Hei, sudokut on loistava tapa tappaa aikaa. Teen itse niitä aina lentokoneessa. En tiennyt että on niin iso yhteisö ihmisiä jotka tykkäävät siitä.
SYDÖKYY
2
190
Vastaukset
- Sudokumaste90000
Joo itsekkin teen niitä aina ajantappona :P
Katsokaa by the way hauska video; http://www.youtube.com/watch?v=K0TsfMJOq0g&list=UURnb0wGomHNhT_8bmvdBeFA&index=1&feature=plcp --------------------
I8I I I I I I I I I
I I I3I6I I I I I I
I I7I I I9I I2I I I
--------------------
I I5I I I I7I I I I
I I I I I4I5I7I I I
I I I I1I I I I3I I
--------------------
I I I1I I I I I6I8I
I I I8I5I I I I1I I
I I9I I I I I4I I I
hM. gRRR. Ajantappoa pahimmasta päästä.
Tuollaiseen törmäsin jossain kerran ja se ei auennut mulle, vaikka sen joku solveri vetäisi yhdeessä - kahdessa sekunnissa?
Käytin tuohon jonkinverran aikaani kaikin normaalein tuntemieni ratkaisumallien kanssa mutta en saanut siihen aloitusmerkintää tehdyksi vaan homma jäi alkutekijöihinsä. Kyseinen sudoku on kuulema ollut pari vuotta sitten oletettavasti maailman vaikein tai ainakin vaikeimmista ja se on kotikutoinen Suomesta. tehtävä on määritelty vaikeusasteeltaan 11 tähdeksi?!
Löysin tämän juuri siksi että etsin määritelmiä vaikeusasteiden määrittelemiseksi, koska minun ratkaisumallieni mukaan nuo vaikeusasteiden määrittelyt tuskin menevät - sillä niin usein helpommat ovat olleet vaikeampi ns. vaikeiksi määriteltyihin helpohkoihin sudokuihin nähden???
Mainittakoon nyt tapani lähteä ratkomaan; Ensin kierrän koko paletin numero numerolta ja missä muutoksia, niin siellä tarkistukset numero numerolta, sitten helpot pysty - vaakarivit pois ja 3x3 ristikoista yksittäisiä löytöjä, parit ja kolmoset esiin yms. Näillä sitten pitäisiu selvitä mutta kolmosiin olen kai törmännyt aniharvoin ja nelosista ei ole edes kokemusta.
Olisiko tuossa, en kyllä löytänyt mutta enkö sitten osaa katsoakkaan?
Entä kuinka harjoittaa sudokun laadintaa ja kuinka sen vaikeusaste määritellään?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017803Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455571HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3042980Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki452766- 1812533
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92120- 251985
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121832Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411752Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111658