Jämäkkä

ONKO JÄMÄKKÄÄ?

Moi,

Olen tässä aloittelemassa rakentamista.
Onko jollain kokemusta Jämäkän talotoimituksista,
hinnoista (verrattuna Lammit ja muut) ja laadusta.
Toimituslaajuus ja -sisältö taitaa olla
aika sama kuin Lammilla?

Kiitollisena odotan kommentteja ja kokemuksia.

esa

6

3980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eki

Meille parhaat tarjoukset saatiin Jämäkästä edustajan kautta ja Lakka -talosta rautakaupan kautta.

Jämäkän palvelu oli erittäin hyvää ja sisällöstä neuvoteltiin hyvin avoimesti.

Jämäkän meille tarjoama paketti oli todella energiataloudellinen ja kattava. Mukana oli mm. rahdit ja lavat jne. Lammistahan puuttuu raudat, betonit, kuljetukset ja jopa lavaveloitus. Siporeksissa on usein sama juttu.

• Jämäkkä

Moi,

Otitteko sitten Jämäkän paketin?

• Unski
        Jämäkkä kirjoitti:

Moi,

Otitteko sitten Jämäkän paketin?

Päivää

Me otettiin ja hyväksyttiin silloin suunnitteluvaiheessa Jämäkän tarjous. Arkkitehdin ja rakennesuunnittelijan kuvilla kilpailutettiin Lakka, Lammi, Jämerä sekä Jämäkkä.

Mielestämme Jämäkkä oli tuolloin ok kokonaisuus ja hinnaltaan kilpailukykyinen (puhutaan siis kevät 2003 ajasta). Nyt on asuttu talossa kuukauden ja oltu melkoisen tyytväisiä. Me siis rakennettiin koko talvi, joka mahdollistui lämpimän ja kuivan viime syksyn ansioista, että saatiin talo lämpöihin.

Paketti sisälsi kivet, laastit, ikkunat, ovet, katonrakenteet, kattotiilet, turvatuotteet, tuplahormin ja tosiaan rahdin ja lavat.

Vastoinkäymisiä ei itse tuotteessa ole ollut juurikaan tähän asti. Talopakettitoimittajan kanssa oli jotain, mutta niitä en tarkoituksella tällä palstalla viitsi vatvoa. Mielelläni kyllä muuten kerron omia kokemuksiani ko paketista.

• Utelias
        Unski kirjoitti:

Päivää

Me otettiin ja hyväksyttiin silloin suunnitteluvaiheessa Jämäkän tarjous. Arkkitehdin ja rakennesuunnittelijan kuvilla kilpailutettiin Lakka, Lammi, Jämerä sekä Jämäkkä.

Mielestämme Jämäkkä oli tuolloin ok kokonaisuus ja hinnaltaan kilpailukykyinen (puhutaan siis kevät 2003 ajasta). Nyt on asuttu talossa kuukauden ja oltu melkoisen tyytväisiä. Me siis rakennettiin koko talvi, joka mahdollistui lämpimän ja kuivan viime syksyn ansioista, että saatiin talo lämpöihin.

Paketti sisälsi kivet, laastit, ikkunat, ovet, katonrakenteet, kattotiilet, turvatuotteet, tuplahormin ja tosiaan rahdin ja lavat.

Vastoinkäymisiä ei itse tuotteessa ole ollut juurikaan tähän asti. Talopakettitoimittajan kanssa oli jotain, mutta niitä en tarkoituksella tällä palstalla viitsi vatvoa. Mielelläni kyllä muuten kerron omia kokemuksiani ko paketista.

Minkäs tyyppisen talon teit ja paljonko tuli maksamaan? Minkälaiset tarjoukset sait Lakalta, Lammilta, Jämerältä ja Jämäkältä? Rakensitko rungon itse vai oliko ammattilaisia apuna?

• Unski
        Utelias kirjoitti:

Minkäs tyyppisen talon teit ja paljonko tuli maksamaan? Minkälaiset tarjoukset sait Lakalta, Lammilta, Jämerältä ja Jämäkältä? Rakensitko rungon itse vai oliko ammattilaisia apuna?

Talo on 154 M2 asuinneliöiltään, rakennettu jyrkkään rinteeseen. Tontti on hankala, jonka vuoksi palkattiin arkkitehti heti. Ja se on kyllä maksanut itsensä takaisin moneen kertaan. Hankalaan paikkaan ei kuvastotaloa oli saanut ilman älyttömiä lisäkustannuksia menemään millään.

Talo tehtiin aika perusratkaisuilla, ei yhtään erkkeriä, talon neliskanttisuus pyrittiin kuitenkin saamaan pois isoilla terasseilla, joita 2 kpl ja yhteensä n 80m2.

Lopullista hintaa en oikein vielä tiedäkään, kun on niin paljon tekemättä (rappaus,pihat...), mutta kyllä paketin kertoimeksi yli 4 (ehkä 4 1/2) tulee.

Niin paljon olemme itse tehneet, mitä olemme ehtineet(ja osanneet...). Runkovaiheessa oli palkattuna muurari, jonka itse repsikoin. Mielestäni rungonhinnaksi ei sillä tapaa mahotonta tullut ja kuitenkin valmistui järkevässä ajassa. Sitten ulkopuolista työvoimaa oli kirvesmies, sähkömies ja putkimies. Ja märkätilalaatoitukset teki palkattu mies. Tieten myös valuja ja sisätasoituksia oli tekemässä joku muu aina tarvittavana ajankohtana. Ite pyrittiin tekemään muu parin talkoosukulaisen voimin.

Mainitsemieni pakettien tarjouksia on todella hankala verrata, kun toimitussisältö on niin erilainen. Esim kuuluuko ikkunat, hormi, ovet jne... Ja Lakan tarjous ei taas ollut kilpailukykyinen, kun koko talopaketti ponkaistiin vasta juuri silloin käyntiin, tuotteena se olisi kyllä kiinnostanut. Hintavertailukin perustuu kyllä vaan mun omaan ajatusmaailmaan, ja sen mukaan Jämäkkä oli edullisin.

Näin pienillä eroilla vaikuttaan kyllä tunnepuolikin. Jämäkkä tuntui pätevältä paketilta. Myös muurari teki mielummin muurattavaa harkkoa, ja se vaikutti tieten päätökseen.

• ghfdsg

rakenna Lammi!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      313
      6126
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      48
      3616
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      147
      2799
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      225
      2167
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      100
      1728
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      67
      1192
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      81
      1045
    8. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      144
      958
    9. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      10
      928
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      11
      884
    Aihe