hieman arka

kysymysmerrki

Itselläni on 6kk ikäinen kiltti ja mahtava doggi:) Koira on perusluonteeltaan kiltti,tottelevainen ja kaikin puolin minua ja perhettä sekä lapsia omia/vieraita kohtaan todella kiltti. Tottelee lapsiakin todella hyvin. Mutta aikuiset ihmiset ovat hälle vähän pelottavia. Koira on tullut minulle ihan pentuna ja tuoloin jo ollut arka isoja ihmisiä kohtaan mut ajattelin et se menee ohi kun kasvaa ja tutustuu uuteen perheeseensä.
No nyt herra on ollut minulla reilu 3kk ja arkuutta edelleen.
Ihmisiä kun meille tulee(meillä käy paljon ihmisiä) niin koira murisee ja haukku, ja juoksee minun jalkoihin. Tavallaan ymmärrän et se on sitä vahtimista,mutta kun juoksee karkuun ihmisiä.
Ei ole ikinä purru ketään,eikä tehny pahaa. Koiralle ei ole koksaan tehty mtn. Meillä 4koiraa ja tämä herra on ehkä perheemme lellityin.
Ollaan koitettu toisten koirien kanssa jos tohtis mennä tutustuun uusiin ihmisiin.
Mutta ei. Juoksee karkuun. Ulkona saattaa tulla jopa nuusikmaan jos uudet ihmiset tai vanhatkin joita on jo nähny eivät reagoi siihen,mutta jos koittavat rapsuttaa herra juoksee karkuun.
Tai sitten ulkona hyväksyy heidät mutta sisällä taas ei.
Ollaan myös koitettu sanoa ihmisille että ei huomioi koiraa et kyllä se tulee luokse kun haluaa tehdä tuttavuutta,et antaa parikin kertaa käydä vierssä haistelemassa ja antaa vaikka herkkua ja sit koittaa rapsuttaa mutta ei,koira ei anna..
Koirassa ei ole todellakaan mitään vikaa,ihana koira. Eikö kohdeltu katoin. Koira on peruskoulutettu hyvin. Eikä ole ikinä saanut huonoa kohtelua! Mutta se on vain niin arka et pelottaa jos koira ressaantuu liikaa ja sit puree jtn. Koirasta tulee kumminkin iso joten JOS sattuu se pahin et koira puris jtn ihmistä niin ei minusta olisi koiraa pitelemeään,itse kun olen pieni tyttö ja koira melkein jo nyt minun painoinen..
En haluais sulkea koiraa muuhun huoneeseen(ei todellakaan ole tehty tuota) kun tulee viereaita tai käyttää kuonokoppaa.
Haluaisin vain nyt kovastikkin neuvoja mitä minun tulee tehdä että saisin koirani luottamaan muihinkin ihmisiin kun vain minuun!

Ja vielä esimerkkinä koiran arkuudesta,että esimerkiksi lenkillä kun tulee muita vastaan koira painautuu ihan minuun kiinni..ja koittaa mennä mahdollisimman kauas vastaantulijoista. Ja takana kun joku tulee vastaan se ei osaa oikein kävellä eteen vaan pyörii ja hyörii ja on ihan rauhaton.,

En todellakaan ole viemässä pentua lopettavaksi tämän vuoksi.
Ennemmin muutan pikkuseen mökkiin kauas muista ihmisistä!
Koira kuitenkin hyväksyy vieraat lapset täysin ja on niistä enemmän melkein innoissaan kuin uusista koira kavereista.

1

124

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saksa

      Voi hyvä tavaton ?! Otappa nyt itseäs niskasta kiinni ja herää, se koira ei ole elämäsi, LAKKAA YRITTÄMÄSTÄ, niin koira osaa ottaa rennommin,(Dogi on erittäin pehmeä luonteinen) toisekseen se on 6KK IKÄINEN JA ON OLLUT TEILLÄ 3 KK ! Olisko syytä sitä vieraiden käyntiä rajoittaa,(väliaikaisesti) niihin vieraisiin joiden seurassa koira tuntee olonsa turvalliseksi.Sinun lähellä. Noin suurinpiirtein. Vahvista koiran itsetuntoa, vieraiden ollessa paikalla, asioilla joita koira osaa;muutaman kerran maaten, istu jne ja palkkaa. Ja ala itse seurustellemaan vieraiden kanssa ja unohda koira ! (Jos koira menee vieraan luokse, esim keittiön pöydän ääressä, valmiiks palkkaa pöydälle ja palkkaa turpaan->Ohjeista ihmisiä etteivät katso,silitä tms vaan ojentavat VAIN palkan ! ) Älä pakota ja ota paineita et koiran pitäisi mennä tutustumaan vieraisiin; Dogissa arkuus on virhe, mutta dogi on PIDÄTTYVÄINEN VIERAITA KOHTAAN !! Mikä tarkoittaa että sallii, (sit kypsyys iässä viim.) vieraan kontaktin mutta EI SYVENNÄ SITÄ ITSE. Ihan normia tuon ikäiselle dogiloiselle :) ! Tsemii ja rauha kaikkeen :).

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 109
      2128
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      57
      1996
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe