Olen hankkimassa tehokasta pöytäkonetta 3d-videoeditointiin.
Kamerani 3D-kuvauksessa on Sony HDR-TD10E 3D Camcorder, jolla kuvattuja nauhoitteita on tarkoitus editoida MAGIX Movie Edit Pro MX Plus version 18 editointiohjelmalla ja polttaa lopputulos BluRay-levyille. Tarkoitus olisi tehdä editointi 3D:nä, mutta myös normaalina 2D:nä. Minulla on Sony KDL-55HX855 -Led-3D TV ja siihen Sonyn aktiivilasit sekä Sonyn BDP-S480 BluRaysoitin.
Millainen on tietokoneen näytön ja näytönohjaimen oltava, jotta homma toimii? Onko polttavan BluRay-aseman suhteen jotain erityisvaatimuksia vai polttavatko kaikki myös 3D-materiaalia ? Voiko editointikoneessa olla passiivilasit, vai vaaditaanko editointiinkin aktiivilasit, kuten toistossa ? Osaako joku auttaa ?
Olen kysynyt PC-liikkeistä, mutta niillä ei tunnu olevan tietoa...
3D-editoinnista
karjuh
1
156
Vastaukset
Olisi myös kiinnostava tietää, ihan tulevaisuutta ajatellen.
Muistan lukeneeni, että ainakin ensimmäisten Sonyn 3D-kameroiden materiaalia pystyi leikkaamaan ainoastaan Sonyn omalla editorilla (Vegas Pro). En tiedä onko tilanne muuttunut, eli ovatko muuttaneet kameran tallennusformaattia tai onko muut editorit ottanut tuon formaatin tuettujen listalle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k1605110- 1944061
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah1403715Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat553029Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia522986- 1461987
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta441747Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.361499Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?631434Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta
Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk261319