Posti

TÖPEKSII

Tänään saapui kirje joka oli lähetetty 7.6.04.

Kyseessä oli kaskon-vakuutusmaksu.
Nyt kirje on ollut postin kadottamana melkein kaksi kuukautta on vakuutus yhtiö irtisanonut kaskon sen maksamattomuuden takia. Kyseessä oli viimeinen erä neljän erän maksusta. Vakuutus kausi päättyi 7.7.
Vakuutus-yhtiö oli katsonut etten halua jatkaa kaskoa, koska en ollut sitä maksanut vakuutuskauden päättyessä.

Mikä on postin vastuu moisessa asiassa?

Tämä ei ole ensimmäinen kerta kun laskut tulee pahasti myöhässä. Olen postin takia joutunut aikaisemmin maksamaan huomautuskuluja.
Olen postissa käynyt kyselemässä moisesta ongelmasta ja aina kun olen käynyt siellä niin posti on tullut ajoissa perille muutaman kuukauden ja sitten se alkaa taas pahasti takkuilemaan.

Itse epäilen ettei sillä ole minkäänlaista vastuuta.

10

863

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tane

katosivatko nekin?

• Jape

on ilmeisesti kadonnut, kun ei ole ainakaan mun luukusta tipahtanut.

• unohdit
        Jape kirjoitti:

on ilmeisesti kadonnut, kun ei ole ainakaan mun luukusta tipahtanut.

Ja kun laskuja ei tullut, sinä täysin olet unohtanut, että sinulla edes kaskovakuutusta on? Eiköhän tuon vakuutuksen saa maksamalla taas voimaan.

• Jape
        unohdit kirjoitti:

Ja kun laskuja ei tullut, sinä täysin olet unohtanut, että sinulla edes kaskovakuutusta on? Eiköhän tuon vakuutuksen saa maksamalla taas voimaan.

Oma moka osittain myönnetään.

Sain onneksi vakuutuksen uudestaan pyörimään, mutta kyllä sai hyvän puheen pitää ennen kuin heltyivät.

• Samaa

meikäläisellä, tosin lähetti laskut takaisin lähettäjälle merkinnöllä: osoite tuntematon. Pyysin ja sain selvituksen kirjallisessa muodossa, tosin paperia ei voinut edes käyttää huussissa. Yhtä tyhjän kanssa oli saatu selvitys.

• Jape

mihin tarkoitukseen paperia pyysit?

Arvatenkin paperista ei ole mitään hyötyä laskun lähettäjän suhteen.

• Samaa
        Jape kirjoitti:

mihin tarkoitukseen paperia pyysit?

Arvatenkin paperista ei ole mitään hyötyä laskun lähettäjän suhteen.

Kaikki, jotka eivät uskoneet postin töpeksintää, lähetin jäljennöksen ja kyllä kaikki uskoivat, ettei ollut laskunmaksun laistamisesta ollenkaan kyse.

• ongelma

Meilläkään ei posti pelaa, ongelma on kai kielikysymys, asun ruotsinkielisellä seudulla ja olen suomenkielinen. Lapseni asuvat samassa kunnassa ja viikottain palautan postiin tai asianomaisten laatikkoon virheellistä postia. Ei auta postiesimiehelle puhelut tai postitädin ohjailut hänen äidinkielellään. Olen ratkaissut pulman pistämällä kaikki mahdolliset laskut suoraveloitukseen, muut yritän muistaa ja kysellä.
      On jonkinlainen ongelma, mutta kunnassa muuten kaikki pelaa, lääkäriin pääsee tunnissa ja lastenlapsien hoito on hyvässä mallissa, auton voi jättää lukitsematta ja raitilla voi kävellä ilman pelkoa, olen tyytyväinen, en aio postin takia vaihtaa asuinpaikkaani.

• utelias

mikä on noin mainio kunta?

• kyllä
        utelias kirjoitti:

mikä on noin mainio kunta?

ja sen nimi on Malax. Täältä on 20 min. matka kaupunkiin ja vielä eletään lintukodossa. Omakohtaista kokemusta vain 2v, mutta kokemukset todella myönteisiä. Täällä ei nipoteta koulukuljetuksista, jos samalla taxilla menee eskarilainen ja koululainen, molemmat haetaan pihalta, eikä koululaista vaadita kulkemaan n. 500m tienviereen. Tietkin on aurattu paremmin kuin kaupungissa, joka maajussi panee auransa maahan, vaikka ei juuri se tieosuus olisikaan hänen. Kylän raitilla jokainen sanoo hei lapsesta vaariin. Yksi esimerkki, minulta loppui bensa noin viisi kilometriä ennen kylää (ei sen jälkeen ole loppunut), soitin bensa-asemalle ja viidentoista minuutin kuluttua tultiin kanisterin ja tötterön kanssa. Kysyin, mitä maksaa, Käy asemalla maksamassa se 10 l, mikä meni. Ajoin asemalla ja maksoin bensan ja kysyin, mitä bensan tuominen maksoi, ei tietenkään mitään minulle sanottiin. Arvaa tankkaanko tällä asemalla, vaikka Jetistä saisi hieman halvempaa. Kun minulle tuli äkkinäinen hirveä hammaskipu, menin terveyskeskukseen, niin infossa kysyttiin, jaksatko tunnin, lääkäri on vasta sitten vapaa ja haluaisitko jotain kipua lievittävää heti. Entisenä kaupunkilaisena menin sanattomaksi. Tietenkin täältäkin löytyy pahansuopaisuutta, kateutta, köyhyyttä, mutta kuitenkin täällä eletään ihmisen ehdoilla eikä neljännesvuositaloudessa, ymmärrät varmaan miksi en postin takia vaihda asuinkuntaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %

Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o
      Maailman menoa
      257
      5720
    2. Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä

Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki
      Ikävä
      35
      3311
    3. Sofia Virta: bänet!

Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.
      Maailman menoa
      138
      2589
    4. "Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"

"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää
      Maailman menoa
      220
      2082
    5. Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan

(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol
      Maailman menoa
      69
      1603
    6. Otan vielä joskus yhteyttä

Ja jos et vastaa, niin tulen sinne. Pakko puhua.
      Ikävä
      64
      1027
    7. Niin että miten

Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua
      Ikävä
      77
      961
    8. Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun

Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan
      Suomalaiset julkkikset
      9
      825
    9. Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet

Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni
      Sinkut
      123
      823
    10. Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa

Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui
      Tv-sarjat
      10
      768
    Aihe