Ongelmia sijaisperheessä

sijaisperheen takia

Olen seurannut sivusta ja myöskin hyvin läheltä, erään tuttumme sijaisperheen elämää. Nämä siis ottavat luokseen sijoitettuja lapsia. "ongelma" ei niinkään ole tässä eräässä nuoressa tytössä, vaan kasvuympäristössä.

Tyttö tekee paljon kotitöitä, joten aikaa nukkumiseen jää vähän. Myöhästelee koulusta enemmän kuin usein (lähes joka päivä), ei jaksa tehdä läksyjä mm. perheen navetan hoidon vuoksi, tyttö menee sinne suoraan koulusta ja pääsee kotiin vasta illalla. Sai viime kesänä jo ehdot ja luokalle jääminen lähellä.

Enemmän olen nyt kuitenkin huolissani siitä, että vanhemmat ovat riitaantuneet muutaman ihmisen kanssa, lietsoneet riitaa nimeillään netissä, levitelleet perättömiä huhuja ja syyllistyneet kunnianloukkaukseen. Myös tämä tyttö on sotkettu juttuun ja vaikka kyseessä on alaikäinen, hän tekee samoja asioita kuin "vanhempansa" ja lukeminen on todella jo karua.. Oikea totuus asioissa on ainoastaan se, mitä hänelle kotona sanotaan.

Kapina maailmaa vastaan on kova. Tämä on tietysti luonnollista ja tätä lukemalla voi saada kuvan että kaikki on ok.. Mutta kun ei ole.

Tyhmänä kysyn, mitä tehdä?

1

539

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua4

Sun kannattaisi paremmin kertoa millä tavalla he ovat riitaantuneet ja onko riidan toinen osapuoli mukana netissä haukkumassa? Kun sanoit tytön olevan mukana tässä jutussa niin kirjoitteleeko hän netissä muista pahaa vai hänestä kirjoitellaan vai hän on alku jutulle?

Tyttö siis tekee ja ajattelee kaiken kuten sijaisvanhempansa opettavat ja uskoo sen. Jos asia on näin sinun kannattaa kertoa tytölle muiden ihmisten mielipiteitä ja sanoa ettei kaikki mitä hänen sijaisvanhempansa sanovat ole välttämättä totta.
      Oletko tytön luokkakaveri, opettaja vai?

Valitettavasti minusta ei ollut kauheasti apua koska en ymmärtänyt kommenttia ja riitaa ja sitä millä tavalla liityt asiaan. Jos vastaat ja kerrot enemmän, osaan varmasti auttaa! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      69
      4313
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      68
      4148
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3562
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3143
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2802
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2572
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2354
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      25
      1481
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1282
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      75
      1069
    Aihe