Suomessaki nähdään kohta ns: road-train yhdistelmiä 76t rules.
Super rekat tulevat!
63
3226
Vastaukset
- öfnlbdkd kdjhde
eiköhän nuo road-tarinit ole hieman painavampia.
- Näin on
Ja mistähän niihin saataisiin ammattikuljettajat?
Nykyiset ovat alle arvostelu taulukon.- Ammattimies3256962
"Ja mistähän niihin saataisiin ammattikuljettajat?
Nykyiset ovat alle arvostelu taulukon."
Viro, Latvia, Venäjä, ? esim voivat ajaa kännissä ihan rauhassa koska sehän on Suomi kuskin vika jos Virolainen romuttaa autoja
- öjiuklgyjiu.k
Ei ne pituus ja leveys määritykset mihinkään muutu, vaikka painoa tulee lisää.
Kahta niveltä ydistelmässä ei uudistuksen jälkeenkään saa olla.
Eli ei tule meille edelleenkään mitään roadtraineja.- :<..
kaks niveltä saa olla jo nyt :
- kallu8
pillusta niitä synttyy
- F16 470
Korkeus muuttuu 4,4 metriin ja 9 aks yhdistelmällä 76t ja 8 aks. 68t sikäli mikäli menee läpi eu:ssa. Jos piti vehkeet kaventaa 2,6m:stä 2,55m:iin, eikä eulle kelvannut 2,6m leveät, niin aika ihmeenä pidän jos nyt mennään 76 tonniin ja saksalaiset ajaa 40 tonnisilla.. jos tuo ei ole kilpailuetu niin mikäs sitten?
- asfevwwcdsx
F16 470 kirjoitti:
Korkeus muuttuu 4,4 metriin ja 9 aks yhdistelmällä 76t ja 8 aks. 68t sikäli mikäli menee läpi eu:ssa. Jos piti vehkeet kaventaa 2,6m:stä 2,55m:iin, eikä eulle kelvannut 2,6m leveät, niin aika ihmeenä pidän jos nyt mennään 76 tonniin ja saksalaiset ajaa 40 tonnisilla.. jos tuo ei ole kilpailuetu niin mikäs sitten?
Turha siitä leveydestä on jatista se leveys saa olla 2.6m jos sulla on alle 22m yhdistelmä mutta Suomessa sallitaan kuitenkin räätälöidyt moduulit mitä esim. Ruotsissa ei sallita. Se on selkeä säntö että jos on yli 22m yhdistenmä niin leveys on 2.55m eikä se kavennus tullut yllätyksenä kenellekkään siitä oli tieto ainakin kymmenen vuotta ennen kuin se astui voimaan. Se jos vuosi ennen määräaikaa ostetaan liian leveitä vehkeitä ei ole EU:n vika.
- Margit / TPLs
asfevwwcdsx kirjoitti:
Turha siitä leveydestä on jatista se leveys saa olla 2.6m jos sulla on alle 22m yhdistelmä mutta Suomessa sallitaan kuitenkin räätälöidyt moduulit mitä esim. Ruotsissa ei sallita. Se on selkeä säntö että jos on yli 22m yhdistenmä niin leveys on 2.55m eikä se kavennus tullut yllätyksenä kenellekkään siitä oli tieto ainakin kymmenen vuotta ennen kuin se astui voimaan. Se jos vuosi ennen määräaikaa ostetaan liian leveitä vehkeitä ei ole EU:n vika.
Ei kukaan USKALLA AJAA 2.6 metriä levää kuormuria. Uskokaa pois. Pupu menee pöksyyn kun ne on niiiin leveitä ettei pää kestä sellaisella ajamisen jännitystä. Laki muutetaan sellaiseksi että tulevaisuudessa suuret Citimannit ja Ategot hoitavat kaiken liikenteen. Sitten kun ne vielä rekisteröidään henkilöautoiksi niin pääsevät kuskit samoilla autoilla kotiinkin eikä tarvii piirturia käyttää. Kun henkilöautoina niillä Ategoilla ja Citimanneilla vielä ajaisi vaikka motareilla kuorma päällä 120km/h niin polttoainettakin sästyisi kun sitä ei ehtisi kulua niin paljon kuin vaikka kahdeksaakymppiä ajamalla.
- Birgit / TPSl
Margit / TPLs kirjoitti:
Ei kukaan USKALLA AJAA 2.6 metriä levää kuormuria. Uskokaa pois. Pupu menee pöksyyn kun ne on niiiin leveitä ettei pää kestä sellaisella ajamisen jännitystä. Laki muutetaan sellaiseksi että tulevaisuudessa suuret Citimannit ja Ategot hoitavat kaiken liikenteen. Sitten kun ne vielä rekisteröidään henkilöautoiksi niin pääsevät kuskit samoilla autoilla kotiinkin eikä tarvii piirturia käyttää. Kun henkilöautoina niillä Ategoilla ja Citimanneilla vielä ajaisi vaikka motareilla kuorma päällä 120km/h niin polttoainettakin sästyisi kun sitä ei ehtisi kulua niin paljon kuin vaikka kahdeksaakymppiä ajamalla.
Paitsi että Sitimanni ja Sitimersu on molemmat 2,6/2,55 leveitä eli noi teidän "PAKUT" on oikeasti saman leveyisiä kuin ne 25,25 pitkät rekat, ällitsyttävää, eikö?
Sitimanni nyt ei varmana kulje 120km/h, mutta Sitimersu ISOLLA koneella voisi sen verran kulkeakin... 18 tonnisessa ategossa muuten on 230 heppaa, ja kymppitonnisessa 240, että kyllä se "kybänen" sen 120 varmana menisi - mdkldfnflf
Birgit / TPSl kirjoitti:
Paitsi että Sitimanni ja Sitimersu on molemmat 2,6/2,55 leveitä eli noi teidän "PAKUT" on oikeasti saman leveyisiä kuin ne 25,25 pitkät rekat, ällitsyttävää, eikö?
Sitimanni nyt ei varmana kulje 120km/h, mutta Sitimersu ISOLLA koneella voisi sen verran kulkeakin... 18 tonnisessa ategossa muuten on 230 heppaa, ja kymppitonnisessa 240, että kyllä se "kybänen" sen 120 varmana menisine erikoiskuljetusrekat voi olla minkälevyisiä vain kunhan lupa-asiat on kunnossa. niin niitähän nuo 25,25 pitkät pitää olla eix nii???????
- Margit / TPLs
mdkldfnflf kirjoitti:
ne erikoiskuljetusrekat voi olla minkälevyisiä vain kunhan lupa-asiat on kunnossa. niin niitähän nuo 25,25 pitkät pitää olla eix nii???????
No tuo osoittaa sen että tuo 18:47 kirjoittanut Margit / TPLs ei ole KOSKAAN ajanut OIKEAA kuorma-autoa (C-luokka) koska ei tiedä että nuo C luokkaan kuuluvat "koppa-autot" on lähestulkoon aina sen 2,55 tai 2,6 leveitä painoi ne sitten 8 tai 38 tonnia tai jotain siltä väliltä
Ainuat on nuo Sprinteri, Ducatot, Dailyt, Variot, ja mitä näitä onkaan, niiden leveys on useimmiten joku 2,2 metriä eli emnee kaksi Fin lavaa pitkittäin tai eurolava niin että toinen on pitkittäin ja toinen poikittain
Sprinter 616:ssa oli aikoinaan 2,4 leveä koppa, johon meni FIN lavoja jämptisti aina yksi pitkittäin, yksi poikittain siihen viereen, eurolavat ei sopinut mitenkään kyytiin "tiiviisti" lisäksi pullalaatikoita meni niin että neljä pitkittäin ja viides pino poikittain, aivan surkean mallinen koppa, onneksi noita ei juuri näy - Margit / TPLs
Margit / TPLs kirjoitti:
No tuo osoittaa sen että tuo 18:47 kirjoittanut Margit / TPLs ei ole KOSKAAN ajanut OIKEAA kuorma-autoa (C-luokka) koska ei tiedä että nuo C luokkaan kuuluvat "koppa-autot" on lähestulkoon aina sen 2,55 tai 2,6 leveitä painoi ne sitten 8 tai 38 tonnia tai jotain siltä väliltä
Ainuat on nuo Sprinteri, Ducatot, Dailyt, Variot, ja mitä näitä onkaan, niiden leveys on useimmiten joku 2,2 metriä eli emnee kaksi Fin lavaa pitkittäin tai eurolava niin että toinen on pitkittäin ja toinen poikittain
Sprinter 616:ssa oli aikoinaan 2,4 leveä koppa, johon meni FIN lavoja jämptisti aina yksi pitkittäin, yksi poikittain siihen viereen, eurolavat ei sopinut mitenkään kyytiin "tiiviisti" lisäksi pullalaatikoita meni niin että neljä pitkittäin ja viides pino poikittain, aivan surkean mallinen koppa, onneksi noita ei juuri näyNiin vielä senverran että se viisi senttiä suurempi auton leveys on niin suuri että siitä syystä kukaan ei uskalla ajaa oikeiasti 2.6 metriä leveää kuorkkia tai rekkaa. 2.55 metrinen menee hienosti mutta se puolikkaan peukalosormen verrran leveämpi onkin sitten niin paaaaaljon leveämpi ettei kukaan pysty sellaista ilman hirveää pelkoa ajamaan. Näin se on. No joo ehkä minä sentään koska mulla on kokemusta hiiiirmu suurista kuormureista jo ainakin kolmen vuoden ajalta joten olen näissä hommissa jo melkoinen mestari.
- Birgit / TPSl
Margit / TPLs kirjoitti:
Niin vielä senverran että se viisi senttiä suurempi auton leveys on niin suuri että siitä syystä kukaan ei uskalla ajaa oikeiasti 2.6 metriä leveää kuorkkia tai rekkaa. 2.55 metrinen menee hienosti mutta se puolikkaan peukalosormen verrran leveämpi onkin sitten niin paaaaaljon leveämpi ettei kukaan pysty sellaista ilman hirveää pelkoa ajamaan. Näin se on. No joo ehkä minä sentään koska mulla on kokemusta hiiiirmu suurista kuormureista jo ainakin kolmen vuoden ajalta joten olen näissä hommissa jo melkoinen mestari.
No toisille tuntuu tuo leveys olevan ongelma, toisille ei, itselleni se ei tuota mitään ongelmia, koska en juuri edes ajattele sitä, paitsi jos tulee oikein tiukka paikka, näitä "tiukkoja paikkoja" tiedän kolme
- Margit / TPLs/87k
Birgit / TPSl kirjoitti:
No toisille tuntuu tuo leveys olevan ongelma, toisille ei, itselleni se ei tuota mitään ongelmia, koska en juuri edes ajattele sitä, paitsi jos tulee oikein tiukka paikka, näitä "tiukkoja paikkoja" tiedän kolme
Jos kuka tahansa kaveri laitetaan kuorma-auton ohjaimiin eikä sille kerrota kuinka leveä auto on kyseessä ei tämä kaveri sieltä kuljettajan paikalta edes tiedosta onko auto 2.55 vai 2.60 leveä. On täysin typerää väittää että tuollaisen konkreettisesti huomaamattoman viiden sentin lisäleveys alkaisi jotakuta pelottamaan. Tämä on taas täysin omaa harhaasi. Tällä logiikalla ei kukaan ajaisi esim. kolme metriä leveä lavettia koska se niin hirveästi pelottaa kaikkia. Voi **kele miten sulla noita typeryyksiä riittää!!
- Margit / TPLs
Margit / TPLs/87k kirjoitti:
Jos kuka tahansa kaveri laitetaan kuorma-auton ohjaimiin eikä sille kerrota kuinka leveä auto on kyseessä ei tämä kaveri sieltä kuljettajan paikalta edes tiedosta onko auto 2.55 vai 2.60 leveä. On täysin typerää väittää että tuollaisen konkreettisesti huomaamattoman viiden sentin lisäleveys alkaisi jotakuta pelottamaan. Tämä on taas täysin omaa harhaasi. Tällä logiikalla ei kukaan ajaisi esim. kolme metriä leveä lavettia koska se niin hirveästi pelottaa kaikkia. Voi **kele miten sulla noita typeryyksiä riittää!!
Olenko joskus väittänyt että se viiden sentin lisäys olisi hankalaa?
En ole, vaan se KOKONAISUUS tuntuu olevan monelle LÄHES mahdoton, ja leveys ikäänkuin "viimeinen tikki"
Noita pellejä näkee lähes joka yö - MArgit / TPLs
Margit / TPLs kirjoitti:
Olenko joskus väittänyt että se viiden sentin lisäys olisi hankalaa?
En ole, vaan se KOKONAISUUS tuntuu olevan monelle LÄHES mahdoton, ja leveys ikäänkuin "viimeinen tikki"
Noita pellejä näkee lähes joka yöMutta tosiaan, tuo yksi viesti osoitti ettei tuo "kaimani" ole tosiaan KOSKAAN ajanut OIKEAA kuorma-autoa (C-luokka) koska ei todellakaan tiedä että se maksimileveys on sama noissa kaikissa.
No onhan palstall liikkunut 2 tonnia kuukauteen tienaavia lehdenjakajiakin ja muita hörhöjä - ???
MArgit / TPLs kirjoitti:
Mutta tosiaan, tuo yksi viesti osoitti ettei tuo "kaimani" ole tosiaan KOSKAAN ajanut OIKEAA kuorma-autoa (C-luokka) koska ei todellakaan tiedä että se maksimileveys on sama noissa kaikissa.
No onhan palstall liikkunut 2 tonnia kuukauteen tienaavia lehdenjakajiakin ja muita hörhöjäniin on liikkunut, kuten on myös liikkunut 5 tonnia kuukauteen tienaavia pullakuskeja. jokainen voi ihan itse miettiä kumpi valehtelee enemmän kun ottaa huomioon pitemmän aikavälin tulot.
- Margit / TPLs
MArgit / TPLs kirjoitti:
Mutta tosiaan, tuo yksi viesti osoitti ettei tuo "kaimani" ole tosiaan KOSKAAN ajanut OIKEAA kuorma-autoa (C-luokka) koska ei todellakaan tiedä että se maksimileveys on sama noissa kaikissa.
No onhan palstall liikkunut 2 tonnia kuukauteen tienaavia lehdenjakajiakin ja muita hörhöjäEt sinäkään ole koskaa lentokonetta letänyt mutta silti niistä väität jotain tietäväsi! Hehe. Logiikkasi kusi taas!
- Margit / TPLs Bottom
Margit / TPLs kirjoitti:
Olenko joskus väittänyt että se viiden sentin lisäys olisi hankalaa?
En ole, vaan se KOKONAISUUS tuntuu olevan monelle LÄHES mahdoton, ja leveys ikäänkuin "viimeinen tikki"
Noita pellejä näkee lähes joka yöNoita pellejä näkee lähes joka yö
Tuollaisia vain sinä kuvittelet näkeväsi. Ammattikuljettajat eivät tuollaisia näe ja ymmärtävät että juttusi on tässäkin kohtaa täyttä sontaa! - Margit / TPLs
Margit / TPLs Bottom kirjoitti:
Noita pellejä näkee lähes joka yö
Tuollaisia vain sinä kuvittelet näkeväsi. Ammattikuljettajat eivät tuollaisia näe ja ymmärtävät että juttusi on tässäkin kohtaa täyttä sontaa!Ei niin, ammattikuskit ajaa vakionopeudensäädin päällä 78km/h ja vaikka taakse tulisi joku, ei raaskita painaa sitä vakkarin nappia "AUS" tai sitten painaa kaasua...
Ammattimiehiä - tämän tietää jokaine
Margit / TPLs kirjoitti:
Ei niin, ammattikuskit ajaa vakionopeudensäädin päällä 78km/h ja vaikka taakse tulisi joku, ei raaskita painaa sitä vakkarin nappia "AUS" tai sitten painaa kaasua...
AmmattimiehiäSuurinosa raskaankalustonkuljettajista ajaa rajoitinta vasten eli 85-89km/h. Tämän voi jokainen teillämme ajava ammattiautoilija tai taviskin. Kun henkilöautolla ajaa maantietä satanen mittarissa on siinä ja siinä että rekka/kuorma-auto pysyy takana.
- Margit / TPLs
tämän tietää jokaine kirjoitti:
Suurinosa raskaankalustonkuljettajista ajaa rajoitinta vasten eli 85-89km/h. Tämän voi jokainen teillämme ajava ammattiautoilija tai taviskin. Kun henkilöautolla ajaa maantietä satanen mittarissa on siinä ja siinä että rekka/kuorma-auto pysyy takana.
Siis noin 10% ajaa 90km/h ja noin 80 maksa 80km/h ja 10% jotain siltä väliltä
- tämän tietää jokaine
Margit / TPLs kirjoitti:
Siis noin 10% ajaa 90km/h ja noin 80 maksa 80km/h ja 10% jotain siltä väliltä
Sinä et siis ilmeisesti juurikaan ajele isommilla maanteillä. No me jotka niin teemme olemme jokainen huomannut että suurin osa tosiaan ajaa ylinopeutta niin tiekohtaista kuin ajoneuvokohtaistakin.
- Birgit / TPs
tämän tietää jokaine kirjoitti:
Sinä et siis ilmeisesti juurikaan ajele isommilla maanteillä. No me jotka niin teemme olemme jokainen huomannut että suurin osa tosiaan ajaa ylinopeutta niin tiekohtaista kuin ajoneuvokohtaistakin.
No on sitä tullut ajettua kasitietä turku-pori-turku välillä, ysitietä tutku-tampere-turku ja moottoritietä turusta helluun ja takas, ja nimenomaan yöaikaan
- Taval. Isompi Rekka
asfevwwcdsx kirjoitti:
Turha siitä leveydestä on jatista se leveys saa olla 2.6m jos sulla on alle 22m yhdistelmä mutta Suomessa sallitaan kuitenkin räätälöidyt moduulit mitä esim. Ruotsissa ei sallita. Se on selkeä säntö että jos on yli 22m yhdistenmä niin leveys on 2.55m eikä se kavennus tullut yllätyksenä kenellekkään siitä oli tieto ainakin kymmenen vuotta ennen kuin se astui voimaan. Se jos vuosi ennen määräaikaa ostetaan liian leveitä vehkeitä ei ole EU:n vika.
Ai jaa... Ajan 2.6m leveää moduuliyhdistelmää, pituutta on lain sallimat 25.25m. Elikkäs se on ATP luokitettu (FRC).
- Hi-way one
Pikku road-train B-junan muodossa ja katsotaan nyt minkä mitan hallitus määrää ääri akseliväliksi näihin 76 tonnisiin.
pysyykö 25.25m vai pitääkö täysperävaunu olla ruotsin mallin mukaan 24m kun ei käytetä dollia.
Onhan ruotsissakin sallittu yli kaksniveliset jo. Aina ei saa puustakaan kantavuus kuormaa 76t jos kuorma tila pysyy nykyisellään.
Päätös oli mielestäni hätiköiden tehty, eikä se todellakaan palvele kaikkia suoritealoja.- pöllijulli
Nimenomaan tuo palvelee kaikkia, nyt kun näyttää siltä että painoja nostetaan niin ne ylikuormalla ajavat ovat eniten painon korotuksia vastaan. Se kun mahdollistaa isot kuormat kaikille eikä vaan niille jotka uskaltavat. Vielä kaksiviikkoa sitten kuulosti että 76tn se on oltava tai ei kannata viedäkkään, niin nyt kuulostaa että konkurssi tulee kun joutuu kohta ajamaan ihan älyttömillä kuormilla kun rengaskulut kasvaa samoin kuin polttoainekulut
- ???
pöllijulli kirjoitti:
Nimenomaan tuo palvelee kaikkia, nyt kun näyttää siltä että painoja nostetaan niin ne ylikuormalla ajavat ovat eniten painon korotuksia vastaan. Se kun mahdollistaa isot kuormat kaikille eikä vaan niille jotka uskaltavat. Vielä kaksiviikkoa sitten kuulosti että 76tn se on oltava tai ei kannata viedäkkään, niin nyt kuulostaa että konkurssi tulee kun joutuu kohta ajamaan ihan älyttömillä kuormilla kun rengaskulut kasvaa samoin kuin polttoainekulut
mitenkähän nopeasti teollisuus syö tuonkin hyödyn kuljetusalalta? itseäni epäilyttää tuo yli 7 akseleisten painon nousu. siinä lähinnä se että miten rahdit muotoutuu jonkun 9 akselisen ja vasta kalustoaan uusineen 7 akselisten yrittäjän kesken. pakottaako se hankkimaan uutta kalustoa kun entisetkään ei ole mitään vanhoja.
7 akseliselle tuo 64T kuulostaa järkevältä jos suoriteala on sellainen jossa kuormatilat sallivat painon noston. tässäkin jos kuormaa ei saa lisää ilman kohtuullisia kalustoinvestointeja niin onko se sitten tasapuolista?
esim. polttoaine kuljetuksissa joku 9 akselinen yhdistelmä ei kuulosta kovin houkuttelevalta. käytännössä se pakottaisi palaamaan 4 akselisiin vetäjiin ja auto sekä akselivälit pitenesivät syöden sen ketteryyden mitä nykykalustolta on haettu. soppaan kun lisää kuljetuskaluston kalliin hankintahinnan niin olisi siinä yrittäjillä miettimistä että mitä tekee niinkuin varmasti kaikilla suoritealoilla. - pöllijulli
??? kirjoitti:
mitenkähän nopeasti teollisuus syö tuonkin hyödyn kuljetusalalta? itseäni epäilyttää tuo yli 7 akseleisten painon nousu. siinä lähinnä se että miten rahdit muotoutuu jonkun 9 akselisen ja vasta kalustoaan uusineen 7 akselisten yrittäjän kesken. pakottaako se hankkimaan uutta kalustoa kun entisetkään ei ole mitään vanhoja.
7 akseliselle tuo 64T kuulostaa järkevältä jos suoriteala on sellainen jossa kuormatilat sallivat painon noston. tässäkin jos kuormaa ei saa lisää ilman kohtuullisia kalustoinvestointeja niin onko se sitten tasapuolista?
esim. polttoaine kuljetuksissa joku 9 akselinen yhdistelmä ei kuulosta kovin houkuttelevalta. käytännössä se pakottaisi palaamaan 4 akselisiin vetäjiin ja auto sekä akselivälit pitenesivät syöden sen ketteryyden mitä nykykalustolta on haettu. soppaan kun lisää kuljetuskaluston kalliin hankintahinnan niin olisi siinä yrittäjillä miettimistä että mitä tekee niinkuin varmasti kaikilla suoritealoilla.On se tasapuolista. Jos sinulla on tietynlaiset vehkeet niin saat kuljettaa tietynlaisen kuorman, tilanne on kaikille sama. Paitsi että joiltakin toimijoilta jää ylimääräinen kilpailuetu käyttämättä kun kyse on vaan vehkeistä eikä siitä kuka uskaltaa.
- yrittäjä.
niinpä,olen puu-auto yrittäjä,nykyisillä puun mitoilla painojen nousu aika vaikea hyödyntää,kuitupuu pitää katkoa kolme metriseksi ja tukkipuusta ei kolmeen nippuun saa 76 tonnista vaikka "yrittääkin".teollisuus TUSKIN ON VALMIS TEKEMÄÄN MITÄÄN NÄIDEN ASIOIDEN ETEEN.
- ???
yrittäjä. kirjoitti:
niinpä,olen puu-auto yrittäjä,nykyisillä puun mitoilla painojen nousu aika vaikea hyödyntää,kuitupuu pitää katkoa kolme metriseksi ja tukkipuusta ei kolmeen nippuun saa 76 tonnista vaikka "yrittääkin".teollisuus TUSKIN ON VALMIS TEKEMÄÄN MITÄÄN NÄIDEN ASIOIDEN ETEEN.
tapit korkeemmaksi jos korkeus nousisi 4,4 metriin. tosin eipä siitä olisi kuin nimellinen apu.
kolmoskoivulla saisi vähän lisää ainakin veturiin mutta siinäpä se taitaa olla? - tukkipöllirekka
pöllijulli kirjoitti:
Nimenomaan tuo palvelee kaikkia, nyt kun näyttää siltä että painoja nostetaan niin ne ylikuormalla ajavat ovat eniten painon korotuksia vastaan. Se kun mahdollistaa isot kuormat kaikille eikä vaan niille jotka uskaltavat. Vielä kaksiviikkoa sitten kuulosti että 76tn se on oltava tai ei kannata viedäkkään, niin nyt kuulostaa että konkurssi tulee kun joutuu kohta ajamaan ihan älyttömillä kuormilla kun rengaskulut kasvaa samoin kuin polttoainekulut
Turha se on ylikuormilla ajaa, kun tonnikatot on ainakin isommilla metsäfirmoilla.
- pöllijulli
tukkipöllirekka kirjoitti:
Turha se on ylikuormilla ajaa, kun tonnikatot on ainakin isommilla metsäfirmoilla.
Elä kehtaa kusettaa semmosesta asiasta jonka kaikkitietävät. Ne painorajat on 63-65tn välillä ja ne on ylikuormaa, kuka valvoo paikkoja joissa ei ole vaakoja esim. asemat ja sahat ei niitä kukaan kato paljonko sinne viedään siellä otetaan takaisin se mitä tehtailla menetetään. Niin ja onhan sekin katto kun UPM:n auto ei saa viedä vierastehtaalle kuin 50tn puuta tai ylimenevästä tulee tili vasta muutaman viikon viiveellä.
- parappa
Mahtavatko tiemme riittää niille?
Tieverkostomme kuntoja kunnossa pito, mutta etenkin mitat ja kallistukset on tehty pienemmille autoille.
Uudet moottoritiet yms. eivä vieläkään kata koko maatamme.- ....................
kyllä moduuliyhdistelmillä ajellaan ihan pieniä hiekkateitäkin. Eiköhän sellaisella moottoritiellekin mahdu.
- Hi-way one
pöllijulli on aivan oikiassa siinä että tällä saadaan hermaata taloutta kuriin. kun yli intoilijat saadaan kuriin.
??? merkille. se on noin max 3v kun taksat on tämän päivän tasolla sitten metsäteollisuus voikin vaatia LVM:ltä 90t autoja,
7 akselisten kohdalla onkin suuri kysymys? Muuttaako hallitus teho vaatimusta, ääriakseli väliä, kyseiselle 64t yhdistelmille. jos niin on sehän tarkoittaa pahimmillaan sitä että moni yhdistelmä menetti yhdessä yössä puolet arvostaan.
, - meillä ainakin..
ihan normi painoja noi on tänäpäivänäkin käytännössä jo....
- saksanseisojavoimaa
pöllijulli puhuu asiaa,sillä minustakin tilanne on sama kaikille vaikka Skalli ja suurin osa liikennöitsijöistä vastustaakin.Jokainen joutuu investoimaan kaluston muutoksiin yhtä lailla,niin mitä epäreilus siinä on.
Kalusto kestää erittäin hyvin painon nousut ja akselikohtainen rasitus tiestöön on jopa pienempää
Painojen nosto on erittäin järkevää,kun nyt yrittäjät ymmärtävät pitää nykyisen taksa tason eikä anna toimeksiantajien pelotella itseään,sillä tämä taksa taso ei pysty elättämään yhtään suoritealaa ja nyt olisi mahdollista jopa pikkaisen yrittäjänkin hyötyä.
Tässä hyötyy kaikki,kun ei aleta nyt hölmöilemään. - joojoo..........
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
pöllijulli puhuu asiaa,sillä minustakin tilanne on sama kaikille vaikka Skalli ja suurin osa liikennöitsijöistä vastustaakin.Jokainen joutuu investoimaan kaluston muutoksiin yhtä lailla,niin mitä epäreilus siinä on.
Kalusto kestää erittäin hyvin painon nousut ja akselikohtainen rasitus tiestöön on jopa pienempää
Painojen nosto on erittäin järkevää,kun nyt yrittäjät ymmärtävät pitää nykyisen taksa tason eikä anna toimeksiantajien pelotella itseään,sillä tämä taksa taso ei pysty elättämään yhtään suoritealaa ja nyt olisi mahdollista jopa pikkaisen yrittäjänkin hyötyä.
Tässä hyötyy kaikki,kun ei aleta nyt hölmöilemään.Näet märkiä unia. Se mikä auttaisi taksatasoon olisi haasteoikeus liitoille alipalkkauksesta, ja suosittelijoiden pyytäminen laittomaksi. Rupeaisivat maksamaan autoilijoille, kun rupeaa menemään taloja nurin maksamattomien palkkojen takia.
- tukkirekka
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
pöllijulli puhuu asiaa,sillä minustakin tilanne on sama kaikille vaikka Skalli ja suurin osa liikennöitsijöistä vastustaakin.Jokainen joutuu investoimaan kaluston muutoksiin yhtä lailla,niin mitä epäreilus siinä on.
Kalusto kestää erittäin hyvin painon nousut ja akselikohtainen rasitus tiestöön on jopa pienempää
Painojen nosto on erittäin järkevää,kun nyt yrittäjät ymmärtävät pitää nykyisen taksa tason eikä anna toimeksiantajien pelotella itseään,sillä tämä taksa taso ei pysty elättämään yhtään suoritealaa ja nyt olisi mahdollista jopa pikkaisen yrittäjänkin hyötyä.
Tässä hyötyy kaikki,kun ei aleta nyt hölmöilemään.Arvaappa, miksi painoja nostetaan?
Aivan oikein teollisuus ajaa asiaa, ejikäs hyöty valuu niiden pussiin, teki autoilija pola mitä vaan.
Turha vaahdota autoilijoiden tyhmyydestä, moniin tarjouspyyntöihin on kirjattu, ettäkokonaispainojen noustessa kesken sopimuskauden tarkastellaan hintaa uudestaaan. - yrittäjä
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
pöllijulli puhuu asiaa,sillä minustakin tilanne on sama kaikille vaikka Skalli ja suurin osa liikennöitsijöistä vastustaakin.Jokainen joutuu investoimaan kaluston muutoksiin yhtä lailla,niin mitä epäreilus siinä on.
Kalusto kestää erittäin hyvin painon nousut ja akselikohtainen rasitus tiestöön on jopa pienempää
Painojen nosto on erittäin järkevää,kun nyt yrittäjät ymmärtävät pitää nykyisen taksa tason eikä anna toimeksiantajien pelotella itseään,sillä tämä taksa taso ei pysty elättämään yhtään suoritealaa ja nyt olisi mahdollista jopa pikkaisen yrittäjänkin hyötyä.
Tässä hyötyy kaikki,kun ei aleta nyt hölmöilemään.helppo huudella kun ei ole vastuuta.
- Hi-way one
saksanseisojavoimaa kirjoitti:
pöllijulli puhuu asiaa,sillä minustakin tilanne on sama kaikille vaikka Skalli ja suurin osa liikennöitsijöistä vastustaakin.Jokainen joutuu investoimaan kaluston muutoksiin yhtä lailla,niin mitä epäreilus siinä on.
Kalusto kestää erittäin hyvin painon nousut ja akselikohtainen rasitus tiestöön on jopa pienempää
Painojen nosto on erittäin järkevää,kun nyt yrittäjät ymmärtävät pitää nykyisen taksa tason eikä anna toimeksiantajien pelotella itseään,sillä tämä taksa taso ei pysty elättämään yhtään suoritealaa ja nyt olisi mahdollista jopa pikkaisen yrittäjänkin hyötyä.
Tässä hyötyy kaikki,kun ei aleta nyt hölmöilemään.Suurin ongelma taitaakin olla siinä että pystyykö autoilijat pitämään tämän päivän tason ja olemaan yhteisellä linjalla hinnoittelussa.
Kyllä tässä on rahaa jo ajettu tehtaille takasi päin liian monta vuotta!
- Reggearekkamies
Enemmänkin aletaan siirtymään puolikkaisiin myös suomessakin. Niin on EU-standardi hommeleita.
Itse ajan täysperää työkseni ja voin vaan kysyä,että oletteko te B-ajokorttilaiset sitten parempia kuskeja,kuin me BECE ajokortin omaavat? Yhdistelmää on todella vaikea ajaa talvella. Kärry elää aivan omaa elämäänsä. Kesällä tai kun tie on sula niin auto menee,kuin vene vesillä.- ....................
abs tekee ihmeitä, ja ajonvakautus tekee vielä ihmeempiä, jos ehkä kun sellaisia saadaan. Sitten voisi lisätä vielä yhden kärryn letkan jatkoksi. Ajatko muuten yhdeksääkymppiä liukkaallakin? Kokeile tiputtaa kymppi vauhtia, ja katso miten se vaikuttaa. Jos ei riitä, niin tiputa kymppi tai vitonen lisää. Luulen, että polizeillekin riittää syyksi superliukas ja tuulinen keli ajoaikarikkomuksen läpi sormien katsomiseen.
- Reggearekkamies
.................... kirjoitti:
abs tekee ihmeitä, ja ajonvakautus tekee vielä ihmeempiä, jos ehkä kun sellaisia saadaan. Sitten voisi lisätä vielä yhden kärryn letkan jatkoksi. Ajatko muuten yhdeksääkymppiä liukkaallakin? Kokeile tiputtaa kymppi vauhtia, ja katso miten se vaikuttaa. Jos ei riitä, niin tiputa kymppi tai vitonen lisää. Luulen, että polizeillekin riittää syyksi superliukas ja tuulinen keli ajoaikarikkomuksen läpi sormien katsomiseen.
Anteeksi vain,mutta ajan yhdistelmällä sen sallittua ajonopeutta ja tilanteen mukaan myös hiljempaa ja en riko työaikalakia enkä muitakaan lakeja,että poliisi pääsisi sakottamaan ,että olen pitänyt minuutin liian vähän taukoa jossain välissä.
- tuppurainen00
just joo... Lisää korkeutta, pituutta ja painoa,nykyisiäkin menee jo siltoihin aivan liikaa! Otetaan huomioon myös nykyinen tiestön kunto ja talvihoito mikä on aivan ala arvoista! Kalustoa on metsässä vielä enemmän,aivan edesvastuutonta edes ajatella et huonoja hintoja kompensoidaan mittoja ja painoja kasvattamalla! KAHJOJA KAIKKI SAATANA!!!
- ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
aina kun rekka kolaroi, se on uutinen. Joka kerta. Vertaa todennäköisyyttä kuolla liikenteessä riskiin kuolla syöpään. Sen jälkeen vähennä liikennekuolemista rattijuopot, törkeät ylinopeudet ja itsemurhat, ja vertaa uudelleen riskiin kuolla syöpään. Jos jokainen syöpäkuolema uutisoitaisiin, kukaan ei puhuisi liikenneonnettomuuksista.
- BERIT/TPLs/87k
,,,,,,,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
aina kun rekka kolaroi, se on uutinen. Joka kerta. Vertaa todennäköisyyttä kuolla liikenteessä riskiin kuolla syöpään. Sen jälkeen vähennä liikennekuolemista rattijuopot, törkeät ylinopeudet ja itsemurhat, ja vertaa uudelleen riskiin kuolla syöpään. Jos jokainen syöpäkuolema uutisoitaisiin, kukaan ei puhuisi liikenneonnettomuuksista.
Rekkapoika on kuin syöpä jota uutisoidaan.
- Julsika
Niin ja kuskithan ne päättää sen autojen koon.
Vai oisko tuppurainen äänestänyt jotain henkilöä joka ei ymmärrä asiasta sen enempää kuin tuppurainenkaan !!!
- routa rules
Ja tiet paranee?
- Puoliperä
6-akselinen puolikas kaikista paras.
- olet väärässä
skaania v6 on paras. Se ärjähtelee voimaa niin, että valopylväät tutisee. Turpon päällä pitää olla jälkiasennettu lämpösuoja, ettei ohiajavista autoista maalit kärvenny.
- pyrstöyskä13231
ärsyttää näin kuskina kun muutenkin saa talvisin taistella liukkaitten mäkien kanssa niin nyt vielä lisätään tonneja ...kyllä jää autoja mäkiin toiseen tyyliin...
- pyrstöyskä123124
mutta ymmärrän kyllä että jotenkin pitää kilpailukykyä parantaa kun rahat menee eu- turvallisuus- ja ympäristövauhotukseen
- ....................
hankkii pehmeemmät vetogummit.
- Hi-way one
Kyllähän teliveto pakko kompensoi lisääntyviä tonneja.
- painoraja
Tehot siihen malliin että kulkee esim. 520 hv ei oikeasti riitä silloin kun 76tn kiskotaan jotain Puolangan leipivaaraa talvikelissä, alkaen 600 hv jo auttaa.
No jokatapauksessa viedään niitä nyttenkin niin ei siihen laki muutosta tarvita sotkee vaan kilpailua kun polttoainetta kuluisi niin paljon ja renkaita myös ja lisäksi muut ei uskalla niin säilyy joku järjestus tässä hommassa, vastustan koko painon nuostoa kun siitä ei ole hyötyä MINULLE - 2238
painoraja kirjoitti:
Tehot siihen malliin että kulkee esim. 520 hv ei oikeasti riitä silloin kun 76tn kiskotaan jotain Puolangan leipivaaraa talvikelissä, alkaen 600 hv jo auttaa.
No jokatapauksessa viedään niitä nyttenkin niin ei siihen laki muutosta tarvita sotkee vaan kilpailua kun polttoainetta kuluisi niin paljon ja renkaita myös ja lisäksi muut ei uskalla niin säilyy joku järjestus tässä hommassa, vastustan koko painon nuostoa kun siitä ei ole hyötyä MINULLEJust joo, 80 luvulla ajettiin 380 hv mersulla jatkuvasti 70-80tn kok.painolla.
Joka kuorma tuli tehtaalle ja autolla oli mittaa 22m.
Että semmoista
- Kakka Rellu vaan
Ei se auto se painojen nosto , kyllä kabotaasiliikenne hoitaa hommansa entiseen malliin tosi tehokkaasti.
- teollisuus hallitsee
teollisuus hyötyy...
- Hi-way one
Toivottavasti tämä Harmaantalouden torjunta yksikkö saa kabotaasi liikenteen ja vastuuttomat yrittäjät aisoihin.
Kuljetusala kaipaa nopeasti tervettä kilpailua ja rehtiä yrittäjyyttä kehiin, kun tuon asian saadaan kuntoon niiin kuljettajillekki pystyy maksamaan niille kuuluvan korvauksen työstä. - Hi-way one
Nyt on sitte komentokeskukseen laitettu uudet painot hyväksyttäväksi, saapas kenkä nähä mitä sieltä vastaavat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 823223
- 922925
- 532182
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201635- 191454
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..81427- 171421
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein181365Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131341Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin351305