin/

Soneran laajakaista 8 tai 10megaa mahdollisuuksista riippuen. Katsoin tuon KPO:n mutta sillä oli kalliimmat hinnat. Tässä Soneran laajakaistassa on 1. vuosi 20€/kk, ilmanen asennus ja modeemi.

Onko kokemuksia Soneran laajakaistoista? Jos yhteyttä luvattaisiin 8megaa, niin eikö nopeuden pitäisi olla vähintään 7megaa vai paljonko se yleensä heittää? Ymmärtääkseni jos nopeus on 8 megaa niin lataus pitäisi tulla about 800kt/s?

• Ainakin itselläni 24 mbit/s Elisan ASDL yhteys. Kuitenkin sen todellinen nopeus on noin 15 mbit/s.. Eli nopeus voi siis heitellä aika paljon.

Latausnopeus on yleensä 900 kt/s. ( Riippuen liittymästä).

• 224433

No pienet ovat nopedet Vapusella, kun millibiteistä puhutaan.

Ilmeisesti datanomien ei tarvitse tuntea SI-järjestelmän perussuureita, eikä kerrannaisyksiköitä.

• aika nuori kolli

vielä tuo vapunen, ehtii se nää vielä oppia ..

• datanomi666

Eikös se ole OSI eikä SI järjestelmä? Vai sekoitanko järjestelmät?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      2905
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      119
      1195
    3. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      941
    4. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      6
      937
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      66
      905
    6. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      877
    7. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      65
      834
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      37
      830
    9. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      157
      811
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      75
      764
    Aihe