Olen seurannut sivusta ja myöskin hyvin läheltä, erään tuttumme sijaisperheen elämää. Nämä siis ottavat luokseen sijoitettuja lapsia. "ongelma" ei niinkään ole tässä eräässä nuoressa tytössä, vaan kasvuympäristössä.
Tyttö tekee paljon kotitöitä, joten aikaa nukkumiseen jää vähän. Myöhästelee koulusta enemmän kuin usein (lähes joka päivä), ei jaksa tehdä läksyjä mm. perheen navetan hoidon vuoksi, tyttö menee sinne suoraan koulusta ja pääsee kotiin vasta illalla. Sai viime kesänä jo ehdot ja luokalle jääminen lähellä.
Enemmän olen nyt kuitenkin huolissani siitä, että vanhemmat ovat riitaantuneet muutaman ihmisen kanssa, lietsoneet riitaa nimeillään netissä, levitelleet perättömiä huhuja ja syyllistyneet kunnianloukkaukseen. Myös tämä tyttö on sotkettu juttuun ja vaikka kyseessä on alaikäinen, hän tekee samoja asioita kuin "vanhempansa" ja lukeminen on todella jo karua.. Oikea totuus asioissa on ainoastaan se, mitä hänelle kotona sanotaan.
Kapina maailmaa vastaan on kova. Tämä on tietysti luonnollista ja tätä lukemalla voi saada kuvan että kaikki on ok.. Mutta kun ei ole.
Tyhmänä kysyn, mitä tehdä?
Ongelmia sijaisperheessä
1
565
Vastaukset
- apua4
Sun kannattaisi paremmin kertoa millä tavalla he ovat riitaantuneet ja onko riidan toinen osapuoli mukana netissä haukkumassa? Kun sanoit tytön olevan mukana tässä jutussa niin kirjoitteleeko hän netissä muista pahaa vai hänestä kirjoitellaan vai hän on alku jutulle?
Tyttö siis tekee ja ajattelee kaiken kuten sijaisvanhempansa opettavat ja uskoo sen. Jos asia on näin sinun kannattaa kertoa tytölle muiden ihmisten mielipiteitä ja sanoa ettei kaikki mitä hänen sijaisvanhempansa sanovat ole välttämättä totta.
Oletko tytön luokkakaveri, opettaja vai?
Valitettavasti minusta ei ollut kauheasti apua koska en ymmärtänyt kommenttia ja riitaa ja sitä millä tavalla liityt asiaan. Jos vastaat ja kerrot enemmän, osaan varmasti auttaa! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m1424664Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1033921Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363559- 513320
- 533188
Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest322620Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182559- 232246
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami201898Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351755