Voikos menkkojen aikana mennä saunaan.... ilma tamppoonii...?
Miten usein siteitä kannattaa yleensä vaihtaa....?
Saunaanko...?
3
1040
Vastaukset
- found-80
Kyllä voi saunaan mennä ilman tamponia. Hygieniasyistä kantsii kyllä sitten laittaa peffan alle, joko vähän tavallista paksumpi kangaspefletti tai sitten sellainen, jossa on muovia alapuolella. Näin siis siksi etteivät lauteet tahraistuisi. Eihän kukaan koskaan saunassa kovinkaan kauaa kerralla istu joten verta/hyytymiä tuskin ehtii saunoessa pahemmin tulla, mutta huonolla tuurilla voi juuri tulla kunnon hulaus kun lauteille istahdat. (kuumassa saunassa veri kuivuu nopeasti lauteisiin kiinni)
Side kannattaa vaihtaa ainakin silloin kun se alkaa olla täynnä. Ei siis tarvitse olla ääriään myöten täynnä vaan sen verran täynnä että imukyky on jo selvästi huonontunut, side alkaa tuntua kostealta ihoa vasten tai se alkaa haista. Runsaina vuotopäivinä minun tarvitsee vaihtaa side yön jälkeen aamulla, kerran koulupäivän aikana, koulun jälkeen, illalla ja nukkumaan mennessä yöside. Runsaana päivänä siis kuluu 4 normaalia sidettä 1 yöside. Niukempana päivänä riittää aamulla laitettu side siihen kun tulee koulusta kotiin ja kotona vaihdettu nukkumaan menoon asti eli vain 2 1 riittää.
Ei kannata pihtailla siteiden käytössä. Vaikka aamulla laitettu side jäisi lähes kuivaksi, vaihdan silti aina päivällä uuden, koska siteet alkavat helposti haista. Ja hajuhan johtuu niistä siteessä muhivista näkymättömistä bakteereista...yöks... :) - ..82..
yhdyn edelliseen tuossa sauna-asiassa.. haluan lisätä vielä sen, että täältä tuskin saat mitään täysin oikeaa vastausta sinulle. minulla menee runsaina päivinä enemmän kuin 4 sidettä. viahtele niitä siteitä sitä mukaa, kun siltä tuntuu. muista pitää menkkojen ajan huoli omasta hygieniasta, joten alapään pesu on must.
- Madonna
Mun mielestä on tosi ihana mennä saunaan menkkojen aikana. Se on hyvä tapa rentoutua. Tamponia ei tarvitse pitää saunassa, mutta joku pefletti, josta ei vuoda "läpi", on hyvä olla mukana.
Huomaat varmasti itse parhaiten ajan kanssa, kuinka usein sinun on hyvä vaihtaa siteitä. Siihen ei ole mitään oikeaa tai väärää "aikaa".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra leikkasi alimmalta tulodesiililtä 15 %
Muistaako kukaan Riikka Purran kovaäänisen vaalilupauksen ennen eduskuntavaaleja? https://yle.fi/a/74-20221152 "THL o2855883Muistele nainen niitä meidän yhteisiä hetkiä
Miltä ne tuntui? Enkö aina huokunut välittämistä, kiintymystä. Eikö sinulla aina ollut hyvä olo kanssani? Minulla ainaki413441Sofia Virta: bänet!
Matkailuautoilija metsänomistaja puoliso on nyt entisen teeren poikia, ja Sofia tekee comebackin vapaille markkinoille.1442657"Suomi voisi ottaa taloudessa oppia Espanjasta"
"Espanjassa talouspolitiikka on löysempää, mutta velka-aste on kääntynyt jopa laskuun.", pohdiskelee Suomen seuraava pää2232121Kokoomus: SDP johtaa kansalaisia harhaan
(Umpityhmät palstademarit ovat taas uskoneet Lindtmanin höpötykset Espanjasta.) SDP harhaanjohtaa kansalaisia talouspol891669- 641067
Niin että miten
Haluatko oikeasti olla minun kanssa oikeassa elämässä, vai onko tämä vain kirjoittelua77991Nuoriso on tyhmää tutkijat ovat todenneet
Nyt se on todettu ääneen mitä kaikki ovat jo pitkään epäilleet. Nuoriso on tyhmentynyt tasaiseen tahtiin. Kohta pitää ni133886Ikävä tilanne rikoksen vuoksi Espanjassa - Jari Sillanpää pistää uutta matoa koukkuun
Jari Sillanpää on ehkä yksi suosituimmista tangokuninkaallisista. Ex-tangokuningas juhli viime syksynä 30 vuotista uraan9875Tätä ei tv:ssä: Farmi-tippuja Amski rehellisenä ongelmista kuvauksissa
Ennakkosuosikki Amskidabamski Anne-Mari Tarkkio joutui ulos Farmi Suomi -realitystä. Voimatehtävässä vastakkain asettui11814