Hei, sudokut on loistava tapa tappaa aikaa. Teen itse niitä aina lentokoneessa. En tiennyt että on niin iso yhteisö ihmisiä jotka tykkäävät siitä.
SYDÖKYY
2
284
Vastaukset
- Sudokumaste90000
Joo itsekkin teen niitä aina ajantappona :P
Katsokaa by the way hauska video; http://www.youtube.com/watch?v=K0TsfMJOq0g&list=UURnb0wGomHNhT_8bmvdBeFA&index=1&feature=plcp --------------------
I8I I I I I I I I I
I I I3I6I I I I I I
I I7I I I9I I2I I I
--------------------
I I5I I I I7I I I I
I I I I I4I5I7I I I
I I I I1I I I I3I I
--------------------
I I I1I I I I I6I8I
I I I8I5I I I I1I I
I I9I I I I I4I I I
hM. gRRR. Ajantappoa pahimmasta päästä.
Tuollaiseen törmäsin jossain kerran ja se ei auennut mulle, vaikka sen joku solveri vetäisi yhdeessä - kahdessa sekunnissa?
Käytin tuohon jonkinverran aikaani kaikin normaalein tuntemieni ratkaisumallien kanssa mutta en saanut siihen aloitusmerkintää tehdyksi vaan homma jäi alkutekijöihinsä. Kyseinen sudoku on kuulema ollut pari vuotta sitten oletettavasti maailman vaikein tai ainakin vaikeimmista ja se on kotikutoinen Suomesta. tehtävä on määritelty vaikeusasteeltaan 11 tähdeksi?!
Löysin tämän juuri siksi että etsin määritelmiä vaikeusasteiden määrittelemiseksi, koska minun ratkaisumallieni mukaan nuo vaikeusasteiden määrittelyt tuskin menevät - sillä niin usein helpommat ovat olleet vaikeampi ns. vaikeiksi määriteltyihin helpohkoihin sudokuihin nähden???
Mainittakoon nyt tapani lähteä ratkomaan; Ensin kierrän koko paletin numero numerolta ja missä muutoksia, niin siellä tarkistukset numero numerolta, sitten helpot pysty - vaakarivit pois ja 3x3 ristikoista yksittäisiä löytöjä, parit ja kolmoset esiin yms. Näillä sitten pitäisiu selvitä mutta kolmosiin olen kai törmännyt aniharvoin ja nelosista ei ole edes kokemusta.
Olisiko tuossa, en kyllä löytänyt mutta enkö sitten osaa katsoakkaan?
Entä kuinka harjoittaa sudokun laadintaa ja kuinka sen vaikeusaste määritellään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen1186864Miksi persut eivät häädä mamuja pois Suomesta?
Sitä vartenhan persut äänestettiin valtaan. Nyt valta on persuilla. Mamut nostaa työttömyyskorvauksia. Persut huutaa mam474552Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk723702Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,272754Sanna Marinille pedataan paluuta pääministeriksi?
Näyttäisi mylly lähteneen käyntiin nyt toden teolla. Nykyiset oikeistodemarit haukutaan vasemmistodemareiden toimesta ni282441Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t221916Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei2001428Martinan prinsessahäät peruuntui
Seiska uutisoi Kauneus ja Terveyslehden artikkeliin perustuen mihin nämä häät kosahti.3191234Vakavasti psyykkisesti sairas on pakkohoidossa - Ja asuu silti kotona
Miten käy, kun vakavasti psyykkisesti sairas "hoidetaan" kotona? Norjassa psyykkisesti sairaiden vuodepaikkojen määrä on371032- 88888