SYDÖKYY

Hei, sudokut on loistava tapa tappaa aikaa. Teen itse niitä aina lentokoneessa. En tiennyt että on niin iso yhteisö ihmisiä jotka tykkäävät siitä.
2326
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

--------------------
I8I I I I I I I I I
I I I3I6I I I I I I
I I7I I I9I I2I I I
--------------------
I I5I I I I7I I I I
I I I I I4I5I7I I I
I I I I1I I I I3I I
--------------------
I I I1I I I I I6I8I
I I I8I5I I I I1I I
I I9I I I I I4I I I

hM. gRRR. Ajantappoa pahimmasta päästä.
Tuollaiseen törmäsin jossain kerran ja se ei auennut mulle, vaikka sen joku solveri vetäisi yhdeessä - kahdessa sekunnissa?

Käytin tuohon jonkinverran aikaani kaikin normaalein tuntemieni ratkaisumallien kanssa mutta en saanut siihen aloitusmerkintää tehdyksi vaan homma jäi alkutekijöihinsä. Kyseinen sudoku on kuulema ollut pari vuotta sitten oletettavasti maailman vaikein tai ainakin vaikeimmista ja se on kotikutoinen Suomesta. tehtävä on määritelty vaikeusasteeltaan 11 tähdeksi?!

Löysin tämän juuri siksi että etsin määritelmiä vaikeusasteiden määrittelemiseksi, koska minun ratkaisumallieni mukaan nuo vaikeusasteiden määrittelyt tuskin menevät - sillä niin usein helpommat ovat olleet vaikeampi ns. vaikeiksi määriteltyihin helpohkoihin sudokuihin nähden???

Mainittakoon nyt tapani lähteä ratkomaan; Ensin kierrän koko paletin numero numerolta ja missä muutoksia, niin siellä tarkistukset numero numerolta, sitten helpot pysty - vaakarivit pois ja 3x3 ristikoista yksittäisiä löytöjä, parit ja kolmoset esiin yms. Näillä sitten pitäisiu selvitä mutta kolmosiin olen kai törmännyt aniharvoin ja nelosista ei ole edes kokemusta.

Olisiko tuossa, en kyllä löytänyt mutta enkö sitten osaa katsoakkaan?
Entä kuinka harjoittaa sudokun laadintaa ja kuinka sen vaikeusaste määritellään?

Äänestä

Kommentoi aloitusta

misuttaja kirjoitti:

Hei, sudokut on loistava tapa tappaa aikaa. Teen itse niitä aina lentokoneessa. En tiennyt että on niin iso yhteisö ihmisiä jotka tykkäävät siitä.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

• Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

• Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

• Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

• Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

• Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

• Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu