Tarkoitus olisi hankkia videokamera oman digikameran lisäksi. Olen kuvaillut HD-kuvaa digikameralla ja suhteellisen tyytyväinen (Cannon ixus 1100). Digikamera kuvaa 30 kuvaa selunnissa. Useissa videokamerroissa on käsittääkseni 25 tai 50 kuvaa sekunnin kuvausnopeus.
Voiko näitä 30 k/s ja 50k/s yhdistää editointiohjelmassa? Onnostunee varmaankin jos olisi esim. 50/25 tai 60/30 mutta 50/30 ?. Yhdistäminen olisi tärkeää, koska aina ei viitsi kantaa videokameraa kädessä ja digikamera mahtuu hyvin rintataskuun ja kuvan laatu on aivan riitävä ainkain minulle
Videokameroiden tekniistä tiedoista ei minusta aina selviä kuvausnopeus (kuvaa/sekunti)
Eri kuvanopeudet (k/s) ?
Lauri H
2
242
Vastaukset
- Home video
Suomessa ja koko Euroopassa on PAL tv standadi, jossa kuvataajuus on 25 kuvaa sekunnissa, joten vähemmillä ongelmilla selviää kun videokamerassakin on kuvataajuus 25 tai 50 kuvaa sekunnissa. Jenkeissä on 30/60 kuvaa sekunnissa myös tv NTSC standadissa.
- Testari T
Pakkasin Pinnaclella puolen minuutin HD-kuvaa 30p sekä 25p.
Enpä huomannut juuri eroa. Aditointiohjelma pystyy nähtävästi käsittelemään kuvaa siten ettei ylimääräistä nykimistä tule. Tidoston koko oli myös sama
Latasin molemmat vimeoon ja vertasin. Eipä ollut eroa sielläkään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1591394Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241159Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111090- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73879