Ongelmia sijaisperheessä

sijaisperheen takia

Olen seurannut sivusta ja myöskin hyvin läheltä, erään tuttumme sijaisperheen elämää. Nämä siis ottavat luokseen sijoitettuja lapsia. "ongelma" ei niinkään ole tässä eräässä nuoressa tytössä, vaan kasvuympäristössä.

Tyttö tekee paljon kotitöitä, joten aikaa nukkumiseen jää vähän. Myöhästelee koulusta enemmän kuin usein (lähes joka päivä), ei jaksa tehdä läksyjä mm. perheen navetan hoidon vuoksi, tyttö menee sinne suoraan koulusta ja pääsee kotiin vasta illalla. Sai viime kesänä jo ehdot ja luokalle jääminen lähellä.

Enemmän olen nyt kuitenkin huolissani siitä, että vanhemmat ovat riitaantuneet muutaman ihmisen kanssa, lietsoneet riitaa nimeillään netissä, levitelleet perättömiä huhuja ja syyllistyneet kunnianloukkaukseen. Myös tämä tyttö on sotkettu juttuun ja vaikka kyseessä on alaikäinen, hän tekee samoja asioita kuin "vanhempansa" ja lukeminen on todella jo karua.. Oikea totuus asioissa on ainoastaan se, mitä hänelle kotona sanotaan.

Kapina maailmaa vastaan on kova. Tämä on tietysti luonnollista ja tätä lukemalla voi saada kuvan että kaikki on ok.. Mutta kun ei ole.

Tyhmänä kysyn, mitä tehdä?

1

421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • apua4

      Sun kannattaisi paremmin kertoa millä tavalla he ovat riitaantuneet ja onko riidan toinen osapuoli mukana netissä haukkumassa? Kun sanoit tytön olevan mukana tässä jutussa niin kirjoitteleeko hän netissä muista pahaa vai hänestä kirjoitellaan vai hän on alku jutulle?

      Tyttö siis tekee ja ajattelee kaiken kuten sijaisvanhempansa opettavat ja uskoo sen. Jos asia on näin sinun kannattaa kertoa tytölle muiden ihmisten mielipiteitä ja sanoa ettei kaikki mitä hänen sijaisvanhempansa sanovat ole välttämättä totta.
      Oletko tytön luokkakaveri, opettaja vai?

      Valitettavasti minusta ei ollut kauheasti apua koska en ymmärtänyt kommenttia ja riitaa ja sitä millä tavalla liityt asiaan. Jos vastaat ja kerrot enemmän, osaan varmasti auttaa! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3387
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      92
      3120
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2328
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1814
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1549
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1365
    Aihe