Kaksiteholasit

Pettynyt ostaja

Hei!

Kävin tänään hakemassa kahdet kaksiteholasit ( likinäkö alhaalla ja muuten vain lasi).

Pettymys oli suuri kun kotiin päästyäni kokeilin laseja.
Likinäkö alue on molemmissa laseissa erittäin "pieni ja pyöreä" kuin pistemäinen ja päätä joutuu kääntelemään vaikka miten päin, että jotain edes näkisi. Myös kun päätä kääntelee sivusuunnassa niin väristymät ovat aika voimakkaita. Esim. näyttöpäätteen katsominen laseilla on täysin mahdotonta.

Suoraan sanoen näillä ei tee mitään :(

Samoin kokeneita ?

Optikko sanoi, että vaatii aluksi totuttelua mutta jos ongelmat ovat ja heti alussa tätä luokkaa niin ...

Oletteko saaneet peruuttua kaupat / rahat takaisin / uudet linssit / muu ratkaisu ?

Olen menossa optiikkoliikkeeseen ensi viikolla kertomaan kokemuksiani laseista.

19

8408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnon lasit

      Mahdoitko ostaa halpistarjouslasit tyyliin Specsaversin tai Nissenin kaksi paria yhden hinnalla. Ne ovat juuri tuota luokkaa. Ikävä kyllä kunnon näköalueilla varustetut lasit ovat todella kalliita.

      • Optikko 57v

        Tänään mittasin vastaavanlaisen tapauksen linssit valotaittomittarilla...
        Surullista katsottavaa.
        - Optiikka luokattoman kehnoa. Ainoastaan yhdestä pisteestä reseptin mukainen hionta...
        Usein vastaavanlaiset lasit ostanut on onneksi saanut "kaupanpäälle" lahjakortin jolla voi kokeilla onnistuuko liike paremmin...

        Suomalainen sananlasku: -Paskasta ei saa mustikkapiirakkaa tekemälläkään!


    • Ikänäköinen_47v

      Minä olen köyhä, mutta uskoin kaveriani, joka kehotti ostamaan kalliit lasit kotimaiseisesta pienestä liikkeestä Hänellä oli huonoja kokemuksia näistä isoista tarjousliikkeistä, jotka mainostaa kaikenlaista koukuttavaa (mihin minäkin olisin sortunut ilman ohjeistusta). Nyt maksoin melkein 1000€ laseistani, mutta olen kyllä tyytyväinen ja näen näillä todella hyvin. Pitäisi käydä ostamassa ne kahdet monitehot 129€ hintaan, jotta voisi verrata onko näissä eroja.

    • maksa laadusta

      Halvoissa moniteholinsseissä tarkan näkemisen alue on pieni. Halvimpaan tarjouslinssiin kuuluu aina tällainen tarkan näkemisen alue jossa päätä joutuu kääntämään kuin pöllö. Kaikki ketjut kuitenkin myyvät myös kalliimpia laajemman tarkan näköalueen linssejä. Moniteholinsseissä kannattaa maksaa vähän enemmän jotta saa toimivamman linssin.

      • , . -

        kaksiteholasit ja moniteholasit on eri asia. Toiset tykkää toisista, toiset toisista.


      • yli 300

        Joilla jotain tekee..


    • monitehot vs. 2-teho

      Vanhoja ikkunaruudullisia 2-teholaseja ei juuri myydä nykyään, mutta joillekin ne se sopii. Kaikki muut ovat monitehoja eli sellaisia joissa vahvuus vaihtuu liukuen.

      • Laamakuiskaaja

        Vanhan ajan 2-tehot noin viisi vuotta, olen tyytyväinen. Lähinäköalue on iso, optikko rajasi pokien demolaseihin tussilla sekä 2-tehon että monitehon lähialueet. Ei tarvinnut edes miettiä. Valitsemiini pokiin OptiSwiss-linssit 2-tehona maksoivat 4440€, monitehot olisivat olleet yli 700€.

        Hyvä ostos, kun näkö ei 50 -iässä kauheasti muutu (likinäköinen). Pinnoitteet kestävät, pari pientä haittaamatonta naarmua on tullut viidessä vuodessa.


      • enzola
        Laamakuiskaaja kirjoitti:

        Vanhan ajan 2-tehot noin viisi vuotta, olen tyytyväinen. Lähinäköalue on iso, optikko rajasi pokien demolaseihin tussilla sekä 2-tehon että monitehon lähialueet. Ei tarvinnut edes miettiä. Valitsemiini pokiin OptiSwiss-linssit 2-tehona maksoivat 4440€, monitehot olisivat olleet yli 700€.

        Hyvä ostos, kun näkö ei 50 -iässä kauheasti muutu (likinäköinen). Pinnoitteet kestävät, pari pientä haittaamatonta naarmua on tullut viidessä vuodessa.

        Valtavan kallis tuo kaksieho 4440e verrattuna monitehoihin!


    • Näkyyv ai ei

      Häh?! 4440? Yks nolla liikaa?

      Olis kiva kuulla kokomuksia aidoista 2-teholinsseistä. Kaihileikkauksen jälkeen silmiini ei vain löydy sopivia linssejä, ei edes kalleimmasta moniteholinssien ryhmästä.

    • OK 2-tehokas

      Mahtaako olla edes 2-tehoista kyse? Monitehot ovat juuri tuollaista joka on sitä huonompi, mitä halvempi. Neljä eri hintaluokkaa ja neljä eri lähialueen leveysluokkaa. Kalleinkaan ei päihitä 2-tehoja halvimmasta puhumattakaan. Jos oikeasti olisit saanut 2-tehot, niin näkisit lähialueeltakin vaikka 15" läppärin näytön, kunhan terävyysetäisyyden takaraja on haettu noin 50 cm päähän. Ensimmäinen optikko, jolta menin 2-tehoa pyytämään, väänsi tahtoni monitehoiksi. Ok. Tilaa sitten! Kun tulivat ja pistin liikkeessä päähäni tiesin heti, ettei näillä tehdä päätetyöskentelyä. Millä voi tietää, missä hiiren osoitin on, kun täytyy pyörittää päätään koko ajan? Sanoin, ettei nää ole mun, vaan haluan tyytyväisyystakuuna ne 2-tehot. Olisi pitänyt kuulemma ensin maksaa ja sitten vasta he teettäisivät uudet tyytyväisyystakuuna. Anti olla. Menin toiseen liikkeeseen ja kerroin uudelleen tarpeeni, ja siellä optikko oli heti samoilla linjoilla kanssani. Tyytyväinen olen - siis 2-TEHOIHINI enkä itseasiassa oikein usko monitehojen järkevyyteen. Jos linssejä saa vaihtaa parin vuoden välein, ja jos on vielä vaarana hukata rillit, ei kannata laittaa isoja rahoja optikoiden myyntihöpinöiden vuoksi peliin. Etsii vain edullisimpia 2-tehoja tarjoava liike. Omat vertailuni johtivat 1-selitteisesti Specksaversin toiseen liikkeeseen, jossa muuten henkilökuntakin oli ihan normaalin näköistä edustavasti laittautunutta. toisin kuin ensimmäisessä ketjun liikkeessä. Ja jos on epäselvää, mikä on 2-teho - siinä kaukolinssin alareunaan on muotoiltu suunilleen hieman litistetyn ympyrän alapuolikkaan muotoinen lähilinssi. Ja sillä näkee lähialuetta ainakin 40 cm leveälti ja noin 25 cm korkealti terävänä ilman mitään päänpyörityksiä. Ainoa, mihin neuvon paneutumaan etukäteen on se, millä etäisyyshaarukalla lähiosan tulee toimia. Omani säädettiin alkamaan 35 cm:stä kauemmas. Toinen (jos käytät autoa liikkumiseen) on että pyydä optikkoa laittamaan valkoiset tarralaput mallilaseihin siten, että hänen arvioima lähiluukun ylälinja näkyy tarran alapuolelta. Sitten pyydät saada käydä autossasi ja istut nämä testilasit päässäi kuskin paikallesi. Tarkista, että mukavassa - normaalissa pääsi asennossa näet tarralappujen alta mittarit, jotka on tarpeen ajonaikana seurata. Minun harkinnassani on vielä lievä lähiluukkujen nosto, koska sekä oman että vaimon autossa ajaessani mittariston yläreuna jää lähi- ja kaukolinssien rajalle ja siis ei näy selvästi. Joudun hieman nostamaan päätäni. Mutta voin ottaa uudet linssit korjattuna veloituksetta, jos niin haluan.

    • linkkivinkki
      • ebaysta

        Eipä noita paljon muualta kannata yksityisen hankkia.
        Minäkin tilasin ebaysta ja ihan hyvät lasit sain.


    • tyytyväinen 2-tehot

      Kaksiteholaseissa on rajattu alue,ruutu lähinäköä varten,nykyisin lähes huomaamaton alue vahvoissakin likinäköisten ohennetuissa linsseissä. 2-tehot toimivat kaikissa olosuhteissa,ei tule vääristymiä.Pärjää yksillä laseilla ja Aurinkolasit samoilla vahvuuksilla. Suurin osa monitehoille siis rajattomille kaupattavat muoviset kehysmallit ovat liian korkeita ja suuria 2-tehoja varten. Kokemuksesta tiedän n20v käyttäneenä,että parhaat ovat metalliset nenätuella koska niissä on säätövaraa ja ovat kevyet pitää. Laadukas kehys ja ohennettu linssi kestää vuosia. Eikä maksa liikaa 500-600e Instrussa. Jos on likinäköisyyttä niin kannattaa aina käydä silmälääkärillä ennen kuin hankkii uudet lasit.

    • PÖLLÖNPÄÄÄ

      Joo ... samaa mieltä ketjun aloittajan kanssa. Moniteholasit Instrusta.Linssit makso 399e ja kapea on näköalue. Piti olla vähän paremmat mitä peruslinssit.Päätä joutuu pyörittään ku väkkärä-ukko.Olis vissiin pitänyt ostaa 900e linssit....Vanhat lasit käyttöön. v--uttaa....

    • rayban

      Ostin kolmannet moniteholasit pari vuotta sitten. Ajattelin, että nyt sitten satsataan laatuun, niin tulee kunnolliset. Maksoin laseista 1500 euroa. Käytän näitä laseja päivittäin esimerkiksi TV:tä katsoessani tai ulkona liikkuessani, mutta lukemisesta ja päätetyöskentelystä ei niiden kanssa tule kyllä mitään. Ratkaisuna on toistaiseksi toiminut se, että työskentelen päätteellä ilman laseja ja luen 1 "tiimareilla". Mutta tämä väsyttää silmiä, kun on likinäköisyyden lisäksi hajataitteisuutta. Ei ole mulla varaa pistää rahaa silmälaseihin myötäänsä semminkin jos lopputulos on surkea. Ei kaikilla tunnu olevan näitä ongelmia, mutta kai ne "näköviatkin" ovat yksilöllisiä.

    • Anonyymi

      Ostin monitehot Nisseniltä täysin sudet kauko osa vajaat kymmeneen milliä yläreunassa.Lukuosa keskellä linssiä.Alareunalla ei miyään tekoa.
      Ei mitään korvausta.

    • Anonyymi

      Kyllä niitä pettymyksiä laseistani olen saanut sietää. optikko tekee päin seiniä lasit ja vääristymiä sinne tänne ja jos onnistuu saamaan silmälääkärille ajan niin riippuu nyt no...vähän lääkäristä ,miten osaa ammatinsa - vähän sama kun rakennuspuolella, tuurin kauppaa,. rahat vaan pois ja kiire tuntuu joka silmäasemalla olevan .
      jos ottaa maksutakuun niin eiköhän sitten jotain uutta yritystä saa tilalle.

    • Anonyymi

      Huhuh näköjään ihan lottoarvontaa monitehojen kanssa? vai on nyt 2022?
      onko varmin ostaa erikseen lukulasit ja kaukolasit?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2446
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      38
      1399
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      60
      1358
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1146
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1126
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1123
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1087
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1032
    Aihe